Lakitira Suites(Kardamena)
Elga Apartments(Kardamena)(Mycket prisvärt!)
  • Frukost ingår
Mitsis Norida Beach Hotel(Kardamena)
Helona Resort(Kardamena)
HotelsClick
Omdömet skrevs 14 december 2015

Ett stort hotell med lugnt läge vid havet. Vi har bott på många all- inclusive hotell och rest till Grekland många gånger. Detta hotell lever verkligen upp till sina 5*. Välskött område, rum och pooler. Många pooler att välja på och gott om plats för solstolar, här behöver man inte trängas eller gå upp och "paxa" solstolar tidigt. Maten var utmärkt, åt i main restaurangen varje dag, det fanns massor att välja på och hög kvalitet på det mesta. Rummen är stora och vi hade havsutsikt, trots att vi inte bokat detta. Ett hotell som passar dig som vill sola och bada, ta det lugnt och som har höga krav på rum och mat. Dessutom extra plus för goda drinkar, med "riktig" sprit i och variation på drinklistan. Hit kommer vi gärna igen!

Tips för att välja rum: De flesta rum har havsutsikt, men be om rum närmare havet- då har du pool utanför rummet.
  • Bodde här: juli 2015, reste som ett par
Tack Therese S
AtlanticaPortoBello, Manager på Atlantica Porto Bello Royal, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2016

Dear Guest,

Sincerely,

Omdömet skrevs 29 september 2015

Hotellet som helhet är inget 5-stjärnigt hotell då rummen är slitna, gamla och överlag ocharmiga.
Det som plussar är dock poolerna, maten, trevlig personal och vattenlandet som ligger vägg i vägg med hotellet. Det fanns en massa pooler och det gjorde att man behövde aldrig trängas med jättemassan utan det fanns alltid nån pool där det fanns lediga solstolar.
Det som inte är så bra var skicket på hotellet som man förväntar sig på ett 5-stjärnigt hotell, det var lite si så där med att städa och hålla ordning på området omkring poolerna.Toaletterna vid poolerna var halvslitna och luktade inte gott.
När det gäller restaurangerna så besökte vi den italienska, grekiska, asiatiska och huvudrestaurangen. Alla var jättebra och maten var både varierande och fräsch. Den asiatiska var favoriten där både mat, atmosfär och service var kanon.
Det fanns Wifi i lobbyn på hotellet, men den fungerade så där. Ena dagen ok, den andra inte alls.
Ett annat minus var att hotellet är inte direkt vänligt om man har barnvagn då det var trappor överallt och inte alls handikappanpassat. Det var endel omvägar för att komma någonstans med barnvagnen.
Aktiviteterna utav personalen (yoga, Zumba, Vattenfallgympa, vattenpolo mm) var bra och uppskattande dock var kvällshowerna inte utav bästa kvalité.

Tips för att välja rum: Välj ett rum nära nån utav poolerna.
  • Bodde här: september 2015, reste med familjen
Tack DresaiFalkenberg
AtlanticaPortoBello, Manager på Atlantica Porto Bello Royal, svarade på det här omdömetSvarade 30 september 2015

Geachte Gast,

Hartelijk dank voor uw positieve review over uw verblijf in ons hotel Atlantica Porto Bello Royal.

We zijn er erg blij mee dat uw genoten heeft van uw vakantie bij ons en dat onze standaarden uw verwachtingen overtroffen.

Graag verwelkomen wij u weer in de nabije toekomst voor wederom een relaxt verblijf.

Hoogachtend,

Het hotelmanagement

Omdömet skrevs 25 september 2015 från mobil enhet

Vill du sola, bada, vräka i dig buffe mat och dricka dig redlös varje dag så är detta stället för dig. Söker du aktiviteter och upplevelser så ska du undvika dessa typer av resmål. Det fann inte så mycker att göra på hotellet förutom att bada och sola. Maten är väldigt smaklös och påminner mer om skolmat. Pizza och panini vud stranden var höjdpunkten.

Bodde här: september 2015, reste med vänner
1  Tack Alexander T

Beste gast,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen voor het geven van jouw feedback.

Ik had graag gezien dat je een betere ervaring had gehad. Van dit soort feedback kunnen wij desondanks enorm veel leren om onszelf te verbeteren.
Wij werken er hard aan om onze gasten een fantastische ervaring te bezorgen, maar in dit geval zijn wij blijkbaar tekort geschoten.
Wij hopen dat je ons alsnog een kans zou willen geven om je vertrouwen terug te winnen. Ik kan je garanderen dat wij dan ons uiterste best zullen doen om je een fantastische ervaring te geven waar veel van onze gasten ondertussen van zijn gaan houden.

Met vriendelijke groet,

Omdömet skrevs 29 augusti 2015 från mobil enhet

Kanon hotell med en riktigt bra anläggning.
Fina rum bra restauranger, många pooler att bada i och en trevlig strand. Maten är riktigt bra och ett stort utval. Vi hoppas att resten av veckan kommer att vara lika bra och kommer säkert åka hit igen.

Bodde här: augusti 2015, reste med familjen
Tack nystedt82
AtlanticaPortoBello, Manager på Atlantica Porto Bello Royal, svarade på det här omdömetSvarade 1 september 2015

Dear Guest,

I am very pleased to learn how much you are enjoying your stay with us right now.

Your kind comments are greatly appreciated. Customer care is amongst our highest priorities and it is always gratifying to receive such praise.

Once again thank you very much for your kind support and we wish to see you again next year.

Yours sincerely,

Omdömet skrevs 5 augusti 2015

Vi besökte hotellet i slutet på juli 2015 och spenderade en vecka här.
Generellt sett var personalen väldigt trevlig och tillmötesgående, det var rent och maten var god och vi hade en härlig semester. Nedan listar vi för- och nackdelar med hotellet.
Första dagen var vi inte helt säkra på att vi skulle bli nöjda då vi störde oss på diverse småsaker men man är tvungen att ge det en chans. Vi skulle dock inte påstå att det är ett fulländat femstjärnigt hotell men jag tror att det är så nära det kan komma femstjärnigt i Grekland.

Fördelar:
>Mycket god mat. Finns alltid något att varier sig med. Stor variation av olika kötträtter, sallader osv. Vi testade även den grekiska och mediterian restaurangen på lunchen (förbokas dagen innan) samt den asiatiska och italienska på kvällen. Den asiatiska restaurangen har en förutbestämd meny med förrätt, huvudrätt, efterrätt, olika varje dag, så ska man boka en kväll här kan man med fördel gå och kolla på menyn nere vid restaurangen för att se vad som erbjuds den dagen man vill äta där. Servicen var mycket bra. Rekommenderas att man testar.
Italienska restaurangen har buffé. Sallad, pizza och pasta främst samt ett efterrättsbord.
Vi gillade att man kunde välja mellan olika sorters pasta och sås som sedan förbereddes direkt av kocken för varje enskild person. Rekommenderas verkligen!
>Goda drinkar jämfört med andra all inclusive hotell.
>Vi måste även rekommendera beach baren och killen som gör smörgåsar. Vi åt alltid varma smörgåsar där (paninis) där man fick välja innehåll. Mycket uppskattat och bland de godaste paninis vi har ätit. Fanns även annat man kunde äta där.
>Rena rum, ser precis ut som på bilderna som finns upplagda på trip advisor. I övrigt en väldigt ren och fräsch anläggning.
>Finns alltid solbäddar. Visst reserverar folk dessa genom att lämna handdukar även fast det klart och tydligt står att man inte får göra det men vi tyckte ändå alltid att vi lätt hittade en plats. Speciellt på stranden. Det finns en hel del pooler på anläggningen så om man inte är bunden av ett ställe kan man variera sig och sitta på olika ställen varje dag.

Nackdelar:
>Efterrättsborden är ofta fulla av olika bakelser, kakor osv. Vi brukade ta en liten bit av olika sorter för att smaka men vi fann dem dock smaklösa eller så smakade majoriteten likadant.
>Vad gäller vin var det ingen hit, man kunde dock köpa till annat vin.
>Kaffe fick man till frukost men skulle man ha kaffe efter lunchen eller middagen (som vi Skandinaver gärna vill ha) fick man gå till en av barerna. Tycker dock att kaffet var väldigt svagt och smaklöst. (De hade väldigt bra kaffemaskiner så det kanske är kaffesorten som de använder som inte är den bästa).
>På rummet fanns endast två 50 cl flaskor vatten i minibaren som fylldes på varje dag (tror det är olika beroende på rum). Ville man för övrigt ha med sig flaskor med vatten till stranden så blev vi hänvisade till att köpa egen i mini market i huvudbyggnaden. I barerna erbjöds endast glas. Detta har vi inte varit med om på andra fem stjärniga all inclusive hotell tidigare.
>Hotellet ligger i närheten av flygplatsen vilket är en fördel när man ska hit och hem men detta gör även att det varje dag flyger ett antal plan ganska lågt precis ovanför hotellanläggningen. Skapar en hel del oljud. Det har en viss charm då det är rätt coolt att se, speciellt för barn, men om man är intresserad av lugn och ro är det ingen fördel.
>När vi letade hotell i Grekland var det viktigaste att det skulle ha nära till en sandstrand. Vattnet var fantastiskt och klart men det som sänkte betyget rejält för oss var att det var stenig botten med stora stenar utspridda i vattnet. Min man skar sig två gånger på stenarna. Vi besökte även mini market för att se om de hade badskor men hittade inga sådana. Då vi gärna ville bada i havet fick vi tillslut leta upp små vägar i vattnet där det endast var sand och sedan hålla oss till de delar vi kände igen.
>Wifi endast i huvud lobbyn och vissa barer. Kan ses både som dåligt och bra. Bra att vila upp sig lite från telefonen.

• Bodde här: juli 2015, reste som ett par
1  Tack A H
AtlanticaPortoBello, Manager på Atlantica Porto Bello Royal, svarade på det här omdömetSvarade 8 augusti 2015

Geachte Gast,

Hoogachtend,