Omdömet skrevs 2 januari 2020 från mobil enhet

Verkligen total besvikelse! Gräsligt overkligt! Vi hade bokat dubbelrum med nyårsmeny underhållning och dans. Det vi fick var ett litet trångt vandrarhemsrum med tvåvåningssäng. Smutsigt, mögel, trasig stol, trasig säng och allmänt sjaskigt och ofräscht. Hela verksamheten känns eftersatt och ofräsch. Slarvigt, ofräscht och ostrukturerat.
Försenad mat, ingen underhållning och mat långt efter dansen börjat.
Ägarinnan har inget kundfokus, verkar inte ha någon koll och har ett mycket dåligt bemötande och inget intresse av att ha nöjda gäster. Tog inte till sig vår besvikelse utan bara slog ifrån sig. Det var överpris och falsk marknadsföring av värsta slag! Avråder alla att besöka det stället!

Datum för vistelsen: december 2019
3  Tack 29 672
Omdömet skrevs 26 december 2019

Vi var fler familjer som skulle fira jul tillsammans och valde detta ställe då det lät mysigt( vi missa att läsa några recensioner innan tyvärr). Tyvärr vart det ingen trevlig vistelse och vi rekommenderar inte detta ställe.Rummen var inte städade, ägarinna var extremt dålig och hade ingen servicekänsla. Vi kände oss till och med i vägen flera gånger. Och det var dyrt med tanke på servicen och rummen.

Datum för vistelsen: december 2019
1  Tack Asfghj
Omdömet skrevs 12 november 2019

Inför årets traditionella gåsmiddag valde vi, som vi trodde, vad som måste vara ett säkert kort - Spången- men ack så fel vi hade.....

Till att börja med så vill jag bara säga att vår servitris på lördagskvällen, Kajsa, var helt fantastisk och du förtjänar så mycket bättre. Maten var till stor del också bra.

Tyvärr väger det inte upp det otrevliga bemötande som vi fick att ägarinnan, som vid incheckning inte lämnade någon form av information om att värmen är avstängd i rummet, när eller var frukosten serveras, om det fanns wifi eller att de inte hade alkoholtillstånd.

Rummen och även huvudbyggnaden luktade mögel, en skällande hund sprang lös i matsal och kök.

Att det dessutom inte fanns någon meny nedskriven på papper, ingen information om vad vinet, som endast serverades i glas, hette. När en i sällskapet på fredagskvällen ville beställa en öl och på frågan vad har ni för sorters öl fick svaret (från ägarinnan): vi har starköl och mellanöl.......
Det är även det första gästgiveri som jag har varit på som inte hade äggakaka på menyn.

Tyvärr var detta det sista besöket som vi kommer att göra på Spången, i alla fall under nuvarande ägare.

Datum för vistelsen: november 2019
Tack KarinH1837
Omdömet skrevs 5 oktober 2019

Bodde på Spången för ett år sedan och var nöjd och kom därför tillbaka i år (2019). Den här gången var rummet dock under all kritik. Rummet var ungefär 6° varmt vid ankomst, det luktade omklädningsrum och den lukten blev vi inte av med. Dessutom var handdukarna fuktiga, det var blött på badrumsgolvet, dammigt på handfat/bänkar och sängkläderna tvivlar jag på om de ens var bytta. Frukosten var bra tyckte vi men det blir inget återbesök. Tråkigt för en plats som Kalle på Spången som har potential att bli trevligt.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Ihigug
Omdömet skrevs 11 augusti 2019

Tyvärr levde inte Spångens Gästgivaregård upp till sitt forna goda rykte! När vi anlände vid 16-tiden var ytterdörren låst och bara en lapp på dörren med några namn och några nummer. Det var inget trevligt mottagande! Vårt namn stod på lappen men ingen karta över var rummen låg. Det fick man utröna själv med en kringvandring. Mycket trista rumslängor! Vårt rum var inte låst och nyckeln låg därinne. Vårt rum var rymligt men mkt trist och konstigt möblerat. Badrummet var litet och vatten rann över hela golvet. Inte bra städat! Om givningen lämnade mycket över att önska med en pool som var mycket geggig, en kruka m vissen växt och flera fimpar. Ingen upplysning om var man kunde parkera bilen på gården. Mycket trist asfaltgård men praktisk. Frukost antog vi skulle serveras i huvudbyggnaden, så vi gick dit på morgonen. Ingen som tog emot eller ens någon skylt som visade var frukostmatsalen fanns. Ett mycket mörkt och trist utrymme till frukostmatsal med en mycket enkel frukost. I de s.k. kokta äggen rann äggvitan! Inte så trevligt ! En dam rusade genom matrummet utan att hälsa! Men det är klart, för 950:- kr kanske man inte kan begära så mycket eller????

Rumstips: Vet inte hur de andra rummen såg ut eller vilken utsikt de hade!
Datum för vistelsen: juli 2019
Tack Birgitta B