Travelocity
Orbitz.com
eDreams
Omdömet skrevs 19 maj 2021 från mobil enhet

Lika bra den här gången. Då vi var nöjda efter vår första vistelse här bokade vi in ett andra besök. Jätte nöjda även denna gång. Maten var suverän och vinerna till väl valda. Hela stället andas vila och tradition. Kan verkligen rekommendera ett besök här.

1  Tack annelieh_12
Omdömet skrevs 19 maj 2021

2 nätter på Villa Gransholm hotell i april 2021. Fint beläget i Gransholm. Vänligt och proffsigt bemötande redan vid incheckningen, med välkomstfika. Rummet rent, snyggt och mysigt inrett med sköna sängar som gjorde att man sov gott.
Middagen med tre-rätters, var jättegod med den utvalda passande dryck. Kocken får en mycket stor eloge och högt betyg. Frukosten var enormt smakrik och varierande.
Detta hotellboende ihop med läget, service, kockens matrikedom och känsla för matingredienserna gjorde vår vistelse mycket minnesrik.

Tack Eje B
Omdömet skrevs 23 april 2021 från mobil enhet

Vårt besök överträffade förväntningarna. Trots de tråkiga tiderna med låg beläggning så här mitt i veckan (vi var ensamma på hotellet) fick vi det allra bästa bemötande.
Hotellet är en gammal disponentvilla med vackert inredda matsalar och sällskapsrum .
En ensam kock tog emot och vi fick ett jättefint rum. Därefter fixade han eftermiddagskaffe med nybakt rabarberkaka och sen en väldigt god, bra komponerad middag med vårprimörer och passande viner. Den fantastiska desserten skulle egentligen kräva ett eget kapitel.
Frukosten var vackert framdukad på ett bord för oss två. Alltigenom en fin vistelse

Tack elvhelan
Omdömet skrevs 10 april 2021

Trevligt välstädat rum, sköna sängar. Möttes av trevlig personal och riktig småländsk, fika ,kaffe med hemlagad ostkaka, en trevlig överraskning. Maten var vällagad och utsökt, all personal var väldigt trevliga och uppmärksamma. Frukosten serverades på ett coronasäkert sätt efter beställning, stod allt vackert framdukat på bordet i rejält tilltagna portioner. Ett litet hopp bak i tiden för dem som vill ha tv på rummet så glöm det, jag personligen tycker att det är skönt att slippa.

Tack Vikbon
Omdömet skrevs 28 februari 2021

Ett fantastiskt ställe i fin miljö! Underbar mat och personlig service!

Underbar mat och dryck. Servicen var topp och känslan för detaljer fanns överallt. Allt från frukost, fika, champagne och supé med vinpaket var toppklass.

Rummen är mysiga och oerhört fin restaurangdel och umgängesytor. Hembakat bröd, hemmagjorda pannkakor, lyxig fika, oerhört goda råvaror och finess överallt.

Svärmor på 67 år kände sig mycket säker trots Corona. Restriktionerna följdes mycket väl.

Vi vill absolut komma tillbaka! Vår treåring älskade allt och fick ett fint mottagande hela vistelsen.

Tack Joakim med personal! Det bästa stället vi har besökt på mycket lång tid. Vi längtar redan tillbaka

Vi filmade mest så bilderna blir inte så rättvisande, men det var mycket fint!

Varma hälsningar Linda och Stefan med familj

Datum för vistelsen: februari 2021