Omdömet skrevs 10 oktober 2018 från mobil enhet

Det finns så klart hotell som har sju stjärnor men, personalen på detta hotellet är oslagbar. Helt perfekt service. 100% korrekt med ett leende på läpparna och en härlig avslappnad attityd.
Ett rent och fint poolområde med många bassänger, några endast för vuxna dessutom. Det var härligt att vara på ett hotell där gästerna respekterade varandra så det var väldigt lugnt och skönt runt poolerna. Utomordentlig pool service och room service. Fantastisk utsikt från den privata jacuzzin ut över playa Fañabé och playa de las Américas. Bra rum med härlig dusch, välfylld minibar, stor säng, fin veranda och härlig takterrass med privat jacuzzi och solsängar. Väldigt bra frukost med kock som steker bl.a omeletter och pannkakor. Många sunda alternativ vid buffén och framför allt en otroligt duktig frukostvärdinna med ett konstant STORT leende på läpparna. Ett bra gym med ett par löpband, några cyklar, vikter, bollar mm.
Detta hotellet har allt vi förväntar oss av ett femstjärnigt hotell och det som gör att det blir magiskt är, som sagt, personalen.
Tack för allt!
Vi ses snarast igen!

Datum för vistelsen: oktober 2018
1  Tack Peter K
Omdömet skrevs 28 februari 2016

Vackert hotell med underbart poolområde, lummiga planteringar och banan-palmer som indelar poolomårdet i många små trevliga områden. Bodde på hotellet i mars och poolerna var så kalla att vi inte kunde bada, detta var förstås stor besvikelse. (Med undantag från lilla barnpoolen som varm. Härligt rum och genomgående, läcker kolonialstil.

Jättebra frukostbuffé med stor variation, underbart att njuta av på terrassen. Lyxigt med cava till detta, och gott kaffe serverat vid bordet. Varierad middagsbuffé som överträffade förväntningar. Generöst och fina råvaror. Fina kvällar med utsikt över magiskt vacker solnedgång och upplyst poolområde. Vänlig och hjälpsam personal. Alltid lätt att få bord på terrassen och aldrig kö vid buffén. Upplevde hotellet som småskaligt.

Hotellet ligger på en slänt ovanför stranden med fantastisk utsikt, men efter promenad längst fin strandpromenad är det ganska mastig promenad tillbaka.

Kort transfer från flygplatsen på bra motorväg, lätt att få taxi. Bodde där med litet barn, vänligt bemötande och bra barnanpassat med barnstolar i restaurang och staket vid barnpool, men framför allt hotell för vuxna. Otroligt lugnt och behagligt.

Åker gärna tillbaka annan årstid eller om hotellet värmer upp poolerna bättre när det är lite svalare säsong.

Datum för vistelsen: mars 2015
2  Tack nillaa77
Omdömet skrevs 6 januari 2014

Ett trevligt bra hotell som kan rekommenderas.
Rymliga bekväma, ljusa och snygga rum.
Badrummen stora fina.
Trevlig vänlig och hjälpsam personal som gjorde allt för att gästerna skulle trivas.
Restauranger med bra, mycket bra kvalitet. Speciellt en mycket fin frukost buffé.
5 minuters promenad till stranden men härliga pooler inom hotellet.

Det enda negativa är som vanligt begränsningar i WiFi-anslutning. Inga extra debiteringar för WiFi men onödigt krånglig inloggning. Men så är det på de flesta hotell.

Rumstips: Rummen mot öster har lite störande trafik men inget allvarligt.
Datum för vistelsen: december 2013
2  Tack tbl_5610
Omdömet skrevs 14 maj 2013

Ett riktigt lyxhotell med stort utbud av bekvämligheter såsom gym och SPA. Hotellet är mycket vackert och klassfullt inrett. Vackert och stort poolområde med många solstolar och solsängar. Hotellet håller hög klass vad avser restauranger och barer. Frukostbuffen är enastående och buffen kvällstid håller mycket hög klass. Vi åt 5 av 7 kvällar på hotellet då restaurangerna i närområdet inte håller samma klass som hotellet. Personalen är vänlig och service minded. Rummen är stora med gratis wifi. Vi blev uppgraderade helt gratis och fick en bungalow med egen jacuzzi på taket med panorama utsikt mot havet. Hotellet är som en egen resort där man kan tillbringa hela dagen. Utsikten från hotellet är strålande då det ligger på en kulle. Enda aber med hotellet är man får gå en liten bit för att komma till stranden som är mycket gemytlig. Området där hotellet håller betydligt högre klass än Playa Americas. Sammanfattningsvis våran lyxigaste hotellvistelse hittills.

Datum för vistelsen: februari 2013
1  Tack Daniel T
Omdömet skrevs 13 mars 2013

Väldigt trevliga rum, trevlig personal. Många mindre pooler varav en var uppvärmd. Frukostbuffen var väldigt god. Rent och snyggt ute och inne.
Det ända negativa var att städerskan glömde stänga fönstret mot altanen.

Rumstips: Vi bodde på bottenplan så vi hade en liten och trevlig altan dit solen hittade under eftermiddagen och kvällen.
Datum för vistelsen: mars 2013
Tack Evakalle