“Äkta Grekiskt”

Restaurant Alexander
Rankad som nr 23 av 134 Restauranger i Kamarina
Bra för: Affärsmöten, Familjer med barn, Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Lokal mat
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Middag, Lunch, Bokningar
Omdömet skrevs 21 maj 2017 från mobil enhet

Skippa turistrestaurangerna på strandstrippen och gå någon gata upp till Restaurang Alexander. Vi tog en grekisk sallad till förrätt och en mix av mousaka, lamm och massor av annat gott till huvudrätt. Liten hemlagad dessertkaka på husets nota. Allt smakade utsökt! Bra råvaror, vällagat med både kärlek och omsorg. Med varsin stor öl betalade vi runt 45€. Väl värt varje krona! Rekommenderas varmt!

Tack Johanna J

Omdömet skrevs 22 februari 2017

Verkligen den Bästa Greek krogen på ön , det säger jag som har kommit och åkt alla år sedan 1996. Och Costas och hans fru är Dom Bästa !! Dom lagar verkligen hel genom genuin Grekisk mat !!! Så åker ni till Santorini, åk till Kamari ena badorten och ät sedan så god middag på restaurang Alexander i Kamari.

Tack Eva K
Omdömet skrevs 4 oktober 2016 från mobil enhet

Det var nästan att jag kunde förnimma en känsla från när jag var på ön för 30 år sedan. Levande musik med en jätte skicklig bozokispelare. Jättegod mossaka,trevlig service o fin miljö. Mycket bra ock mycket folk trots lite off läge. Minus folk rökte på den välinväxta verandan. Ett riktigt oskick.

Tack Thomas E
Omdömet skrevs 7 juli 2015 från mobil enhet

Hög ljudvolym på livebandet och överskattad restaurang. Smaklös mat med en massa sås på. Lite som en sämre vägkrog hemma. Hit går vi tyvärr inte tillbaka.

Tack tintin74
Omdömet skrevs 8 augusti 2014

Blandad kompott, långsam service trots att vi var enda gästerna. Obekväma stolar och mat tillagad utan finess. Förtjänar inte sin höga placering här.

1  Tack Aleksanderr

Resenärer som tittade på Restaurant Alexander tittade också på

Kamarina, Santorini
Kamarina, Santorini

Besökt Restaurant Alexander? Berätta vad du tyckte!