Omdömet skrevs 5 mars 2018

Bra all inklusive hotell för familjer. Stora matsalen för högljudd när den fylldes med mng barn. Det finns dock andra lugnare alternativ på hotellets område, boka bord!!! Bartendrarna kan mixa och blanda efter beställning, Mojito rekomenderas :)
Bredvid hotellet kan cyklar av olika varianter hyras, lätt att cykla utmed kusten och tas sig till sandstränderna, papegoja stranden te x, 15-20min cykling.

Tips för att välja rum: Vill du ha lugnt, ej nära poolen och dess musikanläggning
  • Bodde här: december 2017, reste med familjen
Tack Kai_Franck
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade 5 juli 2018

Hej Kai_Franck!

Tack för att du tog dig tid och för ditt erkännande. Det är en ära för oss att läsa att vi överträffade dina förväntningar på Gran Tagoro. Tack så mycket för att du delade med dig på Tripadvisor om din fantastiska upplevelse!

Alla våra rum är väldigt rymliga för hela familjen och vårt städteam håller dem rena och städar dem varje dag. Vi fokuserar på barnens välbefinnande men har trots detta vissa speciella områden enbart för vuxna där man kan slappna av, i restaurangen, i den speciella vuxenpoolen eller i baren.

Precis som du nämner så är det enkelt att hyra en cykel om man vill ta en liten tur längs strandpromenaden eller till den närliggande Papagayo-stranden.

Allt som allt så hoppas vi att vi väldigt snart får chansen att erbjuda dig ännu en oförglömlig vistelse på vårt Gran Tagoro.

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 16 november 2017 från mobil enhet

Perfekt familjehotell. Mycket hjälpsam och trevlig personal. Bra mat, går alltid att hitta något gott på den stora buffén. Kort prommenad till de vackra papegojstränderna. Stora trevliga rum med havsutsikt.

Bodde här: november 2017, reste med familjen
1  Tack Peter H
Omdömet skrevs 19 april 2017

Tre generationer tillbringade en väldigt trevlig vecka på Gran Castillo i april 2017.
Stora fina rum med havsutsikt. Stort rent och trevligt hotellområde i olika nivåer. Poolen vid hotellets SPA var bara för vuxna och underbart lugnt och skönt med egen bar. Provade på SPA-bad och massage. Härligt! Bufférestaurangen serverar bra bufféer till lunch och middag. Vi provade också den Italienska som var bra och några provade vuxenrestaurangen vid havet och den var fantastisk. Snacks i poolbaren var mest för barnen med chicken-nuggets, pommes, hamburgare och glass. Dock jättebra att ta till under eftermiddagarna för barnen. A la carte restauranger bör bokas i god tid. Vi lyckades aldrig få plats på den asiatiska. Genomgående mycket trevlig och hjälpsam personal.

Ca 2 km att gå till Rubricon Marina som är jättetrevligt och ytterligare 2,5 km till Playa Blanca.

Vi är mycket nöjda med vår semester och hoppas komma tillbaka!

• Bodde här: april 2017, reste med familjen
2  Tack gunillaastrom64
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade 28 september 2017

Hej gunillaastrom64,

Det är ett nöje för oss att ha gäster som delar med sig av sina fantastiska upplevelser hos oss på TripAdvisor. Tack så mycket för de kommentarer du lämnat om Gran Tagoro. Vi blir verkligen glada av att läsa positiva kommentarer som dina. Tack så mycket!

Till att börja med är det mycket glädjane att du var nöjd med rummet och beskrev det som rymligt, jättefint och perfekt med havsutsikt. Våra rum tillhandahåller allt våra gäster behöver under sin vistelse, för att göra semestern mer bekväm och minnesvärd.
Det är också underbart att höra att du tyckte att hotellet var mycket rent. Vi är också glada att du kunde skämma bort dig själv i vårt spa Vitanova, där du fick uppleva det enorma utbudet av behandlingar och massage. Tack för att du nämnde det.

Vi är stolta över att du gillade det kulinariska utbudet i våra restauranger och barer, där våra kockar erbjuder ett stort urval rätter vid frukost, lunch och middag, så att våra gäster kan avsmaka nya rätter varje dag.

Vi uppskattar också din utmärkta kommentar om vår personal. De gör alla sitt absolut bästa för att våra gäster ska vara helt nöjda när de lämnar hotellet. Personalen kommer att bli glad för dina kommentarer som betyder att deras ansträngningar har gett resultat.

Vad gäller läget ligger vårt hotell i närheten av Playa Blanca med Papagayo-stranden och Rubicon Marina inom några minuters gångavstånd. Därför är det ett perfekt val om man vill tillbringa en lugn semester vid havet i trevliga omgivningar.

Det var jätteroligt att höra att du tillbringade en perfekt semester på vårt hotell Gran Tagoro. Vi hoppas verkligen att vi får välkomna dig tillbaka inom kort för ännu en felfri semester.

Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 8 april 2017

Första all inclusive resan med hela familjen på 13 personer och vi var alla jättenöjda!
3 av oss som delade rum blev till och med uppgraderade till Emperial sviten med en enorm terrass som såg ut över hela hotellområdet och havet. Rymliga rum, walk-in garderob, badkar, dusch & dubbla handfat. Kanske lite tråkig inredning (allt är beige), men det är absolut inget att klaga på när man bor så fint!
Frukost/lunch/middags buffén var enorm och varierade lite från dag till dag. Det fanns verkligen något för alla, även för vår 1-åring. Hotellets andra restauranger (en italiensk & en asiatisk) var också inklusive och hade jättegod a la carte. Även en stor variation alkohol var inklusive på alla restauranger och i barerna som hade öppet hela dagarna. Poolbaren hade dessutom en snackbar med frukt, glass, sallader, hamburgare & pommes frites. Jättebra när man har barn med på resan!
Trevlig och hjälpsam personal, krångligt att checka in bara när man är 13 personer som ska dela på 6 rum.
Hotellet låg precis vid havet med supermarket och apotek runt hörnet och inom gångavstånd till vackra sandstränder och till hamnen med lokala restauranger och butiker. Flertalet pooler (både barn & vuxenpooler) med goa solsängar var höjdpunkten varje dag. Det fanns även mycket annat att göra på området, som båg- och gevärskytte, beachvolleyboll och fotboll.
Det enda jag kan klaga på var dåligt wifi. Farten på internetet var inte jättedåligt, men det kopplade ifrån sig hela tiden och ville inte återansluta. Jag hade bättre internet vid poolen än på rummet, konstigt nog.
Dessutom fungerade nyckelkorten inte alltid. Vi hade till slut 5 kort på 3 personer för vi fick be om nya kort.
Sammanfattningsvis var det ett fantastiskt ställe med mat, vin & glass i överflöd, vi var supernöjda!

Tips för att välja rum: Stort hotellområde, så bo i närheten av receptionen för att ha nära till frukosten och alla allmänna restauranger/barer/pooler.
  • Bodde här: april 2017, reste med familjen
1  Tack Josef1ne
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade 23 oktober 2017

Dear Josef1ne,

From Gran Tagoro, would like to thank you for sharing your amazing experience in our hotel with us on TripAdvisor and for choosing our hotel as your family holiday destination. Your trust and affirmation is indeed a great motivation for us. Thank you so much!

First of all, it is fantastic to read about your satisfaction with the rooms you had, specially the wonderful Imperial Suite! We are glad that you found them spacious, fully equipped and perfect with the huge balcony with ocean view. We are delighted that we could meet your expectations with our rooms.

Moreover, our chefs were happy to hear that you enjoyed everything from our gastronomic offer, as they put a lot of effort into satisfying all guests. They provide a plenty of choice every day, so there is something for every customer. It is also great that you could enjoy the advantages of our all inclusive service, which offers you an unlimited food and drink consumption during the stay in our bars and restaurants in a wonderful atmosphere.

Besides, as you mentioned, we have different restaurants in our hotel (Italian, Oriental, Sansofé and International Buffet) to let our guests decide where to dine during their stay. Thank you for mentioning that fact.

Furthermore, we appreciate your nice comment about our staff. They all do their absolute best for our guests to leave without wishes and completely happy and to provide them the most memorable holidays. They will be proud to know that their efforts have been productive.

On the contrary, we are apologetic to know about your issues with the Wifi, and with the rooms' key cards. We have passed your feedback to the hotel management and they will take the necessary measures to find a solution and improve our services. Thank you for your suggestion.

To conclude, it was a pleasure to have you as a guest in Gran Tagoro and we sincerely hope this was just the first of many visits for you and your family to our hotel.

Kind regards

Omdömet skrevs 19 januari 2017

Rummen är rymliga men har extrem hårda sängar. All inclusive buffen är över förväntan varierande bra och personalen är hjälpsamma. Minus för gatukatter i restaurangens uteservering. Första rummet vi fick hade vi utsikt mot en byggställning och byggarbetsplats men efter ett samtal fick vi byta rum.

• Bodde här: november 2016, reste med familjen
Tack AndersJ1

Dear AndersJ1,

We would like to express our thankfulness for choosing our Gran Tagoro as your holiday destination. We all feel very honoured that you took part of your time to post a review about your positive experience in the hotel on TripAdvisor.

First of all, it is wonderful to hear that you found your room very spacious; they are also fully equipped to provide everything our guests need during their stay. We regret that your bed was not perfectly suitable for you. For future stays, please do not hesitate to contact the reception team, who will be more than happy to assist you.

We are cheerful to know that our all inclusive service exceeded your expectations, and you could enjoy the wide variety of services of our hotel.

Furthermore, you are mentioning how helpful our staff is, this is really great for us, since they all do their absolute best for our guests each day to provide them the perfect holiday.

We are apologetic to hear that you had an issue with your first room because it did not have a perfect view, but we appreciate you mentioning it to our reception, so they could find a solution and you got another room, which was excellent for you.

Finally, we are very pleased to have contributed to your holidays. It is a pleasure to know that our efforts to adapt to the needs of our customers have been productive. We hope to welcome you back again in Gran Tagoro soon.

Kindest regards.