• Pool
Agoda.com
Villa Maria(Podgora)
  • Fri parkering
Omdömet skrevs 2 oktober 2016

Ett trevligt, lite mindre, hotell. Vi hade bokat lägenhet högst upp. Kom mitt i natten och såg därför först på morgonen vilken fantastik utsikt vi hade från balkongen ut över havet ! Magiska solnedgångar !
Vi bodde bara två st i denna lägenhet, så vi hade gott om plats och den lilla balkongen räckte gott och väl till för våra behov, men om man bor 5 st (som det finns sängplats till ) så blir det nog lite trångt.
Sovrum med dubbelsäng samt mindre rum med bäddfåtölj låg en trappa upp. En mycket smal trappa ledde dit upp. Det finns även en liten extrabalkong högst upp mot baksidan, men den saknar möbler. På nedre plan finns toa med dusch, matbord och stolar, två bäddsoffor, balkong, samt litet pentry med kylskåp och frysfack, vattenkokare, spisplattor och lite enkla köksredskap (stor kastrull och en stekpanna som brände fast) men det gick att fixa enkel frukost.
Dubbelsängen var ganska hård och obekväm.
Städning varje dag. Rent och fint.
Ett eluttag satt lite löst, med det fixades direkt dagen efter vi sagt till.
Rummen på första och andra våningen har större balkonger än etagelägenheterna.
Gratis wi-fi som räckte ända ner på stranden.
Strandpromenaden utanför dörren och sen bara några steg ner till stranden.
Vi åt oftast på Konoba Borak som låg precis bredvid hotellet, och vi var jättenöjda både med maten, servicen och priserna där.
Mycket behagligt väder när vi var i Podgora vecka 37. Lugnt och trivsamt ställe. Promenadvänligt längs strandpromenaderna åt båda håll. Det finns två mindre matbutiker ganska nära, samt bagerier med nybakat bröd. Kan rekommendera detta ställe om man vill koppla av. Kristallklart vatten och mycket rent överallt. Såg knappt ett skräp på hela veckan och till och med i småbåtshamnen var det så rent i vattnet att man hade kunnat bada även där.

Tips för att välja rum: Alla lägenheter (utom en) har balkong mot havet. Etagelägenheterna högst upp har små balkonger. De på plan 1 och 2 har större balkonger.
  • Bodde här: september 2016, reste som ett par
1  Tack Maria S
Omdömet skrevs 14 september 2015

Läget. Kan ej bli mycket bättre. Trevlig personal. God mat. Fantastisk utsikt från balkongen. Rent och städat överallt. Kristallklart vatten . Stranden bara någon meter från hotellet. Hyra bil ganska dyrt. Ta en tripp till Dubrovnik, Speciellt Gamla Stan. Leta rätt på restauranger inne i Gamla Stan inte utanför. Knöligt med parkeringsplatser, Sheraton hotel har parkeringsplatser. Din bil får åka hiss om plan 1 är upptaget. Rätt så dyrt men värt att ha bilen där. Mostar bron måste du se. Obs! Ta med pass till Mostar och Dubrovnik. Du åker in och ut i Bosnien-Hersegovina. Prisläge något billigare än hemma. En öl från 15 Kuna ca 20 Sek.

Tips för att välja rum: Plan 1 eller 2 på hotellet. Alla rum har havsutsikt.
  • Bodde här: juni 2015, reste som ett par
1  Tack LeifW1955
Omdömet skrevs 9 juli 2015

Perfekt läge med havet nedanför balkongen, som hade havsutsikt. Litet hotell med charmig design typ 1920. Fräscht och välstädat. Trevlig personal med god service. En minut till strand och restaurang i hotellet. Enda restaurang med salladsbuffé.

Tips för att välja rum: Rum med havsutsikt.
  • Bodde här: juni 2015, reste med familjen
2  Tack ylvastavstensudde
Omdömet skrevs 31 maj 2015

Slappa och stressa av för hela slanten så är det här stället för dig/er. Prodgora är litet och väldigt barnvänligt. Badtofflor på fötterna när du badar pga sjöborrar och en ganska stening strand. Maten god och fisken prisvärdig. Frukost på hotellet kostar 60 Kuna ca 75 Sek. Hyr bil och gör dagstrippar till Dubrovnik, Gamla Stan och Mostar. Prisläget något lägre än hemma. Köpa hem? Nån trevlig T-shirt men i övrigt det vanliga turistgrejset. En öl kostar 15 Kuna och uppåt. Lokalbefolkningen trevlig och tillmötesgående.

Tips för att välja rum: Trevligt litet hotell med kanon läge. Gå 15 meter och du står i havet. Vi hade etagelägenhet högst upp med hiss. Fråga efter rum 1 eller 2 tr upp om du har knackiga ben. Utskikten från balkongen är hänförande.
  • Bodde här: maj 2015, reste som ett par
Tack Leif W
Omdömet skrevs 24 oktober 2013

Bra hotel med kanonläge direkt vid stranden. Något slitna rum. Saknade vattenkokare eller kaffebrygg. Vi hade en etagelägenhet högst upp den lilla balkongen var en besvikelse. det finns tvårumslägenheter ( ej etage) på vån 1 eller 2 som har betydligt större balkong, en sån lägenhet får det bli nästa resa. Daglig städning och handuksbyte varje dag. Hotellets restaurang serverar toppenmat! Personalen är serviceinriktad och jättetrevlig! Vi kan varmt rekommendera detta hotel

Tips för att välja rum: Väldigt små balkonger högst upp
  • Bodde här: september 2013, reste som ett par
3  Tack Gunlej