“Familjesemester april 2017”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 8 sidor till!
Gran Castillo Tagoro Family & Fun
Rankad som nummer 12 av 37 hotell i Playa Blanca
MiljöledareSilvernivå
Omdömet skrevs april 19 2017

Tre generationer tillbringade en väldigt trevlig vecka på Gran Castillo i april 2017.
Stora fina rum med havsutsikt. Stort rent och trevligt hotellområde i olika nivåer. Poolen vid hotellets SPA var bara för vuxna och underbart lugnt och skönt med egen bar. Provade på SPA-bad och massage. Härligt! Bufférestaurangen serverar bra bufféer till lunch och middag. Vi provade också den Italienska som var bra och några provade vuxenrestaurangen vid havet och den var fantastisk. Snacks i poolbaren var mest för barnen med chicken-nuggets, pommes, hamburgare och glass. Dock jättebra att ta till under eftermiddagarna för barnen. A la carte restauranger bör bokas i god tid. Vi lyckades aldrig få plats på den asiatiska. Genomgående mycket trevlig och hjälpsam personal.

Ca 2 km att gå till Rubricon Marina som är jättetrevligt och ytterligare 2,5 km till Playa Blanca.

Vi är mycket nöjda med vår semester och hoppas komma tillbaka!

• Bodde här: April 2017, reste med familjen
2  Tack gunillaastrom64
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade september 28 2017

Hej gunillaastrom64,

Det är ett nöje för oss att ha gäster som delar med sig av sina fantastiska upplevelser hos oss på TripAdvisor. Tack så mycket för de kommentarer du lämnat om Gran Tagoro. Vi blir verkligen glada av att läsa positiva kommentarer som dina. Tack så mycket!

Till att börja med är det mycket glädjane att du var nöjd med rummet och beskrev det som rymligt, jättefint och perfekt med havsutsikt. Våra rum tillhandahåller allt våra gäster behöver under sin vistelse, för att göra semestern mer bekväm och minnesvärd.
Det är också underbart att höra att du tyckte att hotellet var mycket rent. Vi är också glada att du kunde skämma bort dig själv i vårt spa Vitanova, där du fick uppleva det enorma utbudet av behandlingar och massage. Tack för att du nämnde det.

Vi är stolta över att du gillade det kulinariska utbudet i våra restauranger och barer, där våra kockar erbjuder ett stort urval rätter vid frukost, lunch och middag, så att våra gäster kan avsmaka nya rätter varje dag.

Vi uppskattar också din utmärkta kommentar om vår personal. De gör alla sitt absolut bästa för att våra gäster ska vara helt nöjda när de lämnar hotellet. Personalen kommer att bli glad för dina kommentarer som betyder att deras ansträngningar har gett resultat.

Vad gäller läget ligger vårt hotell i närheten av Playa Blanca med Papagayo-stranden och Rubicon Marina inom några minuters gångavstånd. Därför är det ett perfekt val om man vill tillbringa en lugn semester vid havet i trevliga omgivningar.

Det var jätteroligt att höra att du tillbringade en perfekt semester på vårt hotell Gran Tagoro. Vi hoppas verkligen att vi får välkomna dig tillbaka inom kort för ännu en felfri semester.

Vänliga hälsningar

Omdömet skrevs april 8 2017

Första all inclusive resan med hela familjen på 13 personer och vi var alla jättenöjda!
3 av oss som delade rum blev till och med uppgraderade till Emperial sviten med en enorm terrass som såg ut över hela hotellområdet och havet. Rymliga rum, walk-in garderob, badkar, dusch & dubbla handfat. Kanske lite tråkig inredning (allt är beige), men det är absolut inget att klaga på när man bor så fint!
Frukost/lunch/middags buffén var enorm och varierade lite från dag till dag. Det fanns verkligen något för alla, även för vår 1-åring. Hotellets andra restauranger (en italiensk & en asiatisk) var också inklusive och hade jättegod a la carte. Även en stor variation alkohol var inklusive på alla restauranger och i barerna som hade öppet hela dagarna. Poolbaren hade dessutom en snackbar med frukt, glass, sallader, hamburgare & pommes frites. Jättebra när man har barn med på resan!
Trevlig och hjälpsam personal, krångligt att checka in bara när man är 13 personer som ska dela på 6 rum.
Hotellet låg precis vid havet med supermarket och apotek runt hörnet och inom gångavstånd till vackra sandstränder och till hamnen med lokala restauranger och butiker. Flertalet pooler (både barn & vuxenpooler) med goa solsängar var höjdpunkten varje dag. Det fanns även mycket annat att göra på området, som båg- och gevärskytte, beachvolleyboll och fotboll.
Det enda jag kan klaga på var dåligt wifi. Farten på internetet var inte jättedåligt, men det kopplade ifrån sig hela tiden och ville inte återansluta. Jag hade bättre internet vid poolen än på rummet, konstigt nog.
Dessutom fungerade nyckelkorten inte alltid. Vi hade till slut 5 kort på 3 personer för vi fick be om nya kort.
Sammanfattningsvis var det ett fantastiskt ställe med mat, vin & glass i överflöd, vi var supernöjda!

Tips för att välja rum: Stort hotellområde, så bo i närheten av receptionen för att ha nära till frukosten och alla allmänna ...
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: April 2017, reste med familjen
1  Tack Josef1ne
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade oktober 23 2017

Dear Josef1ne,

From Gran Tagoro, would like to thank you for sharing your amazing experience in our hotel with us on TripAdvisor and for choosing our hotel as your family holiday destination. Your trust and affirmation is indeed a great motivation for us. Thank you so much!

First of all, it is fantastic to read about your satisfaction with the rooms you had, specially the wonderful Imperial Suite! We are glad that you found them spacious, fully equipped and perfect with the huge balcony with ocean view. We are delighted that we could meet your expectations with our rooms.

Moreover, our chefs were happy to hear that you enjoyed everything from our gastronomic offer, as they put a lot of effort into satisfying all guests. They provide a plenty of choice every day, so there is something for every customer. It is also great that you could enjoy the advantages of our all inclusive service, which offers you an unlimited food and drink consumption during the stay in our bars and restaurants in a wonderful atmosphere.

Besides, as you mentioned, we have different restaurants in our hotel (Italian, Oriental, Sansofé and International Buffet) to let our guests decide where to dine during their stay. Thank you for mentioning that fact.

Furthermore, we appreciate your nice comment about our staff. They all do their absolute best for our guests to leave without wishes and completely happy and to provide them the most memorable holidays. They will be proud to know that their efforts have been productive.

On the contrary, we are apologetic to know about your issues with the Wifi, and with the rooms' key cards. We have passed your feedback to the hotel management and they will take the necessary measures to find a solution and improve our services. Thank you for your suggestion.

To conclude, it was a pleasure to have you as a guest in Gran Tagoro and we sincerely hope this was just the first of many visits for you and your family to our hotel.

Kind regards

Omdömet skrevs januari 19 2017

Rummen är rymliga men har extrem hårda sängar. All inclusive buffen är över förväntan varierande bra och personalen är hjälpsamma. Minus för gatukatter i restaurangens uteservering. Första rummet vi fick hade vi utsikt mot en byggställning och byggarbetsplats men efter ett samtal fick vi byta rum.

• Bodde här: November 2016, reste med familjen
Tack AndersJ1

Dear AndersJ1,

We would like to express our thankfulness for choosing our Gran Tagoro as your holiday destination. We all feel very honoured that you took part of your time to post a review about your positive experience in the hotel on TripAdvisor.

First of all, it is wonderful to hear that you found your room very spacious; they are also fully equipped to provide everything our guests need during their stay. We regret that your bed was not perfectly suitable for you. For future stays, please do not hesitate to contact the reception team, who will be more than happy to assist you.

We are cheerful to know that our all inclusive service exceeded your expectations, and you could enjoy the wide variety of services of our hotel.

Furthermore, you are mentioning how helpful our staff is, this is really great for us, since they all do their absolute best for our guests each day to provide them the perfect holiday.

We are apologetic to hear that you had an issue with your first room because it did not have a perfect view, but we appreciate you mentioning it to our reception, so they could find a solution and you got another room, which was excellent for you.

Finally, we are very pleased to have contributed to your holidays. It is a pleasure to know that our efforts to adapt to the needs of our customers have been productive. We hope to welcome you back again in Gran Tagoro soon.

Kindest regards.

Omdömet skrevs januari 13 2017 från mobil enhet

Otroligt fint hotell, stort poolområde och massor av aktiviteter för barn. All personal var jättetrevlig. Snabbt internet. Bra variation av mat men det mesta lite dåligt kryddat. Det enda negativa tycker vi var att det är lite långt till centrum av playa blanca. Men vi kommer definitivt åka hit igen!

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
Tack Resor2013
CalidadDreamplace, Director de Relaciones con Clientes på Gran Castillo Tagoro Family & Fun, svarade på det här omdömetSvarade juni 28 2017

Bästa Resor2013,

Tack för att du valt Gran Tagoro som ditt resmål för semestern och för att du delat med dig av din upplevelse hos oss på TripAdvisor.
Det gläder oss att du tycker att våra anläggningar är fina och att du har haft roligt i poolområdet. VI har elva olika pooler så att alla kan välja sin favorit.
Vårt hotell specialiserar sig på familjer med olika aktiviteter för stora och små. Här finns inget utrymme för att ha tråkigt.
Det är en ära att du speciellt framhäver vår personal i ditt omdöme. De jobbar hårt varje dag för att erbjuda våra kunder service av hög kvalitet.
Vi har även gratis Internet så att våra gäster kan hålla kontakten med nära och kära och känna sig som hemma.
Precis som du säger har vi ett stort utbud av olika maträtter och vi anpassar oss efter våra kunders önskemål. Vi beklagar att den inte föll dig i smaken.
Vi beklagar att du tycker att vårt hotell ligger långt ifrån Playa Blanca. Hotellets läge är dock perfekt för de som vill ha en lugn semester och det finns även bra butiker i området.
Slutligen gläder det oss att ni gärna kommer tillbaka. Vi hoppas att vi ses snart igen här på Gran Tagoro.

Med vänliga hälsningar.

Omdömet skrevs januari 9 2017 från mobil enhet

Vi testade all inclusive för första gången och blir positivt överraskade av hela resorten.
Fantastiskt bemötande från personal.
Vackert till tusen och ombonat på hela området.
Stora lyxiga rum som städas väldigt noggrannt varje dag. Rum har det lilla extra som kaffe, kyl, extra vattenflaskor varje dag. Lyxiga kit i badrummet.
Buffén är varierande och det finns ngt för alla. Blir dock tröttsamt i längden med frukost/lunch/middag i samma restaurant. Därför erbjuds möjlighet att byta ut middagar till två andra restauranger på området med a la carte obegränsat antal dagar.
Det finns massvis av aktiviteter för hela familjen såsom Spa, träning, kids club, cinema. 9 olika pooler och många olika områden att hänga på under dagen.
Det enda jag saknar är miljötänk. På en all inclusive resort slösas det med mat, plastmuggar, tallrikar och sånt vi borde tänka mer på var vi än befinner oss i världen ♥️

Bodde här: Januari 2017, reste med familjen
1  Tack Lina Å

Bästa Lina Å,

Tack för din kommentar på TripAdvisor och tack för att du valt att tillbringa din semester hos oss på Gran Tagoro.
Det gläder oss att du tyckte om vår all inclusive-service som du testat för första gången och att du är nöjd med den, samt våra anläggningar.
Som du nämner städas våra rum varje dag. Vi ser till att hela hotellet alltid är oklanderligt rent.
Det var roligt att höra att du tyckte att rummet var perfekt. Alla våra rum är fullt utrustade så att våra gäster kan njuta av sin drömsemester.
Vår buffé erbjuder ett stort utbud av olika maträtter. Dessutom har vi olika temarestauranger där man kan avnjuta mat ifrån olika länder.
På vårt hotell är underhållningen garanterad. Vi har flera olika anläggningar för stora och små, samt aktiviteter som vår underbara underhållningspersonal anordnar.
Vi är mycket miljömedvetna och har fått flera utmärkelser som intygar att vår verksamhet är hållbar. Om du vill ha mer information kan du besöka vår hemsida där det finns en avdelning om de utmärkelser vi fått till följd av vårt miljöengagemang. Vi är dock tacksamma för dina kommentarer som gör att vi kan fortsätta förbättra oss på detta och andra områden.
Slutligen vill vi tacka för dina kommentarer. Vi hoppas att vi ses snart igen här på Gran Tagoro, så att vi kan erbjuda dig ännu en underbar semester.

Med vänliga hälsningar.

Andra hotell som du kanske också gillar …
Titta även på dessa hotell i eller i närheten av Playa Blanca
2,2 km bort
3 923 omdömen
2 km bort
Hotel Hesperia Lanzarote Playa Dorada
Visa priser

Besökt Gran Castillo Tagoro Family & Fun? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Gran Castillo Tagoro Family & Fun

Adress: Calle la Hoya de Afre 2, 35580 Playa Blanca, Lanzarote, Spanien (Tidigare Dream Gran Castillo Resort)
Telefonnummer:
Region: Spanien > Kanarieöarna > Lanzarote > Playa Blanca
Bekvämligheter:
Bar/lounge Strand Drycker att välja på Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Kostnadsfri parkering Barnaktiviteter (barn-/familjeanpassat) Pentry Restaurang Busstransfertjänst Spa Sviter Swimmingpool Anpassat för rullstol Flygplatstransport
Typ av hotell:
Nr 5 av Familjehotell i Playa Blanca
Nr 6 av Romantiska hotell i Playa Blanca
Nr 6 av Spahotell i Playa Blanca
Nr 8 av Strandhotell i Playa Blanca
Nr 10 av Lyxhotell i Playa Blanca
Prisklass: 1 485 kr - 3 683 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:5-stjärnigt — Gran Castillo Tagoro Family & Fun 5*
Antal rum: 327
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Dreamplace Hotels & Resorts SL, Hotels.com, Expedia, TripOnline SA och 5viajes2012 S.L. så att du tryggt kan boka med Gran Castillo Tagoro Family & Fun. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Dream Gran Castillo Hotel Playa Blanca
Dream Castillo Papagayo Lanzarote

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?