Omdömet skrevs 10 februari 2016 från mobil enhet

Elba Carlota har gjort sitt som 4-stjärnigt hotell. Det mesta börjar tyvärr falla sönder. Man ser saker som borde åtgärdas direkt. Tex börjar bottnen i poolen spricka sönder. Rummen behöver restaureras.
Maten är tyvärr ingen höjdare heller. Smaklös massproducerad mat i mängder som inte går att äta.

Nja en vecka funkade det iallafall.

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Peter C
ELBACARLOTA, Director General på Elba Carlota Beach and Convention Resort, svarade på det här omdömetSvarade 15 februari 2016

Kära Peter C,
Tack för att ta del av sin tid för att dela sina åsikter om din vistelse på Elba Carlota.
Jag beklagar att vi inte kunde få honom att se fördelarna med vår anläggning. Vi dagligen arbetar för att förbättra faciliteterna på vårt hotell till gagn för våra kunder.
Våra kockar gör ett utmärkt jobb matlagning ömt alla produkter serveras till våra gäster. Temamiddagar där vi har produkter som bryter med den möjliga monotoni som kan erbjuda en buffé för mer än sju dagar och särskilda tabeller som varierar beroende på behoven hos kunder är.
Vi hoppas att du besöker oss snart igen och kan se första hand de förbättringar som görs i egen regi.
Ta emot en hälsning,

Omdömet skrevs 10 februari 2016

Vi bodde här en vecka i januari. Hade superfint väder hela tiden. Fint hotell med stort poolområde där det var lätt att få solstolar när som helst under dagen. Precis utanför hotellet ligger en fin strand.
Vi bodde i ett familjerum som bestod av två dubbelrum med öppen dörr i mellan. Vilket gjorde att vi hade två av allt. Två kylskåp, två toaletter, två balkonger. Rymliga fräscha rum med sköna sängar och kuddar. Bra städning på hela hotellet.
När vi var där var det så få barn där så det fanns inga uppstryrda aktiviteter för barn, förutom en del spel och tävlingar som anordnades och var både för vuxna och barn. Miniklubbens lokaler var öppna om man ville gå in där och leka.
Maten i buffén var inte så passande om man är vegetarian. Det står inte ens utsatt på varmrätterna om det passar för vegetarian/vegan eller inte, utan man får fråga om alla rätter om man är osäker. inte mycket att välja på då.
Ett stort minus är att vi fick vänta på incheckning i en hel timme innan rummet var klart. Incheckning var kl.15.00 och vi kom kvart i. Fick ändå inte rummet förrän närmare 16.
Trevlig personal. Kan varmt rekommendera detta hotell.

Bodde här: januari 2016, reste med familjen
Tack Krickoell

Kära Brickell,
Tack för att ta del av din tid för att dela din senaste erfarenheter med andra användare av denna webbplats för resenärer.
Vi är glada att läsa att din vistelse var trevlig och kunde njuta av var och en av de tjänster som Elba Carlota erbjuder gäster.
Vi noterar era kommentarer om vegetarisk och vegansk mat, är vår personal till ditt förfogande för att guida dig i alla frågor som kan förekomma i detta avseende.
Vi försöker att ha så snart som möjligt till de lokaler förberedda för våra gäster. Tyvärr var du tvungen att vänta längre än önskat.
Vi hoppas att se dig snart vid våra anläggningar.
Ta emot en hälsning.

Omdömet skrevs 7 februari 2016

Bra: Trevlig personal, fint poolområde med gott om solstolar, fräscha rum och lokaler, okej/bra buffé.

Sämre: Småsnåla på det mesta. Underbemannad städpersonal vilket fick oss att vänta en timma i lobbyn efter incheckningstid vid ankomst. Wifi var begränsad till tre enheter per rum och bandbredd från 2001. Fick betala extra för safety box på rummet. All inclusive liknade mer helpension då snacksen mellan måltiderna var näst intill obefintlig. På bufféerna fick man beställa dricka av personal vilket inte är optimalt då man gärna vill gå och fylla på glasen själv. Maten var ihophastad.

Vi läste innan vi åkte att gäster har klagat på oväsen från flygplanen. Vi såg inte detta som något problem. Inte heller duvorna som en del har klagat på. Ligger nära mysig stad Caleta de fuste där mopeder och liknande går att hyra.

• Bodde här: februari 2016, reste som ett par
1  Tack Johannes A
ELBACARLOTA, Director General på Elba Carlota Beach and Convention Resort, svarade på det här omdömetSvarade 12 februari 2016

Kära Johannes A,

Tack för att ta del av din tid att lämna dina kommentarer efter din senaste vistelse med oss.

Vi är glada att se att behandlingen emot av vår personal var att hans önskemål och ställde en bra vistelse.
Checka in på hotellet är möjlig från 15:00 pm i de flesta fall serva våra kunder med sina rum innan beroende på om tidigare gäst vänster och vi kunde städa rummet.
Vi förstår att en del av tjänsten är det faktum servera drinkar vid bordet för våra kunders moletarles i stället för dem att få upp för att ta det för sig själva.

Med vänlig hälsning.

Omdömet skrevs 31 januari 2016

Bra läge på hotellet. Nära flygplatsen (vilket i sej hördes, men i vårt tycke inget som störde). Väldigt trevlig bemötande i receptionen. Städerskorna av glada och trevliga. Vi hade all inclusive. Vällagad mat, dock tröttnar man ganska snabbt. Lite dålig variation. I synnerhet middagarna (ska dock tillägga att sista kvällen serverades bl a sushi. MYCKET GOTT). Personalen i restaurangen var inte otrevliga, men inte direkt trevliga heller. Kanske kom vi när de hade som mest att göra. Servicen i baren ute var mycket bra och de som jobbade med underhållningen gjorde ett bra jobb. De var trevliga, men inte påflugna.

Tips för att välja rum: Vi hade vårt rum mot poolen, och inga höga ljudvolymer. Vi bodde på tredje våningen
  • Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack Ingrid J
ELBACARLOTA, Director General på Elba Carlota Beach and Convention Resort, svarade på det här omdömetSvarade 2 februari 2016

Dear Ingrid J,

Först och främst vill vi tacka den som har tagit sig tid att skriva dessa rader på vårt hotell .

Vi är glada att du hade haft din semester och att vårt hotell var enligt dina önskemål .

Köksavdelning diskutera sina förslag på olika livsmedel .

Tack så mycket för att lita på Elba Hotels .

Med vänlig hälsning ,

Miguel Angel Sánchez
Hotel Manager

Omdömet skrevs 31 januari 2016

Elba Carlotta är ett 4* hotell med all-inclusive i bästa klass.
Maten är supergod, servicen bra.
Rummen är stora med alla bekvämligheter.
För ett litet tillägg kan man välja rum med begränsad havsutsikt, vilket vi gjorde
Wifi i lobbyn och på rummet.
Hotellet är handikappvänligt och har en pool med uppvärmt vatten och jacuzzi.
Dessutom finns ytterligare en pool samt en barnpool.
Stranden ligger alldeles i närheten.
Du kan nå Calete de Fuste på en härlig strandpromenad som tar ca 20 minuter.
Där finns marknad varje tisdag och lördag.
På andra sidan hotellet liggeren gallerian Atlantico.

• Bodde här: januari 2016, reste som ett par
Tack SwedenAnne

Dear SwedenAnne,

Först och främst vill vi tacka Elba Carlota har anförtrott till din senaste semester .

Också vi vill tacka som har delat sina erfarenheter med oss och andra användare på denna webbplats .

Vi älskar att du hade båda våra anläggningar och det omgivande området .

Vi hoppas att se dem snart igen .

Med vänlig hälsning ,

Miguel Angel Sánchez