Omdömet skrevs 11 februari 2016

Närheten till den fina stranden var väl egentligen det enda positiva med denna vecka.
Dåliga sittmöbler på rummet.Stenansikte i receptionen,ungefär som man vore ett ufo.Lyhört.
Dålig mat med för lite frukt och grönt.Kackerlacker på rummen,(stora och många)även dom som bodde högre upp i hotellet hade sådana.
När man påpekar detta så får man till svar,att det är sånt man får räkna med.
Enligt min mening så borde hotellet stängas och saneras.
Fick en förfrågan om vi ville ha ett rabatterat boende vid nästa resa pga ohyran,mitt svar var att vi skall aldrig tillbaka dit igen
Jan T

Rumstips: Ej bottenvåning pga ohyra
Datum för vistelsen: februari 2016
Tack Rose-marie T
Morasol H, Director de Relaciones Públicas på Apartmentos Morasol, svarade på det här omdömetSvarade 15 februari 2016

Dear Jan T,

First of all, thank you for taking part of your time to write your experience about your stay in Apartamentos Morasol. We feel a bit surprised reading your words, because we did not receive any complaint from you during the stay about the issues you are mentioning, until your last night, when you found one insect in your room.

Let us inform you that we do not have problems with insects in our hotel, and no one from higher apartments has complained about that (as you assure in your review). As our Hotel Manager explained to you personally on your last day, we have a strict control of it, having a solid contract with the best company for it in the islands.

Although we can understand your disappointment when you find an insect in your room, and therefore we sent a member of the staff immediately. For this, we also offered you to change to another room, but you declined our offer. Because of your declining, on your departure date, the manager contacted you to apologize once more and offered you courtesy on your next visit.

We feel very sad te read that our efforts to fulfill your satisfaction were not achivied. If you change your opinion, we will be more than glad to have you here again in a future.

Best regards.

Omdömet skrevs 2 juli 2015

Kan inte rekommendera detta till någon. Har säkert haft sina glansdagar på 80-talet. Personalen otrevlig. Då vi skulle checka ut tidigt på morgonen så fanns ingen personal. Vi försökte förgäves ringa ett nummer som stod på dörren men ingen svarade.

Datum för vistelsen: december 2014
Tack Ulrika T
Morasol H, Director de Relaciones Públicas på Apartmentos Morasol, svarade på det här omdömetSvarade 8 juli 2015

Dear Ulrika T,

Thank you for letting us know your feedback on Tripadvisor. We truly apologize as we are not used to receive this kind of comments from our guests.

First of all, we are pleased to inform you that from December, we have refurbished the apartments so they look quite different at the moment (bathrooms, kitchens, textiles…).

Regarding your comments about the staff, we feel really shocked after hearing that you feel they where unfriendly. Our main aim at Morasol are guests: they are the most important for us, so we work hard to improve and to give them better service every day.

It would have been very helpful to learn about your opinion during your stay, this would have helped us to do something about it, and to offer you a solution. As we did not receive any comment or suggestion in December, we did not now you were disappointed with your stay until this week, when we received the feedback.Unfortunately, now is too late to give you a solution for that, but in case you decide to visit us in a future we will be more than pleased to help you in any matter you need.

Finally, we would like to inform you that our procedure at night consists on a security guard for 8 hours, instead a receptionist, but we will try to do our best to improve this service also!

Once again, thank you for sharing your experience that help us to know what we need to improve.

Best regards!

Omdömet skrevs 10 februari 2015

Detta hotell Ligger lite avsides från "centrala delen av CostaCalma. Passar den som vill ha lugnet.
Hotellet är inte super modernt. Men passar oss som vill ha enkelt men ändå trevligt.
Lite slitet på vissa ställen, men vem bryr sig.
Inga toppmoderna möbler, men de funkar bra att ligga och sitta i.

Den veckan vi bodde där bytte de lakan en gång i veckan vilket passar oss bra.
Soporna och lite sopning tog de var dag utom söndag.
Passar oss bra.
Vi vill inte ha städerskorna springandes in i lägenheten stup i ett.

Vi hade otur med vädret just den veckan, men vi njöt alla fall.

Vi är nöjd med hotellet som inte har all "lyx" och vill ha det enklare men funktionsdugligt

Rumstips: Rummen är enkla men funktionsdugliga. Vill man slippa marklägenheterna med lite mer spring av grannar så rekommenderas balkongerna. Allt ligger åt söder
Datum för vistelsen: februari 2015
2  Tack Fredde S
Morasol H, Director General på Apartmentos Morasol, svarade på det här omdömetSvarade 13 februari 2015

Tack för att ni delar med eran erfarenhet med oss och andra resenärer på Tripadvsor.
Vi renoverar våra rumm med nya kokplattor i köken, vi renoverar också badrum där vi byter ut badkar mot dusch och har redan placerat nya plasma-TV i alla rummen!

Vi ser fram emot att få välkomna er snart till Morasol Apartamentos snart igen!

Med vänlig hälsning ,

Omdömet skrevs 16 januari 2015

Spenderade en vecka på morasol. Vi hade betalat extra för utsikt men hamnade mitt emot ett annat hus utan någon utsikt att tala om. Efter ett samtal till ving fick vi byta rum dagen efter. Vi kände oss dock ifrågasatta av receptionens personal. Vi hade betalat för frukost som vi bara åt två dagar för den var gräslig. Vi åt middag en gång också men det var också katastrof. Hårfönen i badrummet började brinna vid användning och när vi sa till bytte de ut den utan nån ursäkt och vi fick en "ny" som dock också var gammal och dammig så vi vågade inte använda den. Städningen var väl ok förutom att vi inte fick nya handdukar eller lakanen bytta en ända gång!!!!!
Fin utsikt på balkongen, kunde dock inte sitta där då det blåste storm i princip varje dag. Vi skulle inte välja att åka tillbaka till varjken morasol eller costa calma då det var alldeles för lungt och bara tyskar på plats.

Rumstips: Rummen som ligger i byggnaden längst fram hade bäst utsikt
Datum för vistelsen: januari 2015
Tack Linnea W
Morasol H, Director de Relaciones Públicas på Apartmentos Morasol, svarade på det här omdömetSvarade 23 januari 2015

Thank you for sharing your experience on Tripadvisor and for bringing us all your suggestions.

We have already taken into account all your comments and we are sorry we did not meet all your expectations.

Our apologies again for the inconveniences you had, we take costumer satisfaction seriously and we wish you could give us another opportunity maybe in the future.

Kindest regards,

Omdömet skrevs 23 januari 2013

Bra hotell för en lugn och skön semester i Costa Calma. Hotellet ligger nära den fantastiska stranden där man i princip kan promenera hur långt som helst. Vår lägenhet var rymlig, ren och utrustad med vad som behövs för ett enklare hushåll. Havsutsikt, balkong. Städning fem dagar i veckan, mycket trevlig och hjälpsam personal. Två pooler med gratis solsängar, dessutom en takterass (där även solbadande utan kläder var tillåtet).

Datum för vistelsen: januari 2013
1  Tack pfsaltis