Omdömet skrevs 12 april 2017

2 veckor på Elba Sara Vi hade ett perfekt rum som låg mot havet. Det var härligt att se solen gå upp över horisonten mot havet, Personalen var alltid glad och hjälpsamma, 50 tv kanaler att välja på de flesta naturligtvis på spanska. Frukost och middag var helt ok . Kylskåp fanns på rummet. Kan dock tycka att hyra av safety box väl dyrt

• Bodde här: mars 2017, reste som ett par
Tack blw647
LManrique, Director General på Hotel Elba Sara, svarade på det här omdömetSvarade 3 augusti 2017

Bästa kund, vi med glädje att du haft din vistelse på vårt hotell.
Vi är mycket stolta över att vi har hittat bra med oss.
All personal tack för det och vi hoppas att se dig på andra tider på vårt hotell.

Med vänlig hälsning.
Hotel Manager.
Luis Manrique De Lara.

Omdömet skrevs 7 februari 2017 från mobil enhet

En vecka på Elba Sara kunde blivit riktigt bra. Hotellet är trevligt och snyggt byggt. Dock lite långt att gå till restaurangen för Oss som bodde på ena kanten.
Incheckningen sköttes mycket bra av en härlig tjej som verkligen gjorde sitt jobb med glädje, borde självklart tagit hennes namn, men tyvärr missade Jag det! I övrigt var mottagandet ynkligt, inga vägvisare eller väsktransportörer här inte. Det var bara att leta sig fram med allt bagage bäst det gick, men det lyckades det med, puuh!
Rummet låg lite off och var inget speciellt, ok men inte mer. Tråkig balkong mot väg, totalt oanvändbar. Liten TV med dåligt utbud, spelar inte oss så stor roll, men vill nämna det. Ganska hårda sängar som man sov bra i!
Otroligt tråkiga lampor med iskallt ljus, det var verkligen inget nöje att ha tänt! Minibar är kanske inte så viktigt? Men här fanns överhuvudtaget ingenting, förutom te och kaffe.
Värdeskåp gick att hyra för 4€/dag, hutlöst med mina ögon mätt! Borde verkligen ingå, speciellt när det hände att rumsdörrar rätt som det var stod öppna, märkligt!
Badrummet var ganska bra, med dusch i badkar, men annars ok. Dock var tilldelningen av tvål mm dålig, men har hotellet bara 4 stjärnor ska man kanske inte vänta sig mer.
Låg vid poolen vid ett par tillfällen, gott om stolar. Men väldigt få som badade, tolkade det som att tempen var i lägsta laget. Provade inte själv så det är enbart ett antagande. Poolbaren däremot servade öl i väldigt små plastglas, man blev gråtfärdig vid bara anblicken. Blev bara varsitt glas där. Pinsamt! Annars rent och snyggt, ger ett välskött intryck.
Restaurangen, vi hade halvpension, var enl mig en ynklig historia. Tidig frukost de dagar vi golfade var inte mycket att hurra för. Och detta gällde fram till 08.00, då ordinarie frukost serverades. Den var betydligt bättre, men def inte någon fempoängare.
Middagen, buffe', var riktigt dålig. Oaptitligt, inte spec trevligt upplagt, ganska nonchalant personal i köket. Men serveringspersonalen var trevlig o snabb för det mesta, men det gällde ju enbart dryck och utdukning som sköttes bra.
Men matupplägget med serveringsbestick liggande helt nere bland maten är inte acceptabelt. Nej det var inte mycket som tilltalade mig, blev mest pizza och pommes. Mat som Jag i stort sett aldrig äter annars! Ölen smakade fint, men vinet lämnade mycket övrigt att önska. I vart fall husets, mycket dåligt.
Restaurang två, vid poolen, tänka Vi besöka på lördagkvällen. Höll tyvärr stängt lörd-söndkväll. Märkligt!
Det hade inte behövts så mycket för att hotellet skulle varit riktigt bra, kanske en liten småsnål attityd som ger detta resultatet? Kommer def inte att besöka Elba Sara igen.
Ni som är på på väg, missa inte bowlingen inne på köpcentret, mycket trevligt! Men Vi var ett gott gäng som spelade!

Bodde här: februari 2017, reste som ett par
Tack Carstenmedc

Bäste kund, tack för era kommentarer.
Ledsen om hotellet inte uppfyllde dina förväntningar.
Vi kommer att analysera alla feedback för att ständigt förbättra. Vi hoppas att se dig fortfarande andra tider här hos oss.

Med vänliga hälsningar.
Hotel Manager.
Luis Manrique De Lara.

Omdömet skrevs 14 december 2016

Ett kanonhotell med superbt läge och underbar personal. Maten är bra för ett All Inclusive ( om man vill ) hotell. Nära till 2st golfbanor o en lugn strandpromenad utanför porten, 20min promenad in till Caleta de Fuste.

• Bodde här: december 2016, reste som ett par
1  Tack Göran L
Omdömet skrevs 26 april 2016 från mobil enhet

Mycket bra service, trevlig personal som verkligen gjorde det lilla extra! Vi hade all inclusive och det var väldigt bra mat, bra variation och trevligt. Det är det bästa all inclusive hotellet vi bott på vad gäller maten. Stora rymliga rum med stort fräscht badrum. Stranden utanför hotellet gick inte att bada på utan man fick gå ungefär 300 meter där det gick att bada. Detta uppfattar man inte på beskrivningen men är inget problem då det är så nära och ingen väg behöver korsas. Stranden var mycket fin och det var lugnt. Gott om solstolar vid poolen. Vi var mycket nöjda med vår vistelse och rekommenderar varmt både resmål och hotell!

Bodde här: april 2016, reste med vänner
Tack Amarund
Omdömet skrevs 17 januari 2016

Oerhört bra mat för att vara ett All Inclusive-hotell. Olika teman på middagsbufféerna så man tröttnade liksom aldrig.
Fantastisk personal i barer och restauranger.
Rena och fina rum med balkong.
Området ligger lite off och stranden i närheten är inte mycket att ha men hyr en bild för 300 sek en dag och åk norrut i 40 minuter mot Corralejo så finns otroliga stränder.

• Bodde här: januari 2016, reste med vänner
1  Tack Bellafesta