Omdömet skrevs 3 mars 2017 från mobil enhet

Tillbringat en vecka på THe Volcan!
Trevligt stort rum med fin utsikt.
Bra poolområde och fin miljö både inne och ute. Riklig frukost med stort utbud och en gudomlig färskpressad apelsinjuice!
Middagsbuffén däremot var mindre bra. Dock många okej restauranger i hamnen precis nedanför.

Bodde här: mars 2017, reste med familjen
Tack Helen L
Omdömet skrevs 23 februari 2017

Det vi sa flera gånger under vår vecka var att det var lite öde. Visserligen var det januari och lite svalt i luften men var var alla gästerna? Jo man såg dem så klart vid frukosten men inte så många där emellan. Frukosten, ja den var underbar! Massor att välja på och gott var det.

Den stora poolen (som man sitter och äter frukost vid) är tyvärr inte uppvärmd vintertid vilket är mycket synd. Den inbjuder till bad men så kall. Gissningsvis max + 16 C. De mindre poolerna är uppvärmda men de ligger tyvärr i skuggan delar av dagen.

Härlig utsikt över marinan från vårt rum. Vi njöt varje eftermiddag av solen på vår balkong. Balkongmöblerna är lite tråkiga och enkla men vi flyttade ut fåtöljerna från rummet och hade utestolarna som fotpallar. Perfekt!

Hotellet har ett perfekt läge nära Marina Rubicon med flera bra matställen. Halvpension hade inte lockat oss då det är så mycket roligare prova nya matställen.

Vi kan tänka oss att åka tillbaka om man börjar värma upp den stora poolen. Spara in energi på att inte tvätta handdukarna och de gigantiska badlakanen på rummet VARJE dag. Lägg istället energi på värma upp poolen. så blir vi gäster gladare. Några solceller på taken på en ö där solen skiner mycket borde kunna lösa frågan.

Badrockarna på rummen är inte för oss något längre och större nordbor. Storlek small eller tom x-small gissar jag.

Hotellets interiör vid lobbyn och i entrén är magnifik, likaså läget högt över havet. Inga problem att parkera om du har hyrbil. Köpcentra med mataffär finns inom promenadavstånd om behov uppstår. Hyrbilsfirma likaså.

Tack för vårt besök!

Bodde här: januari 2017
Tack Anonnon65
Omdömet skrevs 22 januari 2017 från mobil enhet

Jättefint och fräscht hotell, vi bor gärna här igen! Vi hade valt kampanjrum som var ett billigare alternativ men rummet var väldigt fint.
Bra service, de bjöd på en tur med en katamaran och på cocktailparty. Dessutom kom de med champagne till rummet när min man fyllde år :)

Missa absolut inte den japanska restaurangen som finns på samma plan som entrén, gudomlig mat !

Bodde här: januari 2017, reste som ett par
Tack Missfox70
Omdömet skrevs 1 december 2016

Ingången in till receptionen går genom en replik av en kyrka på Lanzarote. De som arbetade i receptionen var mycket vänliga och serviceinriktade. Vårt rum låg i ena ändan av detta stora hotellkomplex som mest liknar en kanarisk liten by med kyrka och små hus, gränder enstaka små hus, vägar som klättrar upp mellan husen. Lite förvirrande i början, men man lär sig att hitta. Trots att hotellet är stort märker man inte av att det är så många gäster där. Lugnt och tyst. Pooler på olika nivåer. Bra frukost med allt man kan tänka sig och en utmärkt middagsbuffe. Även här trevlig personal och tillmötesgående. Varje middag hade ett tema, ena dagen spansk andra dagen italienska rätter osv. Vi har inget att anmärka på allt var bra och framför allt väldigt lugnt och tyst.

• Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack Nalle41
Omdömet skrevs 17 april 2016

Hotel Volcan är ett fantastiskt hotell, fina rum , vacker miljö, rent och snyggt och en underbar utsikt över hamnen. Vi hade valt club Volcan tillgång till egen frukostmatsal , poolbar och bubbelpool. Maten var helt underbar fanns inget som man saknade, personal likaså trevlig och väldigt serviceinriktade hjälpte till med allt.
Detta hotell rekommenderar jag varmt är man ett par så välj club med havsutsikt.
Vi kommer att återvända hit.

Tips för att välja rum: välj med havsutsikt, är man ett par välj club
  • Bodde här: april 2016, reste som ett par
Tack ulla-bella50