Omdömet skrevs 7 mars 2018

Trevligt hotell med fina poolområden framförallt nedre området är riktigt bra! Bra mat men lite smaklöst. Trevlig personal men receptionen titta gärna upp och hälsa när era gäster går förbi, tips! Juniorsviten var stora, rena med lite äldre inredning trevligt med havsutsikten. Dock inget hotell för den som vill vara vid havet finns inga bra stränder i närområdet men går bussar till Americas och Los Christianos. Dyrt att hyra bil på hotellet. I det stora ett bra hotell för den som söker en lugn semester med bra pool.

• Bodde här: februari 2018, reste med familjen
Tack MN70hpr
Nicole B, Gerente på Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2018

Dear guest,

We apologize for not answering in your language and we hope you understand English.
Thank you so much for your comments about Bahia Principe Costa Adeje and for your tips!
We would love to welcome you again very soon and hope you contact us at: info.adeje@bahia-principe.com.

Omdömet skrevs 15 januari 2018

Det var 10:e gången vi var på detta hotell. Servicen är bra. Flera bra restauranger att välja på och vi ansåg att den asiatiska var fantastisk. Rent och snyggt överallt, städerskorna gör ett mycket bra arbete även på de allmänna toaletterna. Rummet var nyrenoverat, ljust och fint, stor toalett med dusch.
Hotellets buffé både frukost, lunch och middag erbjuder mat för alla.
Det är inget att klaga på.

Tips för att välja rum: Vi bodde i nyrenoverat rum ovanför baren. Stort badrum. Ljus och fint. Utsikten var mot baksidan.
Bodde här: november 2017, reste som ett par
Tack Anna-Lisa S
Nicole B, Gerente på Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2018

Dear Anna-Lisa,

we apologize for not answering in your language and we hope you understand English.

We are really happy we had you as a guest for the 10th time at Bahia Principe Costa Adeje, thank you for being so loyal and for sharing your great experience at TripAdvisor.

We are glad there was nothing to complain about and hope to see you again soon for your 11th time!

Omdömet skrevs 30 oktober 2017 från mobil enhet

Fint hotell med bra service och trevlig personal. God mat. Flera restauranger att välja på. Stort utbud på frukosten och stor variation på bufférestaurangen. Härliga pooler men ville man bada i havet fick man ta bussen till Playa de las Americas. Fanns gratisbuss varje dag vilket var positivt. Många trappor och backar så inte särskilt handikappvänligt.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack Lena H
Nicole B, Gerente på Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, svarade på det här omdömetSvarade 31 oktober 2017

Dear Lena,

Thanks for your opinion published on Tripadvisor about Bahia Principe Costa Adeje hotel. We are happy you enjoyed the hotel and its friendly staff and good service.

We hope to welcome you again in the near future.

Omdömet skrevs 2 januari 2017 från mobil enhet

Hotellet är gigantiskt. Rummet som hade (junior suite) var stort och bra. Badrummet var lite udda. "Saloondörrar" till toaletten, jakutzzi badkar som inte fungerar och små djur som bodde vid handfatet.
Maten som serverades var god men kryddad för Engelsmän. Med andra ord inga kryddor. Men det kan man ju fixa själv.
Det sades att det var gratis vin och lokal alkohol. Det var det men om igen så smakade det inte särskilt mycket.
Som på många andra ställen så var poolerna där folk var. Man fick vara ute i ottan om man ville få en plats. För sedan var platserna "tingade" för resten av dagen

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack 142magnusa
Nélida P, Director de Relaciones Públicas på Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, svarade på det här omdömetSvarade 6 januari 2017

Dear Guest,

Thanks a lot for posting on TripAdvisor your positive experience at Bahia Principe Costa Adeje hotel.

It is fantastic to hear that you were very happy with the hotel facilities and service, the ample room, the choice of food and beverages and the friendliness of our staff.

We hope to welcome you once again at Bahia Principe Hotels & Resorts.

Best Regards,

Nélida Palacios De Luis

Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 21 maj 2016

Hotel mycket isolerad, men det gjorde inget. Trevliga rymliga rena rum. Luftkonditionering inte riktigt mycket bra (prova att ändra temperaturen men gjorde inte någon skillnad) Mini bar mycket grundläggande 2 mycket liten öl, 2 små mjuka drycker och vatten, kylskåp var inte mycket kallt på full temp.
Maten härlig, personalen underbar, renlighet top class. Var mycket grumlig väder så Poolen var. Kalla och även om hotellet kan värma poolen, har man beslutat att inte även om många gäster klagade på detta, var detta lite av en öm punkt för oss eftersom vi hade en 1 år gammal och en 4 år gamla som kunde inte använda poolen så mycket de skulle ha velat. Vi hittade ut ur, den dagen innan vi åkte att den pool i den syster hotel var i själva verket uppvärmd men det här var bara hittas ut genom att ha pratat en annan gäst. en besvikelse , eftersom om vi hade vet vi skulle ha fått långt mer njutning från den andra poolen. Allt som allt dock jag skulle rekommendera detta hotell och jag skulle återvända trots den lilla sina alster. Grattis till alla som arbetar där, din gör en bra jobb och vi kommer att få se u igen några tid snart

Tack cnards48
Nélida P, Public Relations Manager på Sunlight Bahia Principe Costa Adeje, svarade på det här omdömetSvarade 26 maj 2016

Dear TripAdvisor User,

Thank you for telling us about your great holiday in Bahia Principe Costa Adeje hotel.

It is fantastic to hear that you had a lovely stay and would recommend our hotel to other travelers.

We appreciate your honest review regarding the top class facilities you have enjoyed. In reference to the pool temperature, we would like to point out that we do have a heated pool during the winter season, that would be between November and April both included.

We would love to welcome you again in Bahia Principe Hotels & Resorts.

Best Regards,

Marina Maurer