Höjdpunkter från omdömen
Vacker domkyrka som är sevärd

Omdömet skrevs 24 juli 2020
makeborg
Linköping, Sverige
Trevligt besök

Väldigt fin kyrka, särskilt fina utsmyckningar invändigt på altare och predikstol. Roligt med ... läs mer

Omdömet skrevs 14 juli 2020
194emmae
från mobil enhet
Läs alla 54 omdömen

Omdömet skrevs 17 november 2020

En mäktig domkyrka som ligger i Gamla Stan i Mariestad. Det fanns lätt tillgänglig om domkyrkans historia inne i kyrkan. Kyrkan var ljus med mäktiga altarmålningar. Den ligger mittemot busstationen.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
1  Tack Sören J
Omdömet skrevs 14 november 2020

En vacker sevärd historisk stadsdel. Lugn och charmig atmosfär. Kyrkan har överlevt två stadsbränder , stor och vacker.
Missa inte promenad genom Gamla stan i Mariestad och Mariestads hamnen.
Utmärkt!!

Datum för upplevelsen: november 2020
1  Tack dattt2020
Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Vi blir lite fundersamma när vi försöker komma in i kyrkan eftersom vi läst att det skulle vara öppet. Det står ingenting om att det är en annan entré som är öppen.
Kyrkan är vacker och väl värd ett besök även om det bara var domkyrka en kort tid.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack Anette J
Omdömet skrevs 24 juli 2020

Intressant kyrka som är byggd efter reformationen och som är mycket sevärd. Det finns några tavlor i kyrkan som jag tyckte var intressanta och likaså namnen på de kyrkoherdar från 1600-talet och framåt.

Datum för upplevelsen: juli 2020
1  Tack makeborg
Omdömet skrevs 18 juli 2020 från mobil enhet

En kort stund i svensk historia, 1581-1647, var detta en domkyrka. Tornet med sina 82 meter är delat femte högst i landet . En vacker kyrka.

Datum för upplevelsen: juli 2020
Tack Peter J