Omdömet skrevs 31 mars 2017

Vi tog

Vi tog "all inklusive" den här gången och det ångrade vi inte. Frukostbuffén och det jättegoda brödet saknade ingenting. Restaurangen låg bredvid poolområdet och baren som var öppen dagtid låg emellan och där kunde man få enklare måltider om man inte ville ha den stora buffén.
Rummen helt OK, rent och snyggtt

Tack nelsontuffsan
Omdömet skrevs 30 mars 2017

Vi hade all inklusive och det var helt underbart. Stor och fin frukostbuffé med bröd som inte var av denna världen. Likaså lunch och middag. Ingenting saknades. Poolen låg precis intill restaurangen och baren var öppen hela dagen. Där kunde man få enklare måltiden om man inte ville byta om för lunch i matsalen.

Tack Eva S
Omdömet skrevs 28 mars 2017

En välskött och fräsch anläggning. Bra rum där det till och med är fullt tryck i duschen. Gott om solstolar runt poolen och som ett extra plus avsaknad av störande musik. På kvällarna var det fina artister i barenunder ca en timme. Hotellet ligger i den nyare delen av Puerto del Carmen strax ovanför strandpromenaden och det är inte långt till centrum. Säkerhetsboxen borde som en självklarhet ingå i all inclusivekonceptet. Buffetmaten är okay. Vi tröttnade inte på 14 dar.

• Bodde här: mars 2017, reste som ett par
1  Tack bossehak
Omdömet skrevs 18 mars 2017

Vi fick fantastiskt bra service, då jag efter en höftoperation hade lite gångsvårigheter och behövde krycka som stöd mailade jag ett par veckor innan vår avresa till hotellet och frågade allra ödmjukast om möjligheten att få ett rum på nedre plan utan trappor eller ett rum med tillgång till hiss. Fick svar med vändande mail att de skulle göra vad de kunde. Vi fick ett handikapprum på nedre botten med närhet till ALLT, nära till poolområdet, restaurangen och receptionen. Så tacksam! Fint och fräscht rum med litet kylskåp, sköna breda sängar, stor balkong med sol på dagen, dessutom havsutsikt. Utmärkt städning, byte av lakan varannan dag och handdukar när man ville. Fick in en stor flaska vatten vid städningen varje dag också, jättebra. God och varierande mat på all inclusiven, trevligt med stationerna där de steker/grillar pinfärsk mat. Utbudet på fria drinkar i baren var väl något begränsat men det dög. Cava och sangria ingick förstås - trevligt. Lugnt hotell när vi var där (början av mars) många äldre människor och några enstaka familjer med mycket små barn. Kvällsunderhållningen var väl varierande, hyfsad en del kvällar åtminstone. Hotellets manlige "lekledare" som höll i aktiviteterna kunde ha fått lugna ner sitt gåpåiga sätt en aning, såg flera gånger hur han högljutt hindrade andra gäster som ville avvika från aktiviteterna och gå därifrån - fult sätt! Dessutom rabblade han alla språk i ett svep spanska-engelska-tyska muy rapido s a s så man hade svårt att höra övergångarna. En petitess, men... Vi är sammantaget mycket nöjda med vår vistelse på Lanzarote Village, fantastiskt trevlig personal både i receptionen och restaurang/barer samt städpersonal. Hit återvänder vi gärna!

1  Tack KIN46
Omdömet skrevs 8 januari 2017 från mobil enhet

Vi bodde med all inclusive i ett 70-tals inspirerat rum där wifi och kassafack kosta extra med tunna ytterdörrar= Oljud efter kl 23:00- 03:00.
Även sängarna är nog inköpt begagnad vid hotellets byggnadsår inkl lakan örngott etc.
Städningen av rum var bara tvätta golv, byte av sängkläder skedde inte på hela veckan.
Det enda som vi ser positivt med detta rum är den lilla balkongens riktning, sol mellan 11-18.

Maten var väl hyfsad, kunde varit mer varierande och varmare.
Personalen i musiklösa skolmatsalen var den yngre generationen perfekta medan den äldre smörjde dem icke nordiska gästerna genom att 5 min innan öppning sätter ut glas med dricka på dem s.k icke reservarbara borden, vilket blev en discussion men det sluta med att vikingarna fick sitta kvar.

Den s.k coctail fria pool baren behöver bara snygga till utseendet och utbilda personalen så blir den perfekt.

Kvällsbaren behöver personalen samma utbildning och även där uppdatera sunkigheten och uppdatera coctailmenyn.

Jacuzzin hade åldersgräns vilket vi inte förstod om det var alla "under" 16 som fick vara i den.
Alltid var upptagen!!

Faciliteterna var fattiga, ute fanns en sandig tennis bana kombinerad basket och hotellet består endast av en pool(liten).

Detta anser vi vara ett hotell med 2 stjärnor för pensionärer som kan kontrollera delar av personalen och inte har pengar som gör att en del gäster tar med sig tex en massa bröd till rummet som man inte får enligt hotellets regler.

Inget slår än sålänge Sandos Papagayo Beach resort i Playa Blanca.

Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Yovivohoy