Omdömet skrevs 4 december 2016

Hotellet var okej. Strandpromenaden var fin. Vi åt jättegod pizza på Mamma Mia. Vi hade först rum alldeles bakom en av pubarna och då vi är kvällströtta stördes vi av musiken. Vi fick byta rum utan problem och sen sov vi utan att bli störda. Personalen på hotellet var inte så bra på engelska.

Bodde här: november 2016, reste som ett par
Tack lindakall
Omdömet skrevs 12 augusti 2016 från mobil enhet

Lugnt och skönt hotell med många äldre gäster. Fanns alltid något gott i matsalen. Underbar personal som brydde sig. Har aldrig känt mig så bortskämd på ett hotell. Bra poolområde med många solstolar. Småtrevlig kvällunderhållning med återkommande artister men olika musikstilar.

Bodde här: mars 2016, reste med vänner
1  Tack Ingela E
Omdömet skrevs 11 december 2015

Målet var att hitta ett bra hotell på Lanzarote för en veckas avkoppling för mej samt landsvägscykling för min man.
Tog en flygstol med Fritidsresor från Göteborg.
Då jag finner det roligt att läsa om hotell på tripadvisor , läste jag många recensioner och fastnade för white suites i Playa Blanca. När jag kollade på white suites på Hootells.com stod det under upplysningar att poolen var avstängd under vår önskade vistelse period. Vi kontaktade white suites och de kunde bekräfta att detta var fel.

Min man hyrde racercykel på Papa gayo bike, och blev mycket nöjd med cyklingen på Lanzarote.

Hotellet var mycket trevligt med ett fint poolområde. Med två pooler var av en uppvärmd med en behaglig temperatur. Det skulle vara en fördel om poolen märktes upp med en skylt under vinter halvåret att den är uppvärmd, då den ouppvärmda poolen ligger först på området, stoppar man i tån där så vill man inte bada.

Tog massage på hotellet 2 gånger, personalen en kvinna och en man var mycket kunniga i sin yrkesutövning.
Enklare pass med yoga, pilates, stretching erbjöds gästerna, något som var trevligt att delta på. Dock så fungerade inte vattengympan då den uppvärmda poolen är för djup för en sådan aktivitet.

Bodde på halvpension och det kan rekommenderas varmt, alldeles lagom stor buffé , med lite olika teman. Otroligt billigt ! Det fanns även möjlighet att byta ut middagen mot lunch. I slutet av vår vecka vart restaurangens uterum färdigt, något man saknade tidigare i veckan då det är mysigt att kunna sitta ute och äta frukost och middagar vid fint väder.
Det Arabiska tältet var riktigt mysigt att sitta och lyssna på musik på kvällen.

Vårt rum var fint med en mycket skön säng, så tyst som det var på natten har jag nästan aldrig tidigare upplevt på något hotell!

Sen till det tråkiga.
Vårt badrum var inte ny renoverat. När man steg in i det så var det en väldigt konstig lukt, om det kom från avloppet eller den fuktskadade tapeten är svårt att veta. Jag tycker det i vanliga fall är skönt att tillbringa en stund i badkaret, började fylla på badkaret med vatten, då blev det vatten på golvet. Kontaktade receptionen, vaktmästare kom och rensade avloppet. Men lukten försvann inte. Sen förstår jag inte vitsen med en dörr in till toaletten som inte stänger tätt. Dörren fungerade bara som en skärm.

Tips för att välja rum: Se till att få ett rum med renoverat badrum.
  • Bodde här: december 2015, reste som ett par
1  Tack Monica G
Omdömet skrevs 21 februari 2015

Vi bodde på hotellet en vecka i februari. Hotellet har en fin trädgård och stort poolområde. Vi hade halvpension - det kostade bara ett par hundra extra för en vecka. Väl värt! Maten var över förväntan bra och väldigt varierad. Sviten var rymlig och trevlig med balkong, lite slitet dock.
Man måste ha lyckats extremt bra med rekryteringarna av personal. Genomgående jättetrevlig och omtänksam personal.
Varje förmiddag kördes ett par träningspass: yoga, tai chi, pilates, stretching eller zumba med roliga och bra instruktörer.
Bra underhållning på kvällarna.

• Bodde här: februari 2015, reste som ett par
Tack Björn S
Mrs_Pilar_Paez, Director de Relaciones Públicas på H10 Sentido White Suites, svarade på det här omdömetSvarade 26 februari 2015

Dear Björn S,

All the staff would like to thank you for the wonderful comments, we are happy to know that you have had a nice stay with us.

We hope you visit us back soon.

Kindest regards,
Pilar Páez

Omdömet skrevs 6 december 2014

Bodde på hotellet två veckor i november. Bra poolområde med sköna stolar och utmärkt läge i Playa Blanca. Men knappast värt sina fyra stjärnor och alltför stort och turistigt för att kallas ett boutique-hotell. Långa köer till frukosten när man än kom. Om man inte älskar baked beans och flottiga korvar fanns inget större utbud. Suiten var stor och fin men sliten. Vid regn rann mycket vatten in genom ytterdörren trots att vi bodde en trappa upp. Servicen var varierande , mycket bra ibland men ibland var det lång, lång väntan i poolbaren. Svajig wi-fi.

Tips för att välja rum: Absolut en trappa upp.
  • Bodde här: november 2014, reste som ett par
1  Tack Inger H
Mrs_Pilar_Paez, Director de Relaciones Públicas på H10 Sentido White Suites, svarade på det här omdömetSvarade 22 januari 2015

Dear guest,

We are sorry for your bad experience in our hotel, thank you for sharing your opinion.

In relation to the breakfast there are lot of options, sorry if this was not under your liking.

We hope you consider the option to visit us back.

Kind regards,
Pilar Páez