Omdömet skrevs 17 mars 2018

Vi har tappat räkningen om hur många gånger vi bott på detta hotell. Underbar miljö med olika överraskande detaljer, mysiga prång med växter och vattenlandskap i genomgående teman. Personal som närhelst du möter dem, vem det än är, hälsar vänligt med ett smittande brett leende. Man går själv leende med en härlig måbrakänsla. 8-9 restauranger på området, även de med olika teman, gör att man kan äta gott och vällagat varje kväll. Kan vara bra att boka i förväg. Men bäst av allt är frukostbuffén. Det enda som vi som svenskar inte hittar är sill, men det saknas inte på denna oerhört generösa meny. Allt från varmt, kallt, frukt, ost, sötsaker och vad helst man önskar gör att man med lätthet njuter frukosten under lång tid på terrassen med magnifik utsikt över havet. Hotellet är mer än 20 år gammalt och i vissa stycken börjar bli litet slitet, men underhåll pågår kontinuerligt, vilket kan upplevas som litet störande. Men oundvikligt. Vad vi upplever också, som varit här många gånger sedan slutet 90-talet är att det är betydligt fler gäster nu och många barnfamiljer, vilket inte var fallet i början. Hotellet är egentligen inte barnvänligt i sin fysiska miljö men spännande så länge man har uppmärksamma, ansvarsfulla föräldrar. Ett fantastiskt hotell där vi trivs som fiskar i vatten.

Rumstips: Pristillägget för rum med havsutsikt är onödigt, då man inte tillbringar särskilt mycket tid där, i denna härliga miljö.
Datum för vistelsen: februari 2018
Tack KickiK5
Omdömet skrevs 13 september 2017 från mobil enhet

Kan verkligen rekommendera detta hotell till 110%. Bra frukost, vänlig personal och bra läge när stranden.
Bra tränings möjligheter tennis, gym och paddel. Lite synd att det kostar en del att utnyttja tennis och paddel banor.

Datum för vistelsen: juli 2017
Tack 985henricj
GHBDR, Management på Bahia del Duque, svarade på det här omdömetSvarade 13 oktober 2017

Dear Guest,

Thank you for your great review, we are very happy to know that you had a nice stay with us along your holidays.

As well, we are thankful to you for choosing the Hotel Bahía del Duque and for posting your wonderful experience on TripAdvisor.

It is a pleasure to read your comments about our wide facilities, we always want to provide our guests the best experience along its holidays and we are glad to know that we fulfilled your all your expectations.

Looking forward to welcoming you again on a future visit.

Yours sincerely,

Hotel Management

Omdömet skrevs 19 februari 2017

Ligger fint nere vid stranden, många rum med bra utsikt.Stora höjdskillnader där inte allt går att nå via hiss. Genomgående bra restauranger. Kalla pooler samt kallt på rummen.
Trevlig personal, bra service men mango är stressade.

Rumstips: South facing balcony
Datum för vistelsen: februari 2017
Tack Snufflan2
Omdömet skrevs 15 april 2014

Fantastiskt hotell med genomgående mycket hög servicenivå. Trevlig och hjälpsam personal. Bodde i ett dubbelrum högt upp med havsutsikt och här hade man härlig kvällsol och fantastisk utsikt mot hotellområdet och havet. Rekommenderar ett besök på hotellets fantastiska Spa-avdelning. Tyvärr var det väldigt trångt runt hotellets uppvärmda pooler. Gäller att kliva upp tidigt för att få en plats här bland de tätt ställda solstolarna. Bättre plats vid saltvattenpoolen där man alltid hittade sin egen lugna sköna oas. Hotellet har ett bra och lugnt läge. Längs den fina strandpromenaden hittar man massor med butiker och restauranger av olika slag. Vi tog oss bl.a in till Las Americas/Los Christianos och dit tog det ca 1 tim i raskt promenadtempo från hotellet. Åker gärna tillbaka men hoppas då på en uppryckning i köket som borde våga sig på att använda lite kryddor i maten.

Rumstips: Boka gärna ett rum högt upp med havsutsikt (vi bodde på 6:e våningen). Ingen insyn, bara fin utsikt.
Datum för vistelsen: april 2014
Tack Martarundlund
Detta omdöme har översatts från Engelska. Visa original
Omdömet skrevs 28 juli 2011

Vi kom till Teneriffa som en ersättning för vår vanliga semester eftersom det presenterades för oss som det nya "lyx"-resmålet.
Boendet och den övergripande "resort"-känslan av hotellet är med där uppe bland de bättre ställena som vi har bott på.
Vad som verkligen gjorde oss besvikna var servicen.
Hotellet lider av att helt enkelt vara för stort och på varje hotell av denna storlek kommer servicen att vara anonym och opersonlig.
Det värsta var nog portvaktsservicen.
Som vanligt bad vi om diverse information om lokala restauranger men uppgifterna vi fick var baserade på den individuella kunskapen hos den person som tillfrågades, och den var alltid begränsad.
Det var omöjligt att få dem att föreslå en fin restaurang förutom sin egen.
Så vi gick tillbaka till internet och fann Tripadvisor, därav detta omdöme och våra andra restaurangrecensioner.
Totalt sett dock en trevlig vistelse.
Skulle återvända.

Tack dvdbrnmn
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.Skickades in den Engelska på www.tripadvisor.co.uk. Visa original
vivirladiferencia, Gerente på Bahia del Duque, svarade på det här omdömetSvarade 2 augusti 2011

Dear Customer,

Thank you for taking your time to provide us with feedback about your experience in your recent stay. Your remarks are very much appreciated as they help us to improve both our service and our product

Your comments regarding the service will discussed in our next Executive Committee for his review, awaiting in your next stay, fulfill all your expectations.

I do regret that we did not meet your expectations in certain aspects; I also regret that we missed the opportunity to give you some successful information about outside restaurants, which could have eliminated your negative experience and opinion.

We look forward to you staying with us again in the near future,
The Management.