Omdömet skrevs 31 augusti 2013

Fick ett väldigt bra rum med fantastiskt utsikt mot havet och poolen och bergen, rum 324. Standarden på rummet är ok duschen är liten och AC kostade lite mycket (60€ för en vecka och 100€ för två veckor) hade varit bra med den informationen på hemsidan. Allt som allt är vi nöjda för man sover bara i rummet och är där för att uppleva ön och inte rummet. Personalen är jätte trevliga och vi var väl bemötta med ett konstant leende på deras läppar. Stenig strand just vid hotellet men lite längre bort sandstrand. Härligt klart vatten och bra temperatur. Skor rekommenderas men vi gick utan. Maten var god och hotellets restaurang har utsikt mot havet så man hör vågorna när man sitter och äter. Under högsäsong är det underhållning tre gånger i veckan i form av show Girls som dansar, karaoke och grekisk afton. Vi rekommenderar att hyra en scooter om man ska utforska ön lite på egen hand, smidigt att stanna till och parkera överallt. Tack till Apollo Alexandra som var på plats och hjälpte oss att hyra scooter och gav oss tips på kartan vart vi kunde åka och titta. Helt enkelt ett toppen ställe att bara koppla av och ha det mysigt på, återhämtning för sinne och kropp.

Rumstips: Rum 324 har fantastisk utsikt med stor balkong. Rummet är på tredje våningen med utsikt mot havet/bergen/poolen. Balkongen går runt hörnet.
Datum för vistelsen: augusti 2013
1  Tack Married_SWE
Omdömet skrevs 26 augusti 2013

Bodde på hotellet i en vecka i Augusti. Frukosten är den sämsta jag varit med om, dessutom får du inte välja vad du vill ha, utan blir tilldelad en ranson. Bad man om två brödskivor istället för en så fick man offra något annat på tallriken. Riktigt snålt. Den resterande maten - lunch och middag var ett skämt. Som student har man inte höga krav men detta slog alla pris. Vårt rum på tredje våningen blev invaderat av myror, som kryllade i vårt bagage! Detta - trots att vi inte hade någon mat i rummet. Kylen hade aldrig blivit avfrostad och gick sönder under vår vistelse. Detta resulterade i vatten i golvet i hela rummet, som personalen löste med att ge oss 1 extra handduk... Inte lönt att fixa den 3 dagar innan hemfärd - enligt dom. Överlag riktigt dåligt, förtjänar inte sina 3 stjärnor!

Datum för vistelsen: augusti 2013
1  Tack TripStudent2013
Omdömet skrevs 2 augusti 2013

Rogivande hotell, för dom som inte vill parta utan bara vill ta igen sig efter ett hektiskt arbetsår.
Trevlig personal på hotellet som verkligen såg till att gästerna hade det bra. Fanns solstolar till alla gäster.skulle kunna tänka mig att åka tillbaka hit igen.Ett stort tack till Apollo personalen på plats.

Datum för vistelsen: juli 2013
1  Tack samidits
Omdömet skrevs 27 juni 2013

Vi anlände kl 2 på natten och blev hänvisade ett rum i källare. det fullkomligt stank av mögellukt. Inte en flaska vatten i kylen utan vi blev hänvisade till poolbaren. Dålig service - man är både trött och törstig och vill ha vatten till tandborstningen. På morgonen fick vi byta upp oss en våning och det blev betydligt bättre. Rummet är verkligen spartansk utrustade, men det får man räkna med. Städningen var ok.
Stranden var under all kritik. För att gå i måste man vara balansmästare. Trallarna som skulle leda ner till vattnet var trasiga och stora spik och skruv stack upp. Vi var ju trots allt i början av säsongen så det är förunderligt att de kan lägga ut sånt undermåligt materiel. Att gå i vattnet var fruktansvärt svårt. Grus och sten, man sjönk ner långt och fick slänga sig ut i vattnet. Annars var det inget fel på temperaturen...Men ont gjorde det underfötterna - trots badskor. Stranden städades inte på hela veckan. Fimpar o papper låg kvar vid solstolarna. Likadant vid poolen. Borden var rent ut sagt mycket äckliga!
Poolbaren hade ok mat och var trevlig och den som bidrog till detta var brittiskfödda Hanna som ALLTID hade ett leende och en skön kommentar till övers för alla gäster. Hon var det bästa på HELA hotellet. Hennes grekiskfödda make har vunnit högsta vinsten! Hon är absolut hotellets största tillgång.
Vi kommer Aldrig att åka tillbaka hit på grund av stranden som var helt kass och vi upplevde den övriga personalen som nonchalanta. Vi vill kunna bada utan att riskera liv o lem och bryta armar o ben. Hotelledningen bör skämmas över en sådan undermålig trall och bör nog tänka till om att göra en slags brygga ut i vattnet. De sitter ju hela dagarna i poolrestaurangen och ser hur vi gäster lider.

Rumstips: Se till att INTE hamna i källaren! Mögelvarning!
Datum för vistelsen: juni 2013
Tack BeritN_12
Panagiotis T, General Manager på Elvita, svarade på det här omdömetSvarade 11 juli 2013

Dear guest

Unfortunately, Greek legislation does not allow any form of intervention to the natural coast line. The consequences of such intervention from a hotel can result to the loss of our operation license. We must also state that according to a civil engineering firm we have consulted, if the rock is removed, the coastline will subside for at least 10 meters towards the hotel causing severe damages to the existing structures.
Finally, we are still waiting for the approval of a floating dock license that will allow the guests safe entrance and exit from the water.
The wooden path to the beach was something that we've missed and its now fixed.

Thank you very much for your reply

Omdömet skrevs 4 juni 2013

Reste hit för tredje gången och denna gång 14 dagar.
Suveränt läge men det är personerna på hotellet som ger guldkant här.
Litet och gemytligt vilket gör att man kommer dom nära och dom känner till vad man tycker om.
Kände oss som V:I:P gäster denna gången.
Kommer absolut tillbacka hit.

Datum för vistelsen: maj 2013
Tack Mari A