Omdömet skrevs 10 januari 2018

Vi hade bot på Fanabe Costa Sur 10 dagar i början av januari, 2 vuxna och 2 barn. Mycket positiv upplevelse av hotellet! Otrolig trevlig och kunnig personal, riktig bra bemötande och personlig servis. Vi hade halvpension och är riktig nöjda med detta, stor och god frukost buffe och riktig fin och god middags buffe. Maten är varierande och av god kvalite, fanns allt för alla smaker och åldrar! Vinlista är riktig bra, kvalite och små priser!!! Rekommenderas varmt. Vi hade varit på andra ställe på kanarieöarna och hotells restauranger brukar inte hålla så hög standard, så vi var mycket positiv överraskade den här gången.
Även bra läge, kort promenad till stranden och butiker.
Polområde var ren och finn. Ett extra tack för utmärkt städning av rummet. Det var massa aktiviteter både för vuxna och barn. live musik och sång varje kväll. Det ända som var negativt att visa hotellsgäster hade noll respekt till andra, vi blev väckta var ända natt. Folk gick fulla till sina rum och skrek i korridoren. Grannarna hade bråkat utan gränsar. Allt detta förstås inte hotellets fel utan bra otur med grannarna.
Ett litet tips om Ni vill hyra bill gör detta på andra stället än hotellet, då priserna på hotellet är dulellt så höga än vid srtanden.

Datum för vistelsen: januari 2018
Tack guzelbiglova
Omdömet skrevs 13 mars 2017

Igår kom vi från en vecka semester på Teneriffa, vi bodde på Fanabe Costa Sur. Stor hotell, med stora rymliga rum, ganska sliten. Maten inte det bästa, men det finns ganska mycket att välja. Mycket trevlig,hjälpsam personal. Nära till allt. Badhandukar mot deposition, kassafack ca 2 Euro om dan. Vi hade toppen väder, sa är vi nöjda.

Rumstips: Vi hade rum mot poolen.
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Irena825
Omdömet skrevs 7 mars 2017

Bodde här V9 2017. Det bästa med hotellet är städningen, fantastiskt rent och fint överallt. Personalen var också mycket trevlig och hjälpsamma. Rummen är också rymliga och bra med en liten balkong som var helt ok för 2 personer. Tyvärr bodde vi ovanför restaurangen och där väsnades med vagnar tidigt varje morgon och det luktade matos genska ofta. Poolen var lagom uppvärmd men området är trångt och ligger till stor del tyvärr i skugga under dagtid. På hotelltaket finns solstolar och små pooler. Där var det mycket lungt och skönt att vara. Vi hade all inclusive vilket kanske var ett misstag. Det var en stor buffe både till frukost och middag men tyvärr ganska smaklöst kryddad. Lunchen var betydligt enklare men det fanns alltid gott om mat. Det finns massor av matställen i närheten så all inclusive är bara bra om man avser att vara på hotellet hela dagarna. Det mest negativa tyckte vi var att vi som hade armband för all inclusive inte så lätt kunde beställa drinkar på kvällarna, kyparna valde gärna kunder som betalade kontant istället. Vi lärde oss att täcka för armbandet tills vi beställt. Det var inte heller alltid så lätt att veta vilka drycker som ingick i all inclusive eller inte. Kvällsunderhållningen är i receptionsbaren och var ganska högljudd så där var jobbigt att vara. Totalt sett ett ok hotell men ingen fullträff.

Rumstips: Välj rum högt upp för att skärma av trafiken och få mer kvälls sol.
Datum för vistelsen: mars 2017
1  Tack Jan W
Omdömet skrevs 29 december 2016

Vi, en familj på 3 (par+dotter på 8 år) bodde här 1 vecka och hade det jätte bra. Rummen var rymliga och städas grundligt varje dag. Mycket vänlig, glad och hjälpsam personal (alla). Bra underhållning på kvällen och kul med the Animation team på dagen. Bra poolområde, men lite väl mycke skugga. Takterassen hade flott utsikt over havet. Hade all-inclusive och var jätte nöjd med maten, mycket att välja på frukost, lunch som middag. Inget Cava inkluderad, men gick att köpa och till ett bättre pris för oss AI gäster. Hotellet ligger bara en kort promenad till den beach butiker...

Datum för vistelsen: december 2016
Tack Ellen Elise N
Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Bra läge. Stor takterass med två små, ej uppvärmda pooler. Större uppvärmd pool på innegård. Fin frukostbuffé med stort urval. Möjlighet till halvpension och all-inklusive. Men vi valde endast frukost och hittade många bra och trevliga restauranger i närområdet.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack 223gunillae