Omdömet skrevs 7 februari 2017

Vi hade en fin vecka på detta hotel. Hotellrummet kändes fräscht om man tycker det är ok med lite småmyror som kommer fram om man tappat lite kex på golvet :) men I det stora hela väldigt rent. Maten i restaurangen var supergod! Kockar som stod och lagade framför ögonen på en. Alltid glass och annat gott till efterrätt och de fyller på snbbt där de saknas. Tyvärr var det mest tyska pensionärer där den vecka vi var där. Hade föredragit lite mer barnfamiljer. De hade en väldigt trevlig miniclub för barn som var öppen två ggr per dag. Helt klart prisvärt hotell. Vi var glada att vi fick fin utsikt över havet, rum: 389 :)

• Bodde här: februari 2017, reste med familjen
1  Tack Åsa L
Omdömet skrevs 2 januari 2017

Mycket bra service och trevligt personal.
Lungt och fint hotell med super sköna rum.
Maten mycket god och en del att välja.
Gymet var dock inte mycket att ha om man vill ha träning i sin semester.
Vi gick strand promenader, en hel del stenar men det går att ta sig genom.
Rekomenderar detta prisvärt hotell .

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
Tack Maria D
Omdömet skrevs 28 december 2016 från mobil enhet

Hotellets läge mycket bra. Nära havet och mysigt hotellområde. Stora trevliga rum. Välstädat. God mat i bufférestaurangen. Vinet i tappkranarna tunt, men kvällens flaskviner ok. Tapasrestaurangen och a la carte restaurangen ej värda besök. Asian food på grannhotellet är däremot väl värt ett besök. (Ingick i all inclusive.)
Drinkarna som ingick i all inclusive var inte goda. Vi kostade på oss betaldrinkar. De kostade 2,50 euro och det var det värt. Bartendern suckade dock djupt varje gång han fick jobba lite extra med dessa drinkar.
Deposition 15 euro/poolhandduk och 1 euro i tvättavgift varje gång du vill byta.

Bodde här: december 2016, reste med familjen
Tack ehek
Omdömet skrevs 30 november 2016 från mobil enhet

Vi är väldigt nöjda med vår vecka på Fuerteventura Playa.
Superfina rum med härlig utsikt.
Fantastisk mat, finns alltid mycket att välja mellan.
Trevlig och ambitiös personal, allt från städ, servitriser till animatörer.
Härligt lugnt, med en kort promenad till lite butiker och en kort bussresa till större ort.
Massor med solstolar, bra placerade på olika ställen.
Härlig pool med havsvatten. Varm o skön.
Kan varmt rekommenderas

Bodde här: november 2016
Tack Eva N
Omdömet skrevs 11 januari 2016 från mobil enhet

Vi bodde i två veckor på fuerteventura playa under nyår och veckan efter med all-inclusive . Man märker att hotellet börjar bli lite slitet och man ligger efter med underhåll här och var men det är ingen katastrof. Men allt beror ju på vilka krav man har. Vi hade ett familjerum med havsutsikt som var perfekt att sitta på eftermiddagarna och spela kort men efter 10 dagar med lugn o ro började värsta bullret ca 25 meter från vårt rum då man på grannhotellet påbörjade en renovering av stora mått. Wi-fi fungerade bara i bland. Maten på hotellet var bättre än vi hört innan men efter två veckor så tröttnar man ju, inget konstigt med det. Poolen som hade saltvatten var helt ok! Poolen var uppvärmd men blev inte behaglig förrän fram på eftermiddagen då den kallnade av under natten. Poolbarens utbud var lite trist. Barnen gillade minidisco showen fast de inte förstod språket. De gillade även lekplatsen vid badstranden fast den var lite sliten. Stranden var bra med fin sandbotten perfekt för barnfamiljen. Slutligen skulle vi vilja säga att personalen var mycket trevliga och tillmötesgående.

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Magnus S