Omdömet skrevs 15 september 2015 från mobil enhet

Bra och trevlig personal lite mindre bra mat. Skulle vara bra med lite mer omväxling.Vissa tider väldigt svårt att få en plats vid poolen. Hörde även andra gäster klaga på att det var för mycket småbarn.

• Bodde här: augusti 2015
2  Tack GoPlaces482694
Omdömet skrevs 19 maj 2015 från mobil enhet

Vilket ställe, WOW
Helt underbara entertainers både för vuxna och barn.
Mycket underhållning både dagar och kvällar.

Maten fantastisk.
Stort fint familjerum.
Stora pooler (tyvärr väldigt kalla då vädret var kasst)

Bästa semesterställen på länge. Åker gärna dit igen flera gånger.

Bodde här: december 2014, reste med familjen
1  Tack Ekandx5
Omdömet skrevs 25 mars 2015

Ett mycket trevligt hotell rent och snyggt. Trevlig personal alltid tillmötesgående.
Många solstolar runt om på anläggningen, inte bara runt poolen men också på dom olika terrasserna. Finns även ett område för vuxna där det är tyst och lugnt. Rummet helt OK för våran del. Vill man ha det finare finns det Superior rum. Hotellet har även på dom 2 barerna en så kallad öppen bar, där gästerna kan blanda sina egna drinkar med utvalda sorter. Viner på flaskor och EJ i tapp.
( All inclusive)
Maten kan man inte klaga på, ett stort urval på olika rätter. mycket fräsch sallad. Också här drycker på flaska. Om man vill finns det aktiviteter att göra om man tröttnar på att sola, minigolf, bågskytte, gevärskytte mm. Underhållningen på kvällarna var väl inte i mitt tycke, men jag kanske är för gammal. Finns säkert nåt för alla. Hotellet ligger ca 2 km från Costa Teguise, dit man kan promenera på en mycket fin strandpromenad.
Som sagt ett mycket trevligt ställe.

Tips för att välja rum: Rummen mot gården är tystare, rummen på baksidan ligger mot en trafikerad väg
  • Bodde här: mars 2015, reste som ett par
1  Tack Tomas B
Omdömet skrevs 18 februari 2015

Väldigt stor anläggning. Svårt att hitta en egen vrå, då det kryllar av folk överallt. Själv föredrar jag mindre och mer pittoreska hotell. Buffémat till frukost lunch och middag. Maten var bra och varierad.

• Bodde här: januari 2015, reste i arbetet
1  Tack UppsalaIngegerd
Omdömet skrevs 16 januari 2015 från mobil enhet

Var i mitten av januari 2015 i en vecka, vi hade all inclusive conceptet.

Vi har tidigare testat andra hotell med all inclusive. Barcelo hade mycket god, färsk och hälsosamma bufféer. Det fanns bra med vegetariska alternativ. Färsk frukt buffé som vi uppskattade mycket.
Visst en del maträtter återkom under veckan men man kan ju alltid välja att äta lite olika rätter bland det stora utbudet ;)

Hotellet var mycket rent och snyggt. Rummen lite slitna men fräscha och välstädade. Sängarna var mycket sköna att sova i, hade memoryskum madrasser. Första gången på ett charterhotell som vi sovit mycket bra på pga sängarnas komfort.

Personalen var mycket trevlig och tillmötesgående.

Området lummigt och trevligt.

Ett plus var att det fanns ett pool område för oss vuxna som vill ta det lungt utan barn. Poolområdet tillät endast vuxna över 18 år, stor fin pool, solstolar och sunbeds. Bar och lounge fanns även på detta område. Lungt och skönt poolområde utan dunka dunka musik, perfekt om man vill ha en stund till att varva ner. Tänker det även kan vara guld för föräldrar som vill stressa ner medans barnen är på barnklubben.

Kan varmt rekommendera Barcelo Resort Lanzarote.

Bodde här: januari 2015, reste som ett par
3  Tack Cecilia L