Kostnadsfri avbokning till den 22-10-14
FindHotel
Expedia.com133 US$
Travelocity133 US$
Omdömet skrevs 16 juli 2019

Hotel Tropical har ett utmärkt läge intill den långa strandpromenaden i Playa de Palma. Utsikten från vår balkong på våning 2 var fantastisk. Vi såg både poolområdet och det närliggande havet vilket var väldigt njutbart och en fröjd för ögat förstås. Rummet var ljust, rent och fräscht med en skön säng och bra förvaring. Perfekt med den lilla kylen och gratis värdeskåp!
Maten var mycket god så lägg till middagar för hela veckan! Det är inga problem med att byta middag mot lunch om man vill gå ut och äta någon kväll.
Personalen var väldigt trevlig och serviceinriktad.
Bussen in till Palma kostar 1,50 Euro och stannar strax utanför hotellet (50-100 m).
Hyr bil på hotellet och inte via TUI. Det var mycket smidigare och ingen depositionsavgift (på 300 Euro !!) behövde läggas då. Dessutom hämtade och lämnade man bilen på hotellets egen parkering och behövde heller inte tanka upp den vid återlämnandet. Stort plus för detta!
Sittmöblerna på hotellets uteplats tyckte vi inte så bra om. De gick inte att ställa om i ryggen vilket gjorde att man fick halvligga. Skönt ibland, men inte alltid!
Solsängarna räckte men fler parasoller behövs till soliga dagar.
Kan varmt rekommendera att följa med på utflykten med TUI till vingårdarna i Santa Maria samt till Valldemossa.
Vi kommer definitivt att återvända hit i framtiden!

Datum för vistelsen: juni 2019
1  Tack Agneta L
HM_Tropical, Gerente på HM Tropical, svarade på det här omdömetSvarade 18 juli 2019

Dear Agneta,

It has been a real pleasure to read this excellent review of your recent short stay with us at HM Tropical and we really appreciate that you took the time to write and share it with us and the Tripadvisor community.
The fact that we were able to exceed your expectations with our service, the beauty and comfort of our hotel and our excellent gastronomy is of great importance to us. Your positive review confirms that our attention to detail ensures fantastic experiences for our guests for that we are most grateful.
It is therefore very satisfying for us that you have kept us in your fondest memories and it will be nice to welcome you back again for a holiday next time. Until then we wish you all the best.

Sebastian Torrens
Manager HM Tropical

Omdömet skrevs 12 oktober 2018 från mobil enhet

Anlände sent en tisdagskväll efter div flygförseningar - taxi kostade ca 18€ och kördes på ca 10 min. Hotellet är fräscht med udda konst men lite sterilt. Rummet, där en tavla eller två hade suttit fint, kändes litet - toadörren i frostat glas var sviintung att öppna o stänga, dock var utsikten från 6:e vån magnifik och förvånansvärt tyst på natten, trots balkongdörr på glänt, wi-fi funkade perfekt på vårt rum. Frukosten är väl tilltagen t o m med gratis Cava - personalen överlag vänlig och serviceminded! Finns två pyttesmå hissar för fyra pers i varje, så vid större utcheckningar är 6:e vån ingen hit att inneha bosättning. Fint poolområde och ett sunroof med avsvalkningspool och bra solsängar gjorde våra soliga dagar behagliga. Medelhavet 50m från hotellet var förvånansvärt fräscht vid okulär besiktning och badvänligt! Tvärs över gatan finns en välsorterad Supermercado där de flesta förnödenheter kan införskaffas. Kan tänka oss att återvända till detta tropiska Pang! Hasta la vista!

Datum för vistelsen: oktober 2018
Tack 151annicaa
Omdömet skrevs 21 september 2018 från mobil enhet

I det stora hela ett bra hotell, frukosten bra och hotellet snyggt. Tillräckligt med solstolar vid poolen , läget vid beachen perfekt. Det negativa var ; glasdörren till toan ofattbart! Väldigt långsam incheckning rummen städades sent .Wifin i rummet funkade inte samt obekväma balkongmöbler

Datum för vistelsen: september 2018
Tack Lisbeth S
Omdömet skrevs 29 juni 2018 från mobil enhet

Ett fräscht hotell med bra läge vid strandpromenaden! Tvärs över gatan finns en mataffär om man vill köpa vatten, solkräm etc. Det var nära till bussen till Palma.

Rummen var fina och vi fick ett rum på första våningen med tillgång till soldäck, solsängar och en pool som endast verkade vara tillgänglig för gästerna på den första våningen. Städningen var ok och sängarna var ganska hårda.

Frukosten var bra och det fanns mycket att välja på.
Vi hade halvpension och då ingick frukost och middag (dock ej dryck till middagen). Frukosten var bra, det fanns mycket att välja på och personalen hade koll på gluten (positivit för mig som är glutenintolerant).

Gymmet var litet så jag rekommenderar promenad eller joggingtur längs strandpromenaden istället för gymmet.

Trevlig skybar!

Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo på hotellet igen!

Datum för vistelsen: juni 2018
Tack Sandranberg
Omdömet skrevs 8 november 2017 från mobil enhet

Positivt:

Vi fick ett fint rum med härlig terass (m solsängar), enligt mitt önskemål.

Fantastisk utsikt mot hela havet! Stranden alldeles nedanför.

Vi fick en babysäng på rummet som stod färdig.

Fräscha rum (dock väldigt kala och opersonliga)

Mkt trevlig kvinnlig personal i matsalen

Helt OK frukost

Mataffär och lekplats alldeles brevid hotellet

Fin takterass m pool

24h reception

Vi blev erbjudna nattamat (mackor och pålägg) när vi checkade in kl 00.00, eftersom vi hade betalt för halvpension den dagen med.

Fin och modern lobby. Många sköna sittplatser

Livemusik ibland

Ganska fin utsikt från matsalen/restaurangen.

Negativt:

Inget mailsvar på frågor innan resan trots upprepade mail

Personalen pratar dålig engelska

Frukosten är ok, men ta inte halvpension eller all inklusive! Inte särskilt bra mat på kvällen. 2 kvällar var rent usla. Dryck ingår inte på kvällen, inte ens vatten.

Iskall pool

Dålig städning på rummet. Torkade inte ens av handfatet. Bäddning OK.

Luktade avlopp väldigt ofta på toa/i duschen. Två ggr så illa att det stank ut i rummet och vi fick gå därifrån. Avloppslukt ibland även ute på terassen tyvärr. Gick tydligen en avloppsventil upp till oss...:(

För hårda sängar i mitt tycke

Litet rum, kunde behövts mer plats för ens kläder/väskor. Även en avställningsyta i badrummet behövs.

Nästan bara tyska program på tv:n. De engelska är dessutom tyskdubbade!:/

Glasdörr och glasväggar till badrummet, som dessutom har springor. Går inte att vara särskilt privat där inne..:/

Datum för vistelsen: november 2017
2  Tack emmahN1261MA