Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.
Hotell i närheten
Omdömen (840)
Filtrera omdömen
840 resultat
Medlemsbetyg
190
307
197
94
52
Resenärstyp
Tid på året
SpråkAlla språk
Fler språk
190
307
197
94
52
Läs vad resenärer säger:
Filtrera
Listan uppdateras ...
27 av 840 omdömen
Omdömet skrevs 7 juni 2015 från mobil enhet

Trevlig personal. Lärt känna dem efter fyra vistelser. Bra utgångspunkt för utflykter med hyrbil. Fina "egna" stränder inom en timmars bilfärd. Också bra med bil för att hitta ett antal bra restauranger. Hotellets middag var inte så bra den gång vi besökte restaurangen. Kanske ett undantag. Rent och välstädat.

Bodde här: februari 2015
Tack Lars-Göran S
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 19 januari 2014

Hotellet skryter med sina fyra stjärnor på framsidan. Men har man detta så har man också större krav på sig. Det finns åtskilliga saker som behöver förbättras. Nedan listas både positiva och negativa saker:

+ Inomhusbad i form av jacuzzi var mycket bra. Även bastu och olika sorters duschar finns.
+ Spa och ryggmassage var fantastisk.
+ Solstolar och kringliggande hus vid poolen är mycket bra
+ Välskött pool, mycket rent och man ser poolskötaren där ofta. Mycket bra.

Frukostbuffé:
- Under frukosttimmarna är det logistikproblem. Det finns inte alltid tillgång till mat, tex inget bröd och tallrikarna tar slut. Man måste påpeka att det är slut för att något ska hända. Det ska
inte behövas.
- Vissa dagar var frukten dålig, motbjudande mögel fanns på plommonen
- Ibland användes te/kaffekoppar med spruckna kanter
- En väldigt gnisslig toaster-maskin användes som hördes tydligt i hela rummet. Samtidigt spelas hög musik för att dämpa, men det blir snarare tvärtom. Att fixa toaster-maskinen är rätt lösning.
- Det te som serverades var inte så inspirerande, ganska dålig kvalité.
- Det saknades tydliga namnskyltar på en del mat ifrån buffén. Hur vet allergiker vad som kan ätas? , vi kunde inte förstå vad som serverades förrän man provsmakat.
- En dag serverades ägg som var dåligt, min fru blev dålig.
- Personalen som dukade/städade/serverade var så dålig på engelska så att de hade svårt att skriva upp numret på hotellrummet. När personalen upplevde språkproblem blev de frustrerade och påträngande och det blev lite obehagligt.
- Vi besökte restaurangen på eftermiddagen då det fanns personal där som jobbade, vi önskade beställa te, men det gick inte. Vi såg människor äta där.
- Ibland var en del av frukostbrödet gammalt. Man märkte vilken dag de var färska.
- Costa calma är en turistort, inte en plats att arbeta. Frukosten stängde 10.00, vilket är ovanligt tidigt. Är inte människor här för att koppla av och ta det lungt?

Hotellrummet:
- En del av handdukarna som användes var trasiga. Även färgen var dålig.
- Det luktade klor i hela rummet efter de städat
- Fanns lite tvål i badrummet, de som städade gjorde inte något åt detta.

Hotell-entré och lobby:
- Det bodde en katt i de soffor som finns för gästerna. Detta må ge en hemtrevlig känsla men för människor med allergier så kan detta vara det motsatta. Det fanns katthår på soffan.
- En kommentar som gäller för hela Fuerteventura, inte bara hotellet: Internetaccess är extremt dålig. Sällan har jag sett något som är så segt. Om man behöver ringa släkt över Skype tex så kopplar samtalet ner hela tiden.
- Vi satt i lobbyn då vi väntade på att bar:en skulle öppnas. En person kom och började göra iordning saker en stund innan officiell öppningstid. Sen kom en man som ville beställa något, men det gick inte. Inte ens efter upprepade frågor. Ingen kundservice där, han var ju där och hade det som behövdes för att servera, mannen ville bara ha en drink, han blev ganska upprörd. Vi hade tänkt köpa te, men det skippade vi.

Pool:
- Temperaturen är som specificerats (20 grader), dock tror vi att den uppskattas mer om det är varmare.

Övrigt:
- På bottenvåningen fanns en souvenirbutik. Den ligger bredvid spa-avdelningen. De som skötte om butiken använde rökelser och annat som luktade starkt. Inte vad man kanske önskar efter avkopplad spa-vistelse.
- Man kunde inte få låna strykjärn utan att behöva betala en större mängd pengar, nästan som att köpa ett eget. Borde inte det ingå i standarden?
- Precis utanför entrén möts man av avloppslukt. Varje dag, även liknande lukter runt om i stan.
- Personalen är bättre på tyska än engelska. Ibland svårt att göra sig förstådd.

  • Bodde här: januari 2014, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
1  Tack lonezor
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 22 november 2013

Tillbringat en vecka november 2013 på detta hotell. Vi är mycket nöjda med det mesta på hotellet. Maten alldeles utmärkt. Personalen mycket hjälpsam. Badbussen var ett perfekt sätt att färdas till stranden på utan kostnad. Motion finns att få, promenera m.m. Solterrassen på taket för nudism är perfekt. Tyvärr ingen sol på vår markterrass men det var plats på taket. Perfekt utan barn.

Bodde här: november 2013, reste som ett par
Tack Lars H
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs 13 mars 2013

Fint hotell med bra service och mycket vänlig personal. Rent överallt. Fina rum överlag med möjlighet till fin utsikt från balkong över poolområde. Mycket sköna sängar och sköna kuddar. Gymmet var inte särskilt bra utrustat. Poolen var ok och en av dem var uppvärmd. Gratis spa som var bra och fräscht. Frukosten bestod av ett stort utbud och frukosten var bra överlag.
Hotellet låg lite avsides men transport fanns till stranden. Jag gick dock till stranden och det tog inte mer än 15 minuter. Det fanns inte många restauranger runt omkring och på kvällarna fick jag gå iväg och äta. Costa Calma var mycket lugnt men det fanns inte jättemånga restauranger med högre kvalitet.

Tips för att välja rum: Välj rum mot poolområdet och få möjlighet att njuta av en fin solnedgång.
  • Bodde här: februari 2013, reste ensam
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Tack hclinvest
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
De här omdömena har maskinöversatts från engelska. Vill du visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs för 1 vecka sedan

  • Bodde här: september 2018, reste som ett par
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
Omdömen sammanställs i samarbete med Jet2holidays
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Kn Hoteles C, Director på Kn Hotel Matas Blancas, svarade på det här omdömetSvarade för 5 dagar sedan
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Visa fler omdömen