“Magisk upplevelse. Mat och atsmofären.”

Ristorante Don Alfonso 1890
Boka med
Ristorante Don Alfonso 1890 har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Bra för: Romantiska möten, Särskilda tillfällen, Lokal mat
Middagsalternativ: Middag, Lunch, Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi började med en rundtur i deras vinkällare. 25 meter under jord, längst ner lagrade dom sina ostar. Imponerande vinkällare. Vi åt av alacarte menyn och maten var fantastisk. Servicen var på topp och ägarna kom och samtalade. Avslutade med efterrätt och fick hälsa på i köket. Alla hade stor passion och stolthet för sitt yrke och restaurang. En familjär känsla. Rekommenderas starkt.

Tack Jonny H

Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Min man och jag uppskattar god mat under våra resor och bestämde oss för att göra en avstickare till Sant'Agata för att äta på Don Alfonso 1890. Bussfärden från Amalfi tog över 2 timmar. En resa som vi så här i efterhand är mycket glada över att vi gjorde.

Maten på Don Alfonso är helt enkelt magisk. Det var första gången för oss på en 2-stjärnig restaurang och vi hade höga förväntningar, som med råge infriades. Alltifrån aptitretaren och prosecco i restaurangens trädgård till citronlikören som avslutning på middagen var magiskt.

Att dessutom personalen gör allt de kan för att bjuda på en trevlig upplevelse förhöjer intrycket än mer. Vi valde den stora avsmakningsmenyn och lät sommelieren välja vin till oss rakt igenom, utan att titta på prislistan. Det visade sig vara ett bra beslut. Allt som allt gick vinet på 90 € för oss två, vilket jämfört med vinpaket i Sverige kändes extremt prisvärt.

Vi valde även att sova över på Don Alfonso. Det kan vi verkligen rekommendera. Det enda vi ångrar är att vi inte bodde över två nätter.

Don Alfonso är väl värd en omväg. Det håller vi med om!

1  Tack Julia S
Omdömet skrevs 18 november 2016 från mobil enhet

Ett enkelt sätt att beskriva detta besök är magnifikt. Vi blev hämtade på hotellet och väl där fick vi mousserande och smakprover innan middagen i en lounge i deras utomhusträdgård. Maten och vinet var naturligtvis väldigt gott och noga utvalt, men det som höjer detta till magnifikt är servicen och den hemmakänsla man fick på restaurangen av personalen och ägarna. Dessutom har de ett mycket vackert ställe.

1  Tack Peter J
Omdömet skrevs 28 juli 2016 från mobil enhet

Om man befinner sig i Sorrento ska ett besök på denna restaurang sättas högst upp på önskelistan. Det är nästintill en utomkroppslig upplevelse att få njuta av deras mat och utmärkta service. Lyckokänslan sitter i flera dagar efter ett besök här och ett minne för livet är garanterat. Vi är lyriska!

1  Tack Maria Z
Omdömet skrevs 31 juli 2015 från mobil enhet

Detta är den absolut bästa matupplevelse jag haft i Italien och en av tre i världen. Vi var ett sällskap med fem som njöt att en åttarätters meny. Genomgående med innovativ italiensk tonträff. Matsalen är lite stram men hela stället genomsyras av toppkvalitet. Det finns 8 sviter för den som inte vill lämna stället och en trädgård med pool som erbjuder behaglig miljö för måltider. Vi fick chans att se den mycket imponerande vinkällaren med runt 25 tusen väl valda toppviner bl a med en omfattande samling från Gaja. Detta ställe är värt även en strapatsrik omväg - åk dit!
Olle Rex

3  Tack Olle0530

Resenärer som tittade på Ristorante Don Alfonso 1890 tittade också på

Sant'Agata sui Due Golfi, Massa Lubrense

Sant'Agata sui Due Golfi, Massa Lubrense
Massa Lubrense, Province of Naples

Sorrento, Province of Naples

Besökt Ristorante Don Alfonso 1890? Berätta vad du tyckte!