Boka nu, betala på plats
Kostnadsfri avbokning till den 22-07-12
Agoda.com
Priceline303 US$
Lol.travel372 US$
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Ett mycket rent och fräscht vuxenhotell. (+16 år). 3-4 minuters promenad från Can Pastilla och bara 5 minuters taxi-resa från flygplatsen. (€15). En minuts promenad från den underbara sandstranden som är 6km lång. Snabb och hjälpsam reception. Mycket bra frukost med stort utbud. Menyn i restaurangen är varierad och samtliga rätter vi åt var av hög klass. Rummen är luftiga och snyggt inredda. Mycket bra AC. Stora avläggningsytor i badrummet. Safety box. Mycket bra rumsstädning varje dag. Kylskåp och kaffekokare. Enda minuset var att två av fyra hissar var avstängda som skapade köer vid frukost och incheckning och att inte hissarna automatiskt inte går ner till bottenvåningen då någon använt dem. En mindre pool med barservering och en större i anslutning till restaurangen/baren. Cykeluthyrning i källaren. När det gäller hygien och renlighet nu under Covid-19 så får hotellet toppbetyg. Extremt bra städning, handdesinfektion utplacerad överallt på de offentliga ytorna och städpersonal arbetade hela dagarna med att hålla allt rent. Ett bra hotell i lugnt läge som under rådande Covid-omständigheter erbjuder ett bra boende med helt ok service.

Rumstips: Ta taxi, bars 5 min taxiresa från flygplatsen (€15) Cykeluthyrning i källaren
Datum för vistelsen: augusti 2021
2  Tack LeifTyreso
Omdömet skrevs 18 oktober 2019 från mobil enhet

Under vår semester på Mallis bodde vi i Can Pastilla.
Vårt hotell var El Cid vilket visade sig vara
Ett toppenställe.
Läget var superbra nära till allt och busshållplatsen för att ta sig till Palma låg
Bakom hotellet.
Vi hade halvpension vilket var en fullträff.
Frukost och kvällsmat i topp.
Vi åker gärna tillbaka.
Ewy o Anders

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Anders Å
THB El Cid H, Director del hotel på THB El Cid, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2019

Dear Mr Anders A,

Thanks very much for taking some minutes to write your opinion regarding your stay at our hotel. We are happy to see that you liked the hotel, and that your holidays here, wre as good as expected.

It is nice to see, that the location of the hotel, helped you in order to get the bus to go wherever you needed. It is true, that from the bus stop, the guests can reach in a few minutes, the most important places of the island, such as Palma city, or even the airport.

We like to read, that the breakfast and dinner were both good for you, and that you always found something you liked to eat.

Finally, we want to thank you again for your nice comment, and we hope to see you again with us in a near future.

Thanks very much,

Kind regards,

Omdömet skrevs 31 juli 2019

Först blev jag mycket positivt överraskad både hur fräscht rummet var och framför allt storleken. Hade bokat singleroom men det var lätt ett dubbelrum. 50-isch tum TV med USB uttag för kolla film och serier. Ok kylskåp, räcker för en. Och bra med vattenkokare så man kan käka varm lunch på rummet före och efter gymmet.
WIFI helt fantastisk!

Gymmet, inte många där så träningen gick fin fint. Litet men med AC och mestadels tillräckligt med vikt. Saknade större hantlar dock.

Två pooler där den dom kallar "den lugna" inte alls är det. Högljudda spanjorer och stora vägen precis utanför. Nej andra poolen var den lugna. Fick alltid en solsäng utan problem.

Maten var helt grym, det var en kväll på 14 som maten kanske åkte ner ett snäpp och var överkokt/stekt men man såg att dom var underbemannade den dagen också. Även frukosten kanon!

Personalen helt underbar, försöker lära mig spanska och dom hjälpte gärna till. Så fort man hade något att ta upp tog dom hand om det pronto!

Det som jag inte gillade har inget med El Cid att göra, det är stranden. Grumligt vatten och man hann bli andfådd innan kulorna blivit blöta så långgrunt var det. Fyllde en sprayflaska med havsvatten och tog med till poolen :)

Kan verkligen rekommendera det, var där under absoluta högsäsongen mitten Juli.

Rumstips: Hade 235 med begränsad havsutsikt, men man sitter inte på balkongen ändå.
Datum för vistelsen: juli 2019
  • Restyp: Reste ensam
4  Tack KillerwhaleTRX
Omdömet skrevs 7 juli 2019

Allt var jätte bra förutom att städningen kunde varit lite bättre. Vi återvänder gärna igen. Resan var tänkt som ett tillfälle att utforska Palma Stad men pga att värmen i stort var 35 grader eller mer blev det bara en kort promenad till stranden för sol och bad. Hotellet ligger perfekt nära stranden. Frukosten var super bra med allt vad du kan tänka dig.

Datum för vistelsen: juni 2019
3  Tack andberg57
Omdömet skrevs 13 juni 2019

Kan varmt rekommendera THB El Cid i Can Pastilla, Playa de Palma. Perfekt läge med nära till flygplatsen och till Palma, tar bara cirka 10 minuter med taxi. Ligger alldeles vid stranden med bara strandpromenaden emellan. Flera pooler med gott om solsängar och parasoll. Fin frukostbuffé med mycket att välja på. Positivt att det är ett vuxenhotell. Rent och fräscht. Vi har redan bokat en ny resa hit.

Datum för vistelsen: maj 2019
Tack Canpastilla1