“Härlig strand!”

Sete Cidades Jeep Tour från Ponta Delgada
Rankad som nr 4 av 19 saker att göra i Praia da Rocha
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

I slutet av mars är det av förklarliga skäl rätt folktomt på stranden. Desto skönare att promenera och låta sig fascineras av tidvattnet!

Tack mattsj2015

Omdömet skrevs 1 november 2017

Vi bodde på hotel president så det var nära till stranden om vi tog trappan ner som gick lätt men ville man inte ha dessa utan gick stora rundan. Det var lite blåsigt när vi var där så det gick hög vågor men fick dopat oss ändå och dessa fina former som havet hade skapat av klipporna var otroligt.

Tack Lommalisa
Omdömet skrevs 16 oktober 2017

Härlig strand, ren och välstädad trots mycket folk.Ta er tid att gå längre västerut och upp på klippväggarna. Fantastiska vyer utlovas och även möjligheten att hitta en helt egen strand att spendera dagen på.

Tack Lufsludde
Omdömet skrevs 28 september 2017 från mobil enhet

Vill du ha space så är detta platsen för dig. Jättegin sand med gott om solstolar att hyra. Rätt dyrt med 5euro per stol men då får man även wifi

Tack lillguden
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 15 september 2017

Praia da rocha är en strand i världsklass. Den städas varje morgon och befolkas sedan av varierande turister. Synd bara att så många väljer att röka och inte har vett att fimpa i en askkopp. Vattnet är fantastiskt klart och sanden är mjuk. I aug/sept är den sval nog att gå i och leka i. Badvakterna har koll på alla som badar. Och servicen vid restaurangerna är ok. Man får en lunch eller öl till relativt billig penning. Köp parasoll och ligg direkt på din handduk i sanden. Bästa sättet att njuta fullt ut. Vid lågsäsong sover du gott i solensken och vågornas skvalp.

Tack miapihl

Resenärer som tittade på Praia Da Rocha tittade också på

Besökt Praia Da Rocha? Berätta vad du tyckte!