“Total fullträff”

Ristorante Don Alfonso 1890
Boka med
Ristorante Don Alfonso 1890 har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Bra för: Särskilda tillfällen, Lokal mat, Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Ni som är intresserade av mat i kombination med vin och är villiga att betala en rejäl slant ,då ska ni besöka den här restaurangen .
Har satt smakerna helt perfekt ,har var servicen helt fantastisk med en glimt i ögat från många i personalen och dessutom ägaren .
Miljön är vacker och stilren Som sagt den här får ni inte missa men smakar det så kostar det.
Don Alfonso med personal snyggt jobbat hoppas man får chansen att återkomma någon gång i livet

1  Tack Mno4

Omdömet skrevs 1 juli 2018 från mobil enhet

För dig som gillar mat på riktigt och uppskattar restaurangupplevelser utöver det vanliga så har du hittat rätt på Amalfikusten. Detta är ett måstebesök i så fall.
Detta är en restaurang som lyckas med kombinationen att få till Italiensk finedining med en familjär känsla.
Personligt service med glimten i ögat. Grymt god mat och spännande goda, mycket goda, kombinationer.
Top 5 bästa restaurangbesöken jag varit på så här långt i livet...

Tack Thomas P
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi började med en rundtur i deras vinkällare. 25 meter under jord, längst ner lagrade dom sina ostar. Imponerande vinkällare. Vi åt av alacarte menyn och maten var fantastisk. Servicen var på topp och ägarna kom och samtalade. Avslutade med efterrätt och fick hälsa på i köket. Alla hade stor passion och stolthet för sitt yrke och restaurang. En familjär känsla. Rekommenderas starkt.

Tack Jonny H
Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Min man och jag uppskattar god mat under våra resor och bestämde oss för att göra en avstickare till Sant'Agata för att äta på Don Alfonso 1890. Bussfärden från Amalfi tog över 2 timmar. En resa som vi så här i efterhand är mycket glada över att vi gjorde.

Maten på Don Alfonso är helt enkelt magisk. Det var första gången för oss på en 2-stjärnig restaurang och vi hade höga förväntningar, som med råge infriades. Alltifrån aptitretaren och prosecco i restaurangens trädgård till citronlikören som avslutning på middagen var magiskt.

Att dessutom personalen gör allt de kan för att bjuda på en trevlig upplevelse förhöjer intrycket än mer. Vi valde den stora avsmakningsmenyn och lät sommelieren välja vin till oss rakt igenom, utan att titta på prislistan. Det visade sig vara ett bra beslut. Allt som allt gick vinet på 90 € för oss två, vilket jämfört med vinpaket i Sverige kändes extremt prisvärt.

Vi valde även att sova över på Don Alfonso. Det kan vi verkligen rekommendera. Det enda vi ångrar är att vi inte bodde över två nätter.

Don Alfonso är väl värd en omväg. Det håller vi med om!

1  Tack JuliaS7884
Omdömet skrevs 18 november 2016 från mobil enhet

Ett enkelt sätt att beskriva detta besök är magnifikt. Vi blev hämtade på hotellet och väl där fick vi mousserande och smakprover innan middagen i en lounge i deras utomhusträdgård. Maten och vinet var naturligtvis väldigt gott och noga utvalt, men det som höjer detta till magnifikt är servicen och den hemmakänsla man fick på restaurangen av personalen och ägarna. Dessutom har de ett mycket vackert ställe.

1  Tack Peter J

Resenärer som tittade på Ristorante Don Alfonso 1890 tittade också på

Sant'Agata sui Due Golfi, Massa Lubrense
Sant'Agata sui Due Golfi, Massa Lubrense

Massa Lubrense, Province of Naples

Sorrento, Province of Naples

Besökt Ristorante Don Alfonso 1890? Berätta vad du tyckte!