Omdömet skrevs 25 september 2017 från mobil enhet

Mycket otrevlig personal. Nochalanta och besvärade. Undermålig frukost, riktigt tråkig, köp egen och ät på balkongen! Bodde högst upp, stor härlig balkong. Bra pool, fint poolområde och spartanska helt ok rum. Städning innebar endast bäddning av sängar... Duschen nere på stranden var mycket bättre än den på rummet?! tog evigheter att tvätta håret. Ofräsht badrum. Bra möjlighet att hyra bil, 75 euro för 3 dagar. Stenig strand, svårt att gå i men går man 50 meter bort finns det riktigt bra strand att bada vid. Popis serverar riktigt bra mat och The grill serverar även de god mat, 3.2 euro för en stor gyros i wrap. Ställena ligger bredvid varandra och raka vägen från Elvita. Mataffären på samma gata har ett mycket bättre utbud än den som hör till hotellet. Maten på hotellet, efter den tråkiga frukosten testade vi aldrig, vi ansåg att det inte var värt att prova. Gynnar hellre de lokala resturangerna bredvid!

+ Nära stranden. Lugnt och skönt. Fin pool. Stor balkong.

- Mycket otrevlig personal. Frukost under all kritik. Svårt att gå i från stranden precis vid hotellet pga stora stenar.

Bodde här: september 2017, reste som ett par
Tack Rebecca M
Omdömet skrevs 23 augusti 2017 från mobil enhet

Rummen :
Stenhårda sängar, dåligt städade rum, du får betala för A/C 60 euro för en vecka. Städerskorna struntar i att låsa
balkong/terassdörren efter städning så vem som helst kan kliva in.
Mkt katter på området, dessa kryper gärna omkring vid markplanslägenheterna och på dess uteplatser.

Sten/Sandstrand där badskor nästan är ett måste. 3,50 euro i hyra för en solsäng per dag.

Poolen:
Lagom stor. Helt okej.

Maten/Baren
Lunch funkar utmärkt att käka, allt möjligt att välja på. Tråkigt dock med halvfabrikat på det mesta.

Halvnöjd.

Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack Jonna W
Omdömet skrevs 11 augusti 2017 från mobil enhet

Hotellet: Hyfsad mat. Ok frukost, saknade frukt. Hotellet bredvid "james" har godast mat. 1 min att gå. Bra AC på rummet. Bra turistaffärer, inte så många dock, ca 8 st. 3 min att gå dit.

Bra mataffärer. På stranden är det sten nedanför hotellet , 50 -200 m längre bort är det sandstrand. Rev med bra snorkling mellan. Bra med vattensporter.

Lätt att åka med buss . Till rodos Stad 8 euro, Lardos till lindos 1,80 euro, för långt för att gå dock. Bussen går varje halvtimma.

Bodde här: augusti 2017, reste som ett par
Tack Anneli T
Omdömet skrevs 1 augusti 2017 från mobil enhet

Detta är enligt mig och min sambo det bästa 3 stjärniga hotell på hela rhodos! Trevlig personal, fina rum och den bästa maten överlag som går att få tag på i en poolbar. Vi har varit där 2 gånger nu och detta år valde vi ett annar hotell bara för att pröva på ett annat läge, men ångrar mig djupt! Nästa år blir det tillbaka till omgivningarna runt elvita!

Bodde här: september 2016, reste som ett par
Tack Cosmopolitan723764
Omdömet skrevs 28 september 2016

Bodde på Nikolas som var ett annex till Elvita Hotel. Trevlig personal, rent o bra poolområde, NÄRA stranden - men där stannar det positiva.
Vill du ha ett enkelt boende med skitig badrumsmattta i duchen, betala 600 sek. för AC en vecka, ligga på stenhårda sängar, bada i havet med svårtillgänglig sten (inget för äldre o handikappade) vara utan TV o telefon, vara ute tidigt för att boka solstol vid poolen, äta en mycket spartans frukost (bröd, 10 min. kokta ägg, ost o skinka, mjölk corn flakes, te o kaffe, äggröra ALLA dagar) ja, då är detta hotellet för dig. Billigt, men..... du får vad du betalar för.
Liten by med tre restauranger o 5 super market, så ta och hyr bil eller ta bussen och upptäck ön.

• Bodde här: september 2016, reste med vänner
Tack 74gunnar74