“Personal och rum i toppklass”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Princesa Yaiza Suite Hotel Resort
Rankad som nummer 2 av 37 hotell i Playa Blanca
Omdömet skrevs december 2 2017

Detta var vår andra vistelse på hotellet. Förra gången var 2015. Vi blev inte besvikna. Allt var fortfarande tip-top och personalen glad och tjänstvillig. Den här gången åt vi bara den internationella buffen, en kväll. Den är utmärkt men lite omfångsrik för flera kvällar. Det är i övrigt ingen brist på matställen, inom och utom hotellet. En besvikelse blev det dock. Mas Tapas. Köket var fortfarande utmärkt men personalen hade fallit från 5+ till 3-. Oengagerad, serverade fel vin mm. Trist.
Glöm inte att köpa vatten i kvartersbutiken intill. Kranvattnet funkar för tandborstning men smakar lite annorlunda. Vattenkokare och espressobryggare finns. Kapslar är dyra så en burk snabbkaffe är bra att ha.
Skulle gärna ha någon form av solskydd på balkongen men förstår att det kan vara svårt att arrangera.

• Bodde här: November 2017, reste som ett par
Tack Hilding S

Omdömet skrevs november 27 2016

Semester en vecka på det fina hotellet. Bodde i en svit, väldigt fin och trevlig på alla sätt och vis förutom läget, plan 2 i hotellet, lite "källarkänsla" då balkongen låg nästan under marknivå utan någon utsikt mer än stjärnhimlen och en rätt hög häck. Se till att bo på minst plan 3 helst ännu högre. Hotellet är byggt lite som suterrängbyggnad. Frukosten fantastisk, trevlig och vänlig personal på hela hotellet. Pianobar och annan underhållning kvällstid. Handdukar till poolen och stranden. Bra läge vid strandpromenaden. Tyst och lugnt. Gratis WiFi, gratis gym.

Tips för att välja rum: Välj ett rum på lägst plan 3, helst högre upp (se omdömet)
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2016, reste som ett par
Tack Inga L
Omdömet skrevs december 3 2015

Vi bodde på Princesa Yaiza för 12 år sedan och var mycket nöjda, och nu efter att ha varit där en vecka i november kan vi konstatera att intrycken består. Princesa Yaiza är vekligen ett fantastiskt trevligt och vackert lyxhotell med mycket vänlig och tillmötesgående personal! Vi hade bokat en suite och blev först visade till ett rum i C-blocket på första våningen. Suiten var mörk med utsikt mot en jordslänt från altanen. Vi var inte nöjda med rummet och efter att ha pratat med receptionen ordnade de snabbt fram en annan suite i A-blocket på 3:e våningen, med havsutsikt! Visserligen skymdes utsikten till största delen av en palm, men ändå ett mycket bra läge. Enda nackdelen var att ljudnivån på kvällen från några av strandbarerna nära hotellet var rätt störande när man satt på altanen, men med altandörren stängd hördes det inte in. Frukostbuffén hade allt man kan önska sig och lite till, och man kan välja på att sitta inne eller ute. Om man sitter ute får man dock passa på duvor och småfåglar som gärna förser sig från faten om man lämnar bordet obevakat. Vi åt aldrig på hotellet eftersom det finns gott om restauranger i närheten. Personalen är som sagt mycket trevlig och hjälpsam. Ett exempel på det är att min fru råkade ut för en olycka och fick snabbt hjälp att komma till läkare. Flera olika medarbetare på hotellet följde sedan upp detta vid ett flertal tillfällen under vår vistelse!

Tips för att välja rum: Välj rum på 3:e eller 4:e våningen och mot poolområdet.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: November 2015, reste som ett par
1  Tack Rickshaw_10
PYaiza, Director de Relaciones Públicas på Princesa Yaiza Suite Hotel Resort, svarade på det här omdömetSvarade februari 22 2016

Lednigen av Princesa Yaiza Suite Hotel Resorts vi tackar dig att du har fyllt din åsikt. För oss är det mycket viktigt att ta emot era upplevelser av er vistelse, eftersom det hjälper oss att ständigt förbättra oss.
Vi är glada över att ni har haft en bra vistelse hos oss och vi hoppas att er fru mår bättre.
Princesa Yaiza har 4 à la carte restauranger och 3 bufférestauranger . Restaurangerna serverar frukostbuffé till våra kunder och en av våra bufférestauranger är helt öppen, eftersom vi alltid vill erbjuda variation för alla smaker
Om ni kommer tillbaka för att besöka oss i framtiden, skulle vi vara glada om ni kontaktade oss i förväg via e-post eller telefon, för att kunna förbereda er vistelse så mycket som möjligt.

Omdömet skrevs december 1 2015

Nästan allt var på topp. Frukostbuffen kunde man hålla sig gående på till kvällen. Mycket torkade spanska skinkor och korvar. Varma maten var väldigt engelsk och god. Vid vårt besök var det nog 95% engelsmän, 4% tyskar och 1% svenskar. Några par med väldigt små barn annars påfallande hög medelålder. Personalen över huvud taget på hotellet alltid trevlig och alert. Vi köpte också tre rabattkuponger till tre sorters buffe'på kvällen. Det blev vistelsens besvikelse för oss. Internationella buffen tämligen OK. Medelhavsmenyn menlös. Dessvärre hade den mexikanska inte ens grundläggande kryddning. Salsa att dippa i saknades. Det fanns en bytta okryddad tomatsås, sex flaskor tomarketchup och en flaska Tabasco. Att blanda ihop något av detta på tallriken var inte så lockande. Det positiva var att allt var mycket vackert gjort men mexikansk mat utan smak, nej tack. Ät i stället på någon av de andra resturangerna, själva blev vi väldigt förtjusta i Mas Tapas. Annars finns det massor av matställen längs den trevliga och imponerande rena strandpromenaden.

• Bodde här: November 2015, reste som ett par
Tack Hilding S

Vi uppskattar mycket era synpunkter. Det hjälper oss att alltid sträva efter att bli ännu bättre. Vi är ledsna över att ni inte tyckte om våra bufférestauranger, vi har noterat era synpunkter för och kommer att se över våra alternativ tillsammans med vårt kök. Hotellet har även 4 à la carte restauranger för att kunna tillgodose olika kulinariska smaker, och vi är mycket glada över att ni tyckte om dessa.
Vi i ledningen för hotellet, hoppas att få återse er i framtiden, och vi är angelägna om att försöka förbättra era förväntningar.

Omdömet skrevs november 9 2014

Absolut 5-stjärnigt hotell, alldeles intill sandstranden i Playa Blanca. Skön thalasso-avdelning med varm inomhusbassäng och ångbastu i lugn miljö. Mycket trevlig personal. Stort poolområde.
Flera bra restauranger med mycket hög klass och variation på maten. Kockarna lagar till maten du valt medan du väntar. Stor buffé i övrigt! Japanska restaurangen var en showupplevelse. Välutrustat gym. Missa inte en promenad till de vackra Papagayo-stränderna intill.
Kort och gott, mycket hög klass raktigenom!

Bodde här: November 2014, reste med familjen
1  Tack Resefantast61
Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Playa Blanca
2,2 km bort
H10 Sentido White Suites
Nr 6 av 37 i Playa Blanca
2 893 omdömen
Visa priser

Besökt Princesa Yaiza Suite Hotel Resort? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Princesa Yaiza Suite Hotel Resort

Adress: Avda. Papagayo, 22, 35580 Playa Blanca, Lanzarote, Spanien
Region: Spanien > Kanarieöarna > Lanzarote > Playa Blanca
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Restaurang Rumservice Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Nr 1 av Spahotell i Playa Blanca
Nr 1 av Romantiska hotell i Playa Blanca
Nr 1 av Strandhotell i Playa Blanca
Nr 2 av Lyxhotell i Playa Blanca
Nr 2 av Familjehotell i Playa Blanca
Prisklass: 1 603 kr - 4 337 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Princesa Yaiza Suite Hotel Resort 5*
Antal rum: 385
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, TripOnline SA och Expedia så att du tryggt kan boka med Princesa Yaiza Suite Hotel Resort. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Princesa Yaiza Hotel Playa Blanca
Princess Yaiza Lanzarote
Hotel Princesa Yaiza Suite
Princess Yaiza Hotel Lanzarote
Princesa Yaiza Lanzarote

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?