BestDay.com
Rabattmeddelande! 11 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 11 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 211 US$/natt.

Villa Baya Aparta-Hotel(Bayahibe)(Mycket prisvärt!)
Alkquimia Hotel(Bayahibe)
Priceline
Bayahibe Guesthouse(Bayahibe)(Mycket prisvärt!)
B&B Villa Luna(Bayahibe)
HotelsClick
Omdömet skrevs 11 februari 2017

God mat, otroligt trevlig personal! Fin strand och rent och fint överallt. Finns inget att klaga på! Mycket aktiviteter som ordnades på stranden med mera, mat fanns i överflöd och som sagt personalen var superb! Lätt att hyra bil om man vill se sig omkring.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Elisabeth B
Mr Jorge M, Manager på Dreams La Romana Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2017

Dear Elisabeth B

Thank you for visiting us at Dreams La Romana! We are very pleased to learn you have enjoyed your stay, our staff, services and facilities. We appreciate your feedback and look forward to your next visit!

Best regards,

Omdömet skrevs 10 februari 2017

Servicen var fantastisk serveringspersonalen var alltid uppmärksam och snabb att se om man behövde något.Edvin Montilla var en kanonkille. Vi tillbringade fjorton dagar där i jan-feb Rummen var jättebra bra strand massor med aktiviteter många resturanger. Klara som städade vårt rum var en helt fantastisk person.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Kjell S

Dear Kjell S,

Best regards,

Omdömet skrevs 29 januari 2017

Vi spenderade en vecka här under nyår 2016-2017 och vi är så nöjda! Hotellet är av högsta klass, med många restauranger, fin lugn strand, uthyrning av segelbåtar och andra vattensporter, aktiviteter dagligen såsom salsa, vattengympa, tennis.

Rekommenderar främst den franska restaurangen och den som ligger i nära anslutning vid havet. Trevligt att hotellet serverade lunch även på stranden och att man kunde hämta frukt av den trevliga fruktkvinnan.

Tipsar om att promenera bort till den lilla staden Bayahibe som ligger gångavstånd från stranden. Där upplevs mer lokalt dominikanskt liv och om man vill göra en utflykt till närliggande ön kan man boka dessa resor till mycket billigare pris än vad själva hotellet/researrangören erbjuder.

Vill ge extra uppmärksamhet till dessa servitörer som gjorde vår vistelse mycket bättre: Edwin Ant, Benjamin, Jesus, Freddy, Wilfredo (the Sommelier), Vincent och Junior, Jefferson!

• Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Rebecccaa
Mr Jorge M, Manager på Dreams La Romana Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 30 januari 2017

Dear Rebecccaa,

We are so pleased you allowed our wonderful resort to be your holiday destination and we are very thankful for the time you have taken to share your experience.

It is wonderful to learn that your time with us met with your expectations and it has been a pleasure to read all of your great feedback.

Omdömet skrevs 6 januari 2017

Trevligt hotell, vi hade turen att få vår vistelse i den mer nyrenoverade biten, den mer moderna. Vi förlängde dock vår utcheckning på sista dagen, då vi inte skulle åka förrän sen eftermiddag. Då var vi tvungna att byta rum, och det var då vi förstod att det också fanns faciliteter med lite mindre modernitet så att säga:) Verkligen.
Byggnader och området på hotellet var helt okej, trädgårdar likaså. Vi hade tänkt från början att göra en del utflykter men i slutändan stannade vi hela veckan på komplexet.
Personal var väldigt vänliga och tillmötesgående. Kan kanske också ha med att göra med att de såklart delvis lever på dricksen:) Restaurangpersonalen i bufférestaurangen var ibland dock lite vilse i pannkakan. Oftast var borden inte komplett dukade och när man blev till visad ett bord och varit o hämtat maten, tog det ibland nästan halva måltiden innan man blev erbjuden dryck?
Inga större saker dock på den biten, men klart att man vill ah dryck innan maten helt är uppäten. Efter att ha ätit oss igenom somliga restauranger på området slog det oss att maten var som bäst på bufférestaurangen. Den maten de serverade på de övriga restauranger vi var på, höll inte direkt något hög standard. Och somliga maträtter och desserter var precis samma mat som på buffén. Då och då var maten rent ut sagt dålig. Vi var på den italienska restaurangen till exempel, men jag undrar om de kokarna någonsin smakat italiensk mat:) Eller rättare sagt de som satt ihop menyn. Vi var nog överlag grymt besvikna på maten på samtliga restauranger förutom bufferestaurangen. Varför den var hyggligt bra, var på grund utav att dels fanns där mycket mer att välja på och att man själv såklart kunde komponera sin mat. Givetvis var det ju inte bästa kvaliteten på den mesta maten där heller, men man smakade sig fram och kunde snabbt konstatera vad som var gott och inte. Vi hade ju barn med oss så innan vi kom var vi grymt besvikna att vi inte kunde äta på den franska restaurangen, men efter att vi ätit på den italienska restauranger förstod jag att det inte spelar någon roll vad dem kallar restaurangen för, utan det är strunt samma. Det har ändå inget direkt att göra vad de serverar där. Givetvis hade de pasta etc på den italienska restaurangen etc etc, men den Bolognese de serverar där var samma som i buffén och i min värld är det en synd att kalla det för bolognese:)
Nåja, maten var som sagt långt ifrån vad vi hoppats, men där var hav, palmer och sand. Så den biten kunde inte bli fel.
Rummen var som sagt moderna, städningen var tyvärr heller inte den bästa. Redan när vi första dagen checkade in var rummet ganska........snuskigt. Det var gammal smuts på golvet, väggar etc var ingrodd med smuts. Antar att det är Karibien?
Nu kom vi hela vägen från Sverige, vilket gjorde resan en aningen dryg. Men tror dock inte vi hade åkt tillbaka även om vi bott runt hörnet faktiskt. Jag trodde att det skulle vara lite mer kvalitet rent allmänt på hotellet, då det inte var jag utan min fru som bokat resan visste jag inte priset för självaste hotellet och priset för självaste flyget. Men jag förstår nu i efterhand att det var flyget som var den extrema kostnaden, och inte hotellet. Det märktes kanske också när amerikanarna dök upp mot slutet av vår vistelse. Dem tog liksom över kan man säga:):) Högljudda öldrickande varelser som dessutom hade sin egen öl med sig till hotellet. har man inte varit i Usa som jag blir man kanske lite fundersam. Trodde bara de var sådana på film.
Som sista sak, det stod att de serverade internationella drycker som såklart ingick. Det fanns gott om sådant, alltså rom, whiskey, likörer etc, men inte en enda gång blev jag såklart serverad dessa, utan bara massa inhemska drycker, likvärdiga säkerligen. Kändes mer som att dessa internationella drycker bara var för show på hyllan. De tog aldrig av dryckerna på hyllan. Men nu har jag varit i Karibien och det var väl sista gången också.
Vill bara igen understryka att personalen verkligen till största del var fantastisk:)

Tips för att välja rum: specifikt be om de renoverade rummen
  • Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack Hoodlum1973

Dear guest,

We are so pleased you allowed our wonderful resort to be your holiday destination and we are very thankful for the time you have taken to share your experience and observations.

Omdömet skrevs 6 januari 2017

Bra rum.bodde i byggnad 1 ,tyst och stillsamnt. Frukost matsalen jobbar Bienvenido en fantastiskt trevlig människa som ska 10 stjärnor. Jätte fin strand. Trevlig personal överallt. Bra mat i stort sett överallt på alla 7 restauranger. Härliga drinkar.

Tips för att välja rum: Byggnad 1 är tyst och skönt.långt från alla barer och uppträden.
  • Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Patric S