Omdömet skrevs 25 juli 2020 från mobil enhet

En liten genuin pärla för den som vill uppleva både Smålands natur och fantastisk mat. Man märker verkligen att ägarna och personalen brinner för sitt ställe. Oxfilén var magiskt mör och övriga maten verkligen genomtänkt och även bra val av viner.
Fina rum i den gamla disponentvillan som förtjänar ett stopp, oavsett om det är på vägen någon annanstans eller en längre vistelse. Barnen frågade på vägen därifrån om när vi ska åka tillbaka till det mysiga hotellet där man kan spela tennis.
Tack för trevliga dagar som vi varmt kan rekommendera fler att pröva på.

Tack 132kristoffert
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Seriöst engagemang, fin miljö, rena och moderna rum med egen touch och fantastisk mat! Lagomt avstånd och behaglig lugn atmosfär med harmoni. Olika växteman på rummen. Proffsig personal med god historisk kompetens.

Tack MickeHagis
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Vi var på väg från nacka till Kristianstad och ville ha ett mysigt ställe att stanna på, trevlig personal och välkomponerad meny med prisvärt vinpaket. Duktiga på att komponera smaker.
Våra hundar var även välkomna till det vackra huset
Väl värt ett besök

Tack JoachimC692
Omdömet skrevs 23 juli 2020

Detta är så långt från uttänkta koncept- och ekonomistyrda kedjehotell man kan komma. Personligt, udda, charmigt och inte perfekt.
Huset är fyllt av vinklar och vrår och trädgården är i största laget för att någon ska hinna hålla den i toppskick, men är välkomnande och inbjuder till att sätta sig i skuggan och bara vara.
Rummet är fräscht, liksom den stora toaletten och här finns också den enda anmärkningen med hela vistelsen, utanför står en luftvärmepump som hörs, men inte direkt stör.
Gratis cyklar inbjuder till en tur före middagen som i sig är värd en egen mässa. Fullständigt utsökt med bästa råvaror hanterade bättre än på många stjärnkrogar.
Svårslaget och motiverar uttrycket "ett minne för livet"

Rumstips: Undvik rum 10.
Tack jmjbihoja
Omdömet skrevs 21 juli 2020

Fantastisk vistelse. Underbar miljö med en härligt detaljrikt trädgård. Trevlig, kunnig och mycket serviceinriktad personal som bjöd på en genomtänkt och välsmakande middag. Gott om plats och väl med avstånd till övriga gäster i den vackra matsalen. Vi hann testa tennisbanan och tog en tur på cykel (efter tips från personalen) runt bygden. Den turen var uppskattad med bullerbyn-känsla i bebyggelsen blandat med sommarängar där djuren betade. Vi rekommenderar absolut detta ställe och återvänder gärna.

Tack jesicaos