“5 året i rad i puerto morelos, Playa del Carmen , Mexico , älskar landet.”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
El Dorado Royale, by Karisma
Rankad som nummer 3 av 11 hotell i Playa Paraiso
MiljöledareGuldnivå
Omdömet skrevs april 5 2017

Vistelsen började som en mardröm de första dagarna med att vi hade kackerlacka på rummet, en varje dag i 4 dagar, men då ordnade conciergen Dennyz som sitter vid hus 12 med att vi fick byta rum och fick då ett finare och bättre rum i bättre läge så efter det var hela vistelsen helt underbar, att äta frukost på jojo's var bra men musiken är lite för skrålig och hög där. Lunchen åt vi nästan alltid på pizzerian där våran nyblivna fina vän Kike jobbar, kan bara hylla honom högt över skyarna och säga att han är den bästa servitör som finns , han är både rolig,seriöst,glad,proffesionell,och alltid tillmötesgående.
Över lag var hotellet bra med alla sina restauranger, saknade dock en stor middags buffé , det finns inte. Stranden var som den alltid är runt puerto morelos dålig, fullt med alger och blåsigt , knappt att det går att bada. Kvällsunderhållningen är superbra också, speciellt live bandet som spelar covers ( cygnus band ) är super bra.
Men som slutcitat så är hotellet bra.

Tips för att välja rum: Dom bästa rummen är nog nere mot beachen , eller mot restaurangerna.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Mars 2017, reste som ett par
Tack Janet Ö
KarismaHotelsResorts, General Manager på El Dorado Royale, by Karisma, svarade på det här omdömetSvarade juni 1 2017

Dear Janet O

First we want to thank you for your positive and kindly feedback.
I am sure that a lot of travelers will consider it useful and clarifying with all this valuable information when choosing their next destination in the Riviera Maya.

We will be waiting for your next visit at El Dorado Royale, a Spa Resort by Karisma.

Omdömet skrevs december 9 2016

En resort där ingenting saknas, fantastiska restauranger, speciellt open kitchen Fuentes , en spektakulär inramning med projekterande bildskärmar I taket med kock som lagar 5 -7 rätters och man får detta sedan serverat I realtid allteftersom, Vill också framhäva Kampai som en riktigt bra restaurang som också ligger I en fin omgivning, Med golfbilarna skjutsas man runt där hälst man önskar med ett leende. Tips, passa även på att svalka dig med en Iceberg, Öl som toppas med Margarita

Bodde här: Juni 2016
Tack Mikael R
KarismaHotelsResorts, General Manager på El Dorado Royale, by Karisma, svarade på det här omdömetSvarade december 12 2016

Dear MikaelR

Tack så mycket för din kommentar på resan rådgivare och en ursäkt för att besvara din kommentar på ett annat språk.
Thank you for your fantastic review ,it is very special when receive such comments like yours,it is amazing to read that our guest truley appreciate our ardous efforts to preserve our beaches and Resort as a Luxury, relaxing and romantic ambience for your honey moon such as yourself.
Hoping to welcome you once again for your first anniversary at El Dorado Royale, a Spa Resort by Karisma.

Warmest regards

Enrique Olvera

Omdömet skrevs februari 24 2016 från mobil enhet

Detta hotell skulle kunna uppfinna 6 stjärnor. Det finns 10 a la carte restauranger och 4 snackbarer och någon buffé här och där. Maten är jättegod, drinkarna är jättegoda och i glas inga muggar, servicen är jättebra, wi-FI fungerar överallt, små golfbilar som kör runt och skjutsar dig om du inte orkar gå, varje hus har en egen butler som ordnar bokningar osv, de fyller på minibaren varje dag endast öl och läsk,vatten inget vin men det som du får i restaurangen är jättegott. Olika djurarter på området dock förbjudet att mata vilket är bra för man har inget problem med katter vid frukosten de har en matningstid på ett speciellt ställe där katter får mat. Hur många pooler som helst. Stranden är det enda som är lite tråkigt pga sandsäckar som förstår utsikten men det finns inget hotell som slår det andra så åk på utflykt och snorkla eller nått istället.

Bodde här: Februari 2016, reste som ett par
Tack Therese D
KarismaHotelsResorts, General Manager på El Dorado Royale, by Karisma, svarade på det här omdömetSvarade juni 2 2017

Dear Therese D

Omdömet skrevs januari 17 2016

Fantastisk resort med fräscha rena rum. Sängen var enorm och superskönt. Jättetrevlig personal som alltid fanns till hands och så trevliga. Mycket bra utbud med restauranger och mycket och mycket god mat. Kocken Roberto kanongoda omeletter. Servitören Paulino gjorde alltid sitt lilla extra för oss vid vår frukost vid stranden. Asiatiska restaurangen måste man boka i förväg men inte de övriga. Alla de olika restaurangerna hade sina egna menyer. Våra personlig concierge Rachel, Ruth, Edgar var fantastiska. Alltid sitt yttersta för att hjälpa oss med våra frågor samt hjälpte oss med "moonlight dinner" vid havet när min man fyllde 50 år. Gjorde det lilla extra med champagne på rummet mm den dagen utan någon extra betalning. Maten på moonlight dinner var helt enorm. Hummern var det bästa vi någonsin har ätit. Vill ni ha hjälp med utflykter så gå ned till stranden och boka med Alberto. Kanon kille som också gör det lilla extra. Suverän service. Mycket amerikaner, canadensare och engelsmän. Var ute i god tid på morgonen om ni vill ha en solsäng. Personalen är fantastiskt och har alltid ett leende på läpparna och gör allting för er. Tips gå bort lite till höger från hotellet och bada på stranden bredvid,stranden på botten är skönare att gå på än den vid resorten. Inte mycket men om ni vill prova. Sedan måste ni prova drinken Iceberg. Corona med fronten margarita. Gymmet är rent och fräscht med nya maskiner. Hela området är rent och fräscht. Har även aktiviteter på dagen o kvällen om man vill ha det. Ett ställe som vi definitivt kan åka tillbaka till. Hade allt.

• Bodde här: Januari 2016, reste som ett par
1  Tack Liem9193

Dear Liem9193

Omdömet skrevs april 1 2015

Vet inte var jag ska börja.

Allt är rent och snyggt. Rummen är lite äldre i stilen men fräscha och fina. Grym jacuzzi, ryms perfekt två stycken. Otroligt snabb och bra roomservice. Trevlig personal, förutom en flicka i smoothie-baren.

Maten är det bästa. Sjukt bra mat, på alla ställen. Det "sämsta" med maten är väl frukosten, men den är fortfarande jättefin. Du kan beställa två förrätter om du är orolig att du inte blir mätt, men är man europé så är det inga bekymmer, mätt blir man.

Goda drinkar, sanslöst bra sprit, bl.a. Glenlivet och Chivas Regal.

Kuddmeny är ett plus. Man väljer själv vad man vill få i minibaren varje dag (vi valde cola light). Äkta cola, inte Pepsi.

När det gäller klädkoden, så var den aningen flexibel uppfattade jag det som. På dagarna gick det bra med sandaler och med torra badshorts (iaf såg jag många som hade det). Kvällstid funkar fina längre shorts, men det är lite svalt i vissa restauranger så det var inte helt fel med långbyxor.

Hotellområdet är stort, men inte så stort som vissa säger. Den "högra" delen av stranden är finare, finns ett flertal cabanas där som är lätta att få tillgång till. Man behövde inte engagera sig i att lägga ut handdukar och sånt. Mycket uppskattat!

Skulle rekommendera det här stället till vem som helst. Jag saknar maten...

• Bodde här: Februari 2015, reste som ett par
2  Tack NiclasCharlotte
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Playa Paraiso
0.0 km bort
The Royal Playa del Carmen
Nr 11 av 211 i Playa del Carmen
16 378 omdömen
Visa priser

Besökt El Dorado Royale, by Karisma? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om El Dorado Royale, by Karisma

Adress: Carretera Cancun - Tulum Km. 45, Playa Paraiso, Playa del Carmen 77710, Mexiko (Tidigare El Dorado Royale)
Region: Mexiko > Yucatan halvön > Quintana Roo > Riviera Maya > Playa del Carmen > Playa Paraiso
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 2 av Familjehotell i Playa Paraiso
Nr 2 av Spahotell i Playa Paraiso
Nr 2 av Lyxhotell i Playa Paraiso
Nr 3 av Romantiska hotell i Playa Paraiso
Nr 3 av Strandhotell i Playa Paraiso
Nr 3 av De populäraste resorthotellen i Playa Paraiso
Prisklass: 2 654 kr - 8 443 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:4,5-stjärnigt — El Dorado Royale, by Karisma 4.5*
Antal rum: 639
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Expedia och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med El Dorado Royale, by Karisma. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
El Dorado Royale Hotel Riviera Maya
El Dorado Royale Mexico
El Dorado Royale Cancun
El Dorado Royale Spa Resort
El Dorado Royale Resort
Eldorado Royale

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?