Omdömet skrevs 24 juni 2017

Rent, rummen städades dagligen. Hotellet har ett mycket bra läge, poolområdet tar slut där stranden börjar. Tyvärr var sängarna hårda inga bäddmadrasser man låg direkt på den stora tjocka madrassen;( lyhört, ekade pga stor öppen yta i flera våningar mitt i hotellet med loftgångar runt. Fick betala extra för allt, bla kylskåp, solstolar vid poolen mm.

Tips för att välja rum: Tänk på att det tillkommer kostnader, kyl, solstolar vid poolen mm, läs på så ni är förberedda på extra kostnaderna.
  • Bodde här: maj 2017, reste med familjen
1  Tack taaa2017
Omdömet skrevs 1 oktober 2015

Astir Palace är ett hyfsat charterhotell med ett fint läge direkt vid Laganas beach.
Trevlig och hjälpsam personal.
Hemska hårda grekiska sängar, efter en natt med en extrafilt som bäddmadrass ordnade städerskan bäddmadrasser till sängarna, ofattbart att grekiska hotell har så dåliga sängar.
Vi åt endast frukost på hotellet och den var Ok.
Det mest negativa var att man tog extra betalt för nästan allt. Extra för solbäddar vid poolen och stranden,extra för WiFi, AC, värdefack och kylskåp, jag förstår att grekerna behöver pengar men extra för allt och hemska sängar drar ner intrycket av ett annars bra hotell.
Ett tips, många restauranger längs beachen erbjuder gratis solbäddar och WiFi till sina gäster.

• Bodde här: september 2015, reste som ett par
Tack HARIWE
Omdömet skrevs 28 december 2014 från mobil enhet

Har bott på hotellet. Det bästa frukosten jag har ätit på ett hotel. Stranden var kanon. Det som jag tycker var lite märkligt var personalens beteende speciellt de som arbetade i baren. Rekommendera att ni besöker någon av restaurangerna längst stranden.

Bodde här: december 2014, reste med vänner
2  Tack Fadil T
Omdömet skrevs 16 mars 2013

Vår vistelse på Zakynthos och Astir Palace var övergripande en positiv upplevelse. Hotellet är någorlunda centralt placerat, vi gick in till centrum på 10 minuter, dock inte strandvägen där man får räkna med 10 minuter extra på grund av diverse närgångna inkastare. Annars väldigt vackert läge, nära till havet och fin utsikt över viken och Laganas strand. Vi hade även turen att få se en av de sällsynta jättesköldpaddorna, som lägger ägg på stranden under sommarmånaderna. Vårt tips är att gå ut vid 22-snåret och gå längst stranden för att eventuellt få en skymt av dessa magnifika varelser.

Hotellrummet var rent och smakfullt inrett, sängarna var kanske något hårda men efter långa dagar i solstolar var de tillfredsställande.
Som all-inclusivegäster kunde vi ta del utav frukost-, lunch- och middagsbufféer som var mättande men som dock inte kan beskrivas som några spektakulära kulinariska smakupplevelser. Däremot kan vi starkt rekommendera strandbaren, som trots det magra utbudet aldrig gjorde oss besvikna. Mackorna med kyckling i curry-majonnäs på baguette-liknande bröd smakade ljuvligt, då de åtnjöts under parasollernas skyddande skuggor.

Personalen på hotellet var trevlig med tillräckliga kunskaper i det engelska språket och deras hjälpsamhet kom väl till hands då vi genomled en relativt prekär situation. En speciell utmärkelse ger vi till den dåvarande (nuvarande?) pool-skötaren, som vi gav namnet "pool-mannen", vars humörsvängingar gav oss både nöje och förvirring.

Som två 18-åringar kunde vi ta del utav det lockande nattlivet, vars pulserande klubbar gjorde resan minst sagt minnesvärd. Efter klockan 22 var överflödet av påverkade och något framfusiga brittiska ungdomar påtagligt, framför allt på bargatorna där de härjade vilt. Dagtid var det dock lugnt och barnvänligt, då man utan problem kunde strosa i de lokala butikerna utan risken att stöta ihop med någon mellan 17 och 29, då de troligen låg ytterst bakfulla på sina hotellrum eller solstolar.

Vi vill nu lämna er med några välbehövliga tips:
- Lämna INGET på stranden utan uppsikt, tillfället gör tjuven!
- Tjejer går oftast in gratis på klubbar
- Akta er för inkastare och var bestämd, typisk svensk trevlighet kommer man inte långt med!
- Om klubbesök; håll ihop inne på klubben! Det är större än man tror och svårt att hitta varandra igen.
- Ship wreck-utflykter rekommenderas, vackrare vyer får man leta efter!
- Akta er för charmiga britter som vill sälja båtresor, hur snygga de än är är det inte värt det!
- Polisen pratar inte engelska, om ni får problem behöver ni anlita en tolk.
- En deal som låter för bra för att vara sann är sannerligen också det. Gå inte på säljsnacket som inkastarna behärskar alltför väl. Oftast väntar inte två shottar på dig där inne, bara besvikelser!

Hoppas våra upplevelser på Zakynthos kan hjälpa dig att välja detta resmål för din framtida semester! Vi är båda oerhört beresta och kan med glädje rekommendera Astir Palace, Laganas och Zakynthos till dig!

Sandra och Matilda

Tips för att välja rum: Stäng av air-conditioning på natten, vi frös närapå ihjäl.
  • Bodde här: juni 2012, reste med vänner
9  Tack ReseguidenSandra
Omdömet skrevs 26 april 2012

Tyckte detta hotellet var fantastiskt! Kanske inte det lyxigaste, men den grekiska maten i restaurangen(som lagades av en brittisk kock) var underbar och läget vid stranden var super!

Var där med med sambo och dotter september 2011.

Tips för att välja rum: Välj havsutsikt! Det gjorde tyvärr inte vi.
  • Bodde här: september 2011, reste med familjen
Tack flisen123