Omdömet skrevs 28 februari 2016

Vackert hotell med underbart poolområde, lummiga planteringar och banan-palmer som indelar poolomårdet i många små trevliga områden. Bodde på hotellet i mars och poolerna var så kalla att vi inte kunde bada, detta var förstås stor besvikelse. (Med undantag från lilla barnpoolen som varm. Härligt rum och genomgående, läcker kolonialstil.

Jättebra frukostbuffé med stor variation, underbart att njuta av på terrassen. Lyxigt med cava till detta, och gott kaffe serverat vid bordet. Varierad middagsbuffé som överträffade förväntningar. Generöst och fina råvaror. Fina kvällar med utsikt över magiskt vacker solnedgång och upplyst poolområde. Vänlig och hjälpsam personal. Alltid lätt att få bord på terrassen och aldrig kö vid buffén. Upplevde hotellet som småskaligt.

Hotellet ligger på en slänt ovanför stranden med fantastisk utsikt, men efter promenad längst fin strandpromenad är det ganska mastig promenad tillbaka.

Kort transfer från flygplatsen på bra motorväg, lätt att få taxi. Bodde där med litet barn, vänligt bemötande och bra barnanpassat med barnstolar i restaurang och staket vid barnpool, men framför allt hotell för vuxna. Otroligt lugnt och behagligt.

Åker gärna tillbaka annan årstid eller om hotellet värmer upp poolerna bättre när det är lite svalare säsong.

• Bodde här: mars 2015, reste med familjen
1  Tack nillaa77
Omdömet skrevs 6 januari 2014

Ett trevligt bra hotell som kan rekommenderas.
Rymliga bekväma, ljusa och snygga rum.
Badrummen stora fina.
Trevlig vänlig och hjälpsam personal som gjorde allt för att gästerna skulle trivas.
Restauranger med bra, mycket bra kvalitet. Speciellt en mycket fin frukost buffé.
5 minuters promenad till stranden men härliga pooler inom hotellet.

Det enda negativa är som vanligt begränsningar i WiFi-anslutning. Inga extra debiteringar för WiFi men onödigt krånglig inloggning. Men så är det på de flesta hotell.

Tips för att välja rum: Rummen mot öster har lite störande trafik men inget allvarligt.
  • Bodde här: december 2013, reste med familjen
2  Tack tbl_5610
Omdömet skrevs 14 maj 2013

Ett riktigt lyxhotell med stort utbud av bekvämligheter såsom gym och SPA. Hotellet är mycket vackert och klassfullt inrett. Vackert och stort poolområde med många solstolar och solsängar. Hotellet håller hög klass vad avser restauranger och barer. Frukostbuffen är enastående och buffen kvällstid håller mycket hög klass. Vi åt 5 av 7 kvällar på hotellet då restaurangerna i närområdet inte håller samma klass som hotellet. Personalen är vänlig och service minded. Rummen är stora med gratis wifi. Vi blev uppgraderade helt gratis och fick en bungalow med egen jacuzzi på taket med panorama utsikt mot havet. Hotellet är som en egen resort där man kan tillbringa hela dagen. Utsikten från hotellet är strålande då det ligger på en kulle. Enda aber med hotellet är man får gå en liten bit för att komma till stranden som är mycket gemytlig. Området där hotellet håller betydligt högre klass än Playa Americas. Sammanfattningsvis våran lyxigaste hotellvistelse hittills.

• Bodde här: februari 2013, reste som ett par
1  Tack Daniel T
Omdömet skrevs 13 mars 2013

Väldigt trevliga rum, trevlig personal. Många mindre pooler varav en var uppvärmd. Frukostbuffen var väldigt god. Rent och snyggt ute och inne.
Det ända negativa var att städerskan glömde stänga fönstret mot altanen.

Tips för att välja rum: Vi bodde på bottenplan så vi hade en liten och trevlig altan dit solen hittade under eftermiddagen och kvällen.
  • Bodde här: mars 2013, reste med vänner
Tack Evakalle
Omdömet skrevs 9 december 2012

Bra service och trevlig personal. Härlig utsikt. Vi åt en bra frukost med Atlanten dom bakgrund, god mat, litet men ok gym, flera poler , gott om solstolar. Hotellets läge gör det lite jobbigt om man har svårt att röra på sig, ca 500 m till havet, uppför när man ska hem.

• Bodde här: november 2012
Tack Leif171710