“Prisvärt äventyr”

Mer information om sevärdheten
Information om sevärdheten
Rekommenderad vistelselängd: Mer än 3 timmar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

En fantastisk dag ute på havet, där vi fick se många delfiner på nära håll. God mat och möjlighet till snorkling och bad i en skyddad vik. Turen tar endast 12 passagerare vilket skapar en personlig atmosfär och gör det rymligt ombord. Båten känns säker. Turen passar utmärkt för barnfamiljer med barn från 7 år och uppåt. Glöm ej solskydd, kepps och solglasögon, solen tar till havs.

Tack julial1980

Omdömet skrevs 23 mars 2018 från mobil enhet

Vi var med om en fin dag på havet. Vårt mål med denna aktivitet var att få se delfiner. Detta uppfylldes med råge. Vi stötte på ett helt stim med flasknosdelfiner. Eftersom båten bara tar 12 passagerare och inte är så stor så fanns det goda möjligheter att uppleva dessa fina djur på nära håll. Som en extra bonus så fick vi se några valar ( Brydes whale). Skepparen Manolo var säker på att lotsa båten. Efter delfin och valupplevelsen styrdes båten till skyddat läge, där vi fick grillspett sallad bröd och ost. Det gick fint att bada. En dag värd att minnas

Tack Britta E
Omdömet skrevs 13 februari 2018 från mobil enhet

Jag rekommenderar verkligen Blue M Boat Trips! I Internets tider betyder ofta betyget 5 att man är "ganska nöjd" vilket inte ger det här företaget rättvisa. Det här är ett företag som levererar en förstklassig upplevelse.

Kaptenen hämtade upp oss på Hotellet på avtalat klockslag i Maspalomas (30 min körning) och körde hem oss efteråt.

Båten tar max 12 personer vilket naturligtvis är en fördel eftersom det inte blir någon trängsel ombord och du har alla möjligheter att se och fotografera valarna. Det blir också en mer intim stämning på båten.

Vi fick intrycket att vår kapten var riktigt duktig på att hitta valar. Även om båtarna som sökte efter valar kommunicerade med varandra så verkade vi vara först på plats varje gång.

Vi hade turen att se både flasknosdelfiner och Brydesvalar, en tropisk val uppkallad efter Norrmannen Bryde.

Innan turen var jag mest inriktad på att vi skulle få se delfiner men att se brydesvalarna var det som berörde mig på djupet.

Efter turen till havs stannade vi i en vik och fick möjlighet att bada och snorkla medan Kaptenen och hans fru gjorde i ordning lunchen.

Boka i tid. Ta med handduk, badkläder och en varm tröja!

1  Tack Nicole Z
Omdömet skrevs 6 januari 2018

Härlig dag med fin motoryacht på havet. Trevlig och serviceinriktad personal. Bad, se säl o val, bada. En helt fantastisk upplevelse om man gillar att vara på havet. Jag var jättenöjd!!

Tack Hans-Olof S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 december 2017 från mobil enhet

Vi är så nöjda med vår dag på båten! Skönt att det är ett begränsat antal passagerare med på båten. Höjdpunkten var givetvis att på nära håll se delfiner men att simma i den vik vi stannade till i va ju också coolt. God mat serverades och underbar besättning.

Tack Carola B

Resenärer som tittade på Blue M Boat Trips Puerto de Mogan tittade också på

Puerto Rico, Gran Canaria
Puerto Rico, Gran Canaria

Gran Canaria, Kanarieöarna

Besökt Blue M Boat Trips Puerto de Mogan? Berätta vad du tyckte!