Omdömet skrevs 13 mars 2017

Igår kom vi från en vecka semester på Teneriffa, vi bodde på Fanabe Costa Sur. Stor hotell, med stora rymliga rum, ganska sliten. Maten inte det bästa, men det finns ganska mycket att välja. Mycket trevlig,hjälpsam personal. Nära till allt. Badhandukar mot deposition, kassafack ca 2 Euro om dan. Vi hade toppen väder, sa är vi nöjda.

Rumstips: Vi hade rum mot poolen.
Datum för vistelsen: mars 2017
Tack Irena825
Omdömet skrevs 7 mars 2017

Bodde här V9 2017. Det bästa med hotellet är städningen, fantastiskt rent och fint överallt. Personalen var också mycket trevlig och hjälpsamma. Rummen är också rymliga och bra med en liten balkong som var helt ok för 2 personer. Tyvärr bodde vi ovanför restaurangen och där väsnades med vagnar tidigt varje morgon och det luktade matos genska ofta. Poolen var lagom uppvärmd men området är trångt och ligger till stor del tyvärr i skugga under dagtid. På hotelltaket finns solstolar och små pooler. Där var det mycket lungt och skönt att vara. Vi hade all inclusive vilket kanske var ett misstag. Det var en stor buffe både till frukost och middag men tyvärr ganska smaklöst kryddad. Lunchen var betydligt enklare men det fanns alltid gott om mat. Det finns massor av matställen i närheten så all inclusive är bara bra om man avser att vara på hotellet hela dagarna. Det mest negativa tyckte vi var att vi som hade armband för all inclusive inte så lätt kunde beställa drinkar på kvällarna, kyparna valde gärna kunder som betalade kontant istället. Vi lärde oss att täcka för armbandet tills vi beställt. Det var inte heller alltid så lätt att veta vilka drycker som ingick i all inclusive eller inte. Kvällsunderhållningen är i receptionsbaren och var ganska högljudd så där var jobbigt att vara. Totalt sett ett ok hotell men ingen fullträff.

Rumstips: Välj rum högt upp för att skärma av trafiken och få mer kvälls sol.
Datum för vistelsen: mars 2017
1  Tack Jan W
Omdömet skrevs 29 december 2016

Vi, en familj på 3 (par+dotter på 8 år) bodde här 1 vecka och hade det jätte bra. Rummen var rymliga och städas grundligt varje dag. Mycket vänlig, glad och hjälpsam personal (alla). Bra underhållning på kvällen och kul med the Animation team på dagen. Bra poolområde, men lite väl mycke skugga. Takterassen hade flott utsikt over havet. Hade all-inclusive och var jätte nöjd med maten, mycket att välja på frukost, lunch som middag. Inget Cava inkluderad, men gick att köpa och till ett bättre pris för oss AI gäster. Hotellet ligger bara en kort promenad till den beach butiker...

Datum för vistelsen: december 2016
Tack Ellen Elise N
Omdömet skrevs 19 november 2016 från mobil enhet

Bra läge. Stor takterass med två små, ej uppvärmda pooler. Större uppvärmd pool på innegård. Fin frukostbuffé med stort urval. Möjlighet till halvpension och all-inklusive. Men vi valde endast frukost och hittade många bra och trevliga restauranger i närområdet.

Datum för vistelsen: november 2016
Tack 223gunillae
Omdömet skrevs 18 december 2011

Jag är paraplegic och sitter i manuell rullstol. Hela området Fañabé är mycket backigt och kuperat.
Hotellets entré ligger långt under gatunivå, man tar sig inte upp för backen till gatan själv om man inte är en superinvalid, lutningen är 45º. Rampen till korridoren där de anpassade rummen ligger är mycket brant, stigning ca 1,5 m/meter.
I mitt rum hade duschen en liten pall skruvad i väggen som jag inte provade, jag använde en av balkongens trädgårdsstolar. Duschplattan lutar utåt så vattnet rinner ut på badrumsgolvet, badrumsgolvet lutar i sin tur rejält ut mot hallen utanför badrummet. Första gången jag duschade placerade jag inte handdukar på golvet för att hålla kvar vattnet i duschen då rann vattnet ända ut i korridoren utanför rummet. Toalettstolen är av normalhöjd vilket passar mig. Den är äldre av mindre storlek och kraftigt kringgärdad av dåligt förankrade handtag, det högra var fast och i vägen för mig.
Sängen är något högre än 60 cm.
Hotellet har genomgående en finish under det vi förväntade av ett 4-stjärnigt hotell.
Personal fanns det gott om och alla var genomgående mycket trevliga och tillmötesgående. Jag talar dock lite spanska.
Betyg satta sett ur en krymplings behov.

Datum för vistelsen: december 2011
Tack Cripple1