22 personer tittar på det här hotellet
Kostnadsfri avbokning till den 23-02-18
Barcelo.com173 US$
Hurb180 US$
Omdömet skrevs 21 augusti 2019

Lägenheten var jättebra . Fint och lugnt område. Städningen helt ok.. Vi fick stopp i tvättstället andra dagen men det fixade de direkt. Vi hade all inclusive och det var jättegod mat med mycket att välja på.

Datum för vistelsen: januari 2019
1  Tack MonicaN1781
elcastillorrpp, Director de Relaciones Públicas på Barceló Fuerteventura Castillo, svarade på det här omdömetSvarade 25 augusti 2019

Dear Monica,

We are pleased to learn that your experience at Barcelo Castillo Beach Resort was a complete success and will pass on your words of praise to the whole team.

We look forward to welcoming you on your next visit to Fuerteventura.

Best regards,

Marta Chincho
Guest Experience Manager

Omdömet skrevs 26 november 2018

Vi bodde i en stuga med 1 sovrum, vardagsrum/kök och badrum. Altan/balkong både i sovrum och vardagsrum. Badrummet var rent och välförsett med badkar. Sköna sängar.
Ingen kökshandduk eller diskmedel. Altanen hade sol i stort sätt hela dagen. Städningen var jättebra.
Tyvärr, bara en liten bassäng var uppvärmd, där barnfamiljerna fick vistas. Lite snålt. .
Fint skött trädgård. Bra lokalsinne är ett pluss.
Frukostbuffen är generös och god. Det finns många bra och spännande restauranger runt om hotelllet om man skulle tröttna på allinclusive.

Rumstips: Hotellet är jättestort, ligger vackert vid havet. Om ni har svårt att gå, be om en stuga nära matsalen. .
Datum för vistelsen: november 2018
Tack katalinlindstrom
Omdömet skrevs 7 augusti 2018

Hotellet ligger precis vid havet, så man äter frukost, lunch och middag med havsutsikt. Vi hade all inclusive. Maten var god, speciellt frukosten. En vecka är lagom. Två veckor med all inclusive blir för enformigt. Pina coladan är fantastiskt god. Sköna och stora sängar, med extra fluffiga kuddar. AC:n i ena rummet fungerade inte, men de lagade den samma dag vi kom. Ett prisvärt hotell. Hotellområdet är stort, men har en fin gångväg vid stranden, där man kan promenera eller jogga.

Datum för vistelsen: juli 2018
Tack annbr034
Omdömet skrevs 25 april 2018

Vi var en familj på 6 vuxna och 4 barn i ålder 1 - 7 år som bodde i 3 stycken 2 rumslägenheter... jättefina lägenheter.... ! Vi hade balkong både på sovrummet och vardagsrummet och solstolar på terass utanför ytterdörren. Hotellområde är enormt stort, och uppdelat i 5 olika områden, vi bodde i 3an, så det var en bit att gå till matsalen.Vi hade All Inclusive och maten var mycket bra och riklig. Mycket att välja på.
Inom varje område fanns pool barnpool och poolbaren med mat och dryck och glass vilket uppskattades av barnen!
Stranden ligger alldeles nedanför hotellet och är lång och bred. Enda nackdelen var att det var jättemycket små snäckor i sanden, så man bör ha skor på om man promenerar längst stranden.
Nära till affärer om man vill shoppa eller prova andra restauranger.
Detta är ett hotell vi gärna återvänder till !
Endast 15 min. från flygplatsen.j

Datum för vistelsen: mars 2018
Tack EFI50
Omdömet skrevs 5 oktober 2017 från mobil enhet

Det var ingen bra väder, det var riktig kallt.
De lovade fin strand, vilken det var en fin bild på stranden . Men när vi var där så var den stängd. Så den lilla delen hade mycke snäck skall så man kunde inte gå barfot.

Själva rummet var fint och rent. På allmänna platserna var rent och fin oxå. Städades varje dag förutom en dag då de var lediga.

Utanför hotellet fanns det inte mycket att hitta på dessutom var det inte mycket aktivitet för barn, det fanns men inte mycket.

Maten i restaurang var tråkigt, och inte mycket val. Vegetarisk fanns men som vegan skulle du inte överleva bara sallad och frukt. Här var personalen väldigt trevliga. De hade tid med lite allmänt artiga meningar. Ingen stress miljö. Väldigt trevlig.

Mat / snacks vid poolen var hemsk och kallt. Gubben som jobbade vid poolen var väldigt otrevlig.
Så jag lät aldrig sonen äta där rädd för att han skulle bli magsjuk.

Personalen var väldigt trevliga, Duktig photograf som tog riktig fina bilder.

Kvälls aktivitet var bra men för långt bort från rummet så jobbig att ta en sömnig 5 årig tillbaka till hotellrummet . Så vi gick två eller tre ggr.

Som sagt inte mycket aktivitet och kallt pool så vi fick själva hitta på saker. Som mini golf eller djurparken ......

Om jag skulle tillbaka ? Svar nej.

Datum för vistelsen: januari 2017
Tack Afrodite R
elcastillorrpp, General Manager på Barceló Fuerteventura Castillo, svarade på det här omdömetSvarade 19 oktober 2017

Kära gäst,

Vi uppskattar mycket den tid du spenderade för att se över din senaste erfarenhet på vårt hotell, på Barceló strävar vi alltid efter att överträffa gästernas förväntningar och dina kommentarer hjälper våra lag att nå det målet.

Vi beklagar att vår buffé inte kunde uppfylla dina förväntningar, främst för att kvaliteten och mångfalden i vårt kulinariska erbjudande räknas till våra styrkor. Vi tar dina kommentarer om vårt kök väldigt seriöst, för vi önskar att vår gastronomi förblir en mycket speciell behandling för våra gäster.
Vi är väldigt nöjda med att läsa att du liknade det rum vi hyses in och att du tyckte att det var rent och bekvämt hela tiden.
Vi uppskattar också dina vänliga ord för vår personal, deras vänlighet och hjälpsamhet är utan tvekan ett av hotellets största tillgångar, vi kommer definitivt att gratulera dem alla för din räkning för deras bidrag till ditt välbefinnande medan du bor hos oss.

Tack än en gång för att göra oss till ditt val hotell och för dina konstruktiva kommentarer ser vi verkligen fram emot att betjäna dig igen och ha möjlighet att överträffa dina förväntningar i en inte alltför avlägsen framtid.

Vänliga Hälsningar,
Alirio Pérez - General Manager