Kontakta boendet för att kontrollera tillgänglighet.
Det finns liknande hotell tillgängliga.
Visa alla
Omdömet skrevs 27 december 2017

God service av samtlig personal oavsett befattning.
Utmärkt läge med tillfälle till bad vid fin sandstrand samtidigt som det fanns en mängd pooler på hotellet.
Barnvänligt utan att för den skull vara "vuxenovänligt"
Många restauranger av god klass

Datum för vistelsen: december 2017
Tack fbg735
PY Hotels and Resorts, Atención al cliente/recepción på Princesa Yaiza Hotel Resort, svarade på det här omdömetSvarade 24 november 2022

Omdömet skrevs 2 december 2017

Detta var vår andra vistelse på hotellet. Förra gången var 2015. Vi blev inte besvikna. Allt var fortfarande tip-top och personalen glad och tjänstvillig. Den här gången åt vi bara den internationella buffen, en kväll. Den är utmärkt men lite omfångsrik för flera kvällar. Det är i övrigt ingen brist på matställen, inom och utom hotellet. En besvikelse blev det dock. Mas Tapas. Köket var fortfarande utmärkt men personalen hade fallit från 5+ till 3-. Oengagerad, serverade fel vin mm. Trist.
Glöm inte att köpa vatten i kvartersbutiken intill. Kranvattnet funkar för tandborstning men smakar lite annorlunda. Vattenkokare och espressobryggare finns. Kapslar är dyra så en burk snabbkaffe är bra att ha.
Skulle gärna ha någon form av solskydd på balkongen men förstår att det kan vara svårt att arrangera.

Datum för vistelsen: november 2017
Tack Hilding S

Omdömet skrevs 27 november 2016

Semester en vecka på det fina hotellet. Bodde i en svit, väldigt fin och trevlig på alla sätt och vis förutom läget, plan 2 i hotellet, lite "källarkänsla" då balkongen låg nästan under marknivå utan någon utsikt mer än stjärnhimlen och en rätt hög häck. Se till att bo på minst plan 3 helst ännu högre. Hotellet är byggt lite som suterrängbyggnad. Frukosten fantastisk, trevlig och vänlig personal på hela hotellet. Pianobar och annan underhållning kvällstid. Handdukar till poolen och stranden. Bra läge vid strandpromenaden. Tyst och lugnt. Gratis WiFi, gratis gym.

Rumstips: Välj ett rum på lägst plan 3, helst högre upp (se omdömet)
Datum för vistelsen: november 2016
Tack Inga L

Omdömet skrevs 3 december 2015

Vi bodde på Princesa Yaiza för 12 år sedan och var mycket nöjda, och nu efter att ha varit där en vecka i november kan vi konstatera att intrycken består. Princesa Yaiza är vekligen ett fantastiskt trevligt och vackert lyxhotell med mycket vänlig och tillmötesgående personal! Vi hade bokat en suite och blev först visade till ett rum i C-blocket på första våningen. Suiten var mörk med utsikt mot en jordslänt från altanen. Vi var inte nöjda med rummet och efter att ha pratat med receptionen ordnade de snabbt fram en annan suite i A-blocket på 3:e våningen, med havsutsikt! Visserligen skymdes utsikten till största delen av en palm, men ändå ett mycket bra läge. Enda nackdelen var att ljudnivån på kvällen från några av strandbarerna nära hotellet var rätt störande när man satt på altanen, men med altandörren stängd hördes det inte in. Frukostbuffén hade allt man kan önska sig och lite till, och man kan välja på att sitta inne eller ute. Om man sitter ute får man dock passa på duvor och småfåglar som gärna förser sig från faten om man lämnar bordet obevakat. Vi åt aldrig på hotellet eftersom det finns gott om restauranger i närheten. Personalen är som sagt mycket trevlig och hjälpsam. Ett exempel på det är att min fru råkade ut för en olycka och fick snabbt hjälp att komma till läkare. Flera olika medarbetare på hotellet följde sedan upp detta vid ett flertal tillfällen under vår vistelse!

Rumstips: Välj rum på 3:e eller 4:e våningen och mot poolområdet.
Datum för vistelsen: november 2015
2  Tack Rickshaw_10
PYaiza, Director de Relaciones Públicas på Princesa Yaiza Hotel Resort, svarade på det här omdömetSvarade 22 februari 2016

Lednigen av Princesa Yaiza Suite Hotel Resorts vi tackar dig att du har fyllt din åsikt. För oss är det mycket viktigt att ta emot era upplevelser av er vistelse, eftersom det hjälper oss att ständigt förbättra oss.
Vi är glada över att ni har haft en bra vistelse hos oss och vi hoppas att er fru mår bättre.
Princesa Yaiza har 4 à la carte restauranger och 3 bufférestauranger . Restaurangerna serverar frukostbuffé till våra kunder och en av våra bufférestauranger är helt öppen, eftersom vi alltid vill erbjuda variation för alla smaker
Om ni kommer tillbaka för att besöka oss i framtiden, skulle vi vara glada om ni kontaktade oss i förväg via e-post eller telefon, för att kunna förbereda er vistelse så mycket som möjligt.

Omdömet skrevs 1 december 2015

Nästan allt var på topp. Frukostbuffen kunde man hålla sig gående på till kvällen. Mycket torkade spanska skinkor och korvar. Varma maten var väldigt engelsk och god. Vid vårt besök var det nog 95% engelsmän, 4% tyskar och 1% svenskar. Några par med väldigt små barn annars påfallande hög medelålder. Personalen över huvud taget på hotellet alltid trevlig och alert. Vi köpte också tre rabattkuponger till tre sorters buffe'på kvällen. Det blev vistelsens besvikelse för oss. Internationella buffen tämligen OK. Medelhavsmenyn menlös. Dessvärre hade den mexikanska inte ens grundläggande kryddning. Salsa att dippa i saknades. Det fanns en bytta okryddad tomatsås, sex flaskor tomarketchup och en flaska Tabasco. Att blanda ihop något av detta på tallriken var inte så lockande. Det positiva var att allt var mycket vackert gjort men mexikansk mat utan smak, nej tack. Ät i stället på någon av de andra resturangerna, själva blev vi väldigt förtjusta i Mas Tapas. Annars finns det massor av matställen längs den trevliga och imponerande rena strandpromenaden.

Datum för vistelsen: november 2015
Tack Hilding S

Vi uppskattar mycket era synpunkter. Det hjälper oss att alltid sträva efter att bli ännu bättre. Vi är ledsna över att ni inte tyckte om våra bufférestauranger, vi har noterat era synpunkter för och kommer att se över våra alternativ tillsammans med vårt kök. Hotellet har även 4 à la carte restauranger för att kunna tillgodose olika kulinariska smaker, och vi är mycket glada över att ni tyckte om dessa.
Vi i ledningen för hotellet, hoppas att få återse er i framtiden, och vi är angelägna om att försöka förbättra era förväntningar.