63 personer tittar på det här hotellet
Priceline195 US$
Expedia.com194 US$
Hurb202 US$
Omdömet skrevs 29 februari 2016

Ett mycket fint hotell som erbjuder All Inclusive. Maten var fantastisk. Frukost, lunch och middag med välfyllda och varierade bufféer. Därutöver en snackbar vid poolen om man blir sugen mellan målen! Dryck så mycket man ville. Det var inte bara ett mindre urval lokal drycker utan det ingick en mängd olika internationella märken.

Hela dagen erbjöds olika aktiviteter som vatten gymnastik och diverse olika träningspass. Väldigt duktiga och trevliga ledare till aktiviteterna. För barnen fanns en barn-club. På kvällarna var det underhållning av olika slag varje kväll. Musik, dans, trolleri, akrobatik.

Hotellet har ett fint läge mitt i ett litet samhälle. Utanför dörren kunde man ta en promenad och strosa runt bland butiker som sålde bl.a. kläder och souvenirer. Det fanns också en hel del restauranger om man vill prova något annat än hotellets kök. Hotellet ligger direkt vid havet så stranden var utanför dörren.

Rummen var stora och fina. Otroligt sköna sängar med hur mycket sängkläder och kuddar och vad man nu ville ha som helst. Kylskåp och safetybox (mot avgift) fanns på rummen. Fritt Internet utlovades, problemet var dock att det inte fungerade i rummen, möjligtvis i bästa fall på balkongen. Man fick gå upp till lobbyn för en säker uppkoppling.

Se till att få ett rum som vetter mot poolen så ni får solen till ert rum. Det finns rum som vetter mot trädgården på baksidan. Vi fick ett sådant vid incheckning men det var väldigt kallt och mörkt. Efter byte var vi mer än nöjda.

Rumstips: Försök få ett rum som vetter mot poolen. De är soligare och varmare.
Datum för vistelsen: februari 2016
3  Tack Gunn-Britt E
Omdömet skrevs 22 januari 2015

Till att börja med skall man veta att detta är ett väldigt stort hotell så det är en bit att gå mellan de olika delarna. Vi åkte dit för att det hade det mesta när det gäller saker att göra. Gymmet var helt okey och vi var även inne på deras SPA som var okey men inte mer, testade även på en massage och det var jättebra.
Nära golfbanorna som man nådde på ett par minuter med taxi.
Aktivitetsteamet var jättebra och vi var med på en hel del saker såsom bågskytte, shuffle ball, boule och aerobic. Ibland lite språkproblem eftersom det var en hel drös italienare där.
Receptionen var hjälpsam och trevlig och alldeles intill finns ett liten köpgata med ett par helt okey butiker. Kvällstid fanns det även en del pubar här som var värda ett besök.
Skall man säga något negativt så är det väl att maten blev en aning enformig efter ett tag och att det var väldigt hög ljudnivå inne på restaurangen, ett tips är att sätta sig i uterummen som var öppna för det mesta. De två sista dagarna gick vi ut och åt istället och det var riktiga höjdare så det finns en hel del bra restauranger runt om. Prisnivån på dessa var oxå helt okey.

Rumstips: Fanns tre delar och att bo i mitten hade varit att föredra.
Datum för vistelsen: januari 2015
2  Tack 334matsl
Omdömet skrevs 21 januari 2014

Barcelo Fuerteventura är ett högklassigt hotell med perfekt läge som har allt.
Vi bodde i block nr 2 som er bäst med havsutsikt och ett underbart rum med stora sköna
sängar med många kuddar . Stor balkong och med 2 stora poolområden med fyra pooler
varav en uppvärmd till 24 grader helt perfekt ( poolen närmast poolbaren )
Hade all inclusive med bra mat och bra viner både vitt, rosè och rött som serverades på flaskor .
Service minded personal som gick den extra milen för att du skulle ha det bra.
Precis vid stranden med en fin strandpromenad utanför så perfekt läge för allt.
Bredvid ett litet köpcentrum som hade allt man kan önska samt en bra Supermarkado .
Deras spa rekommenderas at besöka med olika vattenmassager ,relax avdelning samt utomhuspool där man kunde ligga och bara ta det lugnt.
Kommer gärna tillbaka igen .

Rumstips: Man skall bo högre upp och gärna i block nr 2 så har man det lugnare och tystare samt underbar utsikt. Block 3 Superior rum högre standard samt gratis inträde till Spa avdelningen + morgonrockar och lite mera finesser på rummen .
Datum för vistelsen: januari 2014
5  Tack Kristian-Sweden
Omdömet skrevs 5 november 2013

Detta hotell var väldigt fint, låg bra med bra service, mat och rum. Hotellet ligger lite utanför "allfarvägarna" men det går att promenera ned till byn som i och för sig är ganska liten. Men det ligger precis ovanför stranden med möjligheter till att promenera. Det finns också ett antal bra restauranger i närområdet som det går att åka taxi till. Men att rekommendera är hotellets allinclusive som var väldigt bra. Enda nackdelen är möjligen att hotellområdet är väldigt stort så det gäller att vara beredd på att gå en del.

Rumstips: Tänk på hur nära huvudbyggnaden rummet ska ligga.
Datum för vistelsen: februari 2013
1  Tack Stig_Bjorne2013
Omdömet skrevs 18 april 2013

Enda gången vi valt all inclusive och det kanske inte är en smakupplevelse i detta fallet, men vilken problemlös, skön, avslappnad semester!! Av 7 dagar höll vi oss på hotellet 6. Finns allt man kan önska. Aldrig hungrig och sköna bad. Bra service och kul, varierande underhållning på kvällarna. Gött é dé som vi säger i Göteborg!

Datum för vistelsen: februari 2013
2  Tack SheriffMarkus