Omdömet skrevs 10 november 2017

Stort, bullrigt, rökigt hotell. Kalt och sterilt i de gemensamma utrymmena. Hotellrummet var stort och fint med lyxigt badrum och fin balkong.
Vi hade All Inclusive och kan verkligen inte rekommendera det. Frukosten var bra men lunch och middag var samma mat varje kväll. Väldigt bullrigt och stökigt i restaurangen.
Iskallt i stora poolen, lite varmare i den lilla mini som var full med ungar. Det gick bra att doppa sig lite snabbt. Hemska, gamla solstolar och badhanddukar av sämsta kvalitet. Ta med egna. Svårt att hitta solstol om man inte varit ute och paxat klockan
07.00.
Ligger fint strandnära men en lång promenad till stan, 3 km.

• Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack freija58
Sollanzarote, Director de Relaciones con Clientes på Sol Lanzarote All Inclusive, svarade på det här omdömetSvarade 23 december 2017

Dear guest,
We would like to thank you for your review and for choosing Sol Lanzarote All Inclusive to spend your holidays and take some days to rest and relax.
We are sorry if in this occasion, we were not able to exceed your expectations and the facilities and services provided were not to your liking. Your comments have been transferred to all heads of the department in order to consider new actions.
We hope to welcome you back,
Kind regards

Omdömet skrevs 24 augusti 2017

Tyvärr får hotellet bara en 1a då det röktes överallt samt hade gäster som bråkade och sent uppträdande på kvällen. Dessutom renoverades det då vi var där så barnen kunde inte bada i en av poolerna. Samt att vi fick sniffa lim hela veckan.

Går det att bortse från det ligger hotellet fint vid stranden.

Tips för att välja rum: Rummen högre upp är mindre
  • Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack Hopp14
Rosalía M, Guest Experience Manager på Sol Lanzarote All Inclusive, svarade på det här omdömetSvarade 22 september 2017

Dear Hopp14,

Thank you so much for your review on Tripadvisor, specially your comments about our staff.

We deeply regret that we did not cover your expectations on this occasion, however,we would like to inform you that you have our Guest Experience Department for any comments during your stay.

We hope that this is not a reason to welcome you again at Sol Lanzarote or any hotel from our company.

My best regards

Omdömet skrevs 16 april 2017

Rummen var stora och fina. Stenhårda sängar.
Incheckningen tog väldigt lång tid, vi blev ombedda att komma tillbaka 4 ggr innan vi fick vårt rum som inte var klart vid ankomst.
40 euro i depositionsavgift för 2 poolhanddukar (!) som inte var av bästa kvalitet. Ville man byta ut handdukarna så kostade det 2 euro i tvättavgift - Aldrig varit med om liknande på andra all inclusive hotell.
Matsalen var oerhört skränig. Inte mycket till variation från dag till dag vad gäller mat. Kött och fisk stektes på stora grillbord men inga kryddor användes.
Musiken på poolområdet var hög den med och samma låtar spelades på repeat.
Kvällsunderhållning för barn fram till 21.30 varje kväll vid hotellets enda scen/kvällsöppna bar. Här var det också extrem ljudnivå.
Drinklistan innehöll inte så många drinkar och de som fanns var förblandade i stora karaffer, inga smaksensationer direkt. Det fanns mousserande vin på flaska som var gott.
Solstolarna vid poolen var man tvungen att reservera innan frukost för gjordes inte det så blev man utan. Vi gick till stranden en dag då detta inträffat och fick då veta att solstolar och parasoll inte ingick utan fick betalas separat, har för mig att priset var 14 euro.
Poolerna skulle behövt renoveras då många mosaikbitar trillat loss och det såg ut att vara någon svart mögelpåväxt på flera ställen.
Stranden var fin.
Saknade mest att det inte fanns någon vuxenpool utan hög musik.

• Bodde här: april 2017, reste med familjen
Tack Madeleine M
Sollanzarote, Director de Relaciones con Clientes på Sol Lanzarote All Inclusive, svarade på det här omdömetSvarade 20 mars 2018

Dear Madeleine M,

First of all thank you for taking time to leave your comments, since for us your opinion ar always helpful, and help us improve to achieve customer satisfaction.

We are sorry to hear that you were not satisfied with all our services. We apologize for any inconvenience caused. Do not hesitate that every single comment will be carefully analyzed, following our continuous improvement plan.

We will report your comments to the managers of the related department.

We look forward to welcoming you again, and to have a second chance to live up to your expectations.

Kind regards.

Omdömet skrevs 30 januari 2017

Rum, badrum och balkong var generöst stora. Rent och fräscht. Vi hade endast frukostbuffe, men den var bra. Trevlig och hjälpsam personal. Trevlig underhållning varje kväll. Gymmet hade däremot ett fåtal gamla maskiner varav några dessutom var ur funktion.

• Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Inger M
Rosalía M, Guest Experience Manager på Sol Lanzarote All Inclusive, svarade på det här omdömetSvarade 31 januari 2017

Dear Inger M

Tack för era kommentarer på Tripadvisor, särskilt hans ord till vår personal.

Vi hoppas att din nästa besök mycket snart!

hälsningar

Omdömet skrevs 27 januari 2017

rummet var stor o rymligt med badkar/ micro/ kylskåp/ vattenkokare, rent o snyggt .Jag hade bara frukostbuffe o den var helt ok. personalen var trevlig fast många inte kunde engelska, nära till stranden som är lång, går ända till Puerto del carmen.

Bodde här: januari 2017
Tack gabriel l
Rosalía M, Guest Experience Manager på Sol Lanzarote All Inclusive, svarade på det här omdömetSvarade 28 januari 2017

Dear Sir gabriel l,

Tack för dina kommentarer på Tripadvisor.
säkert vi ta del av dina ord för att förbättra varje dag.
Vi hoppas att träffa honom.

hälsningar