ZenHotels.com
3 288 kr
Ingen förskottsbetalning krävs
Mr_SEB
Stockholm, Sverige

Toppenläge och fin pool men med tunna väggar

4,0 av 5 bubblorOmdömet skrevs 26 aug. 2021
Vi valde hotellet på grund utav poolen och utsikten och vi blev inte besvikna! Pool och loungeområdet är supermysigt. Däremot är rummen daterade och dörrarna supertunna. Eftersom hela hotellet har klinkers på golven så är det väldigt högljutt. Sängarna i vårt dubbelrum var stenhårda. Ingen av oss sov bra. Jag är 190 cm, 90kg och hon 165 cm och 50 kg så sängarna var under all kritik. Dock bra utrymmen för kläder. Frukosten hade bra utbud på frukt och kaffet var drickbart. Vi provade några maträtter till lunch också, men det är mediokra kökskunskaper tyvärr. Trevlig service dock! Gratis, inhägnad bilparkering 50 meter bort. Perfekt! Bra upplevelse, dock inte prisvärt med tanke på sängarnas kvalité och att de var korta, ej 200 cm. Hotellet servar med gratisbuss ned till Sorrento.
Datum för vistelsen: augusti 2021
3,0 av 5 bubblorStandard
5,0 av 5 bubblorLäge
5,0 av 5 bubblorService
Ser du något problem med det här omdömet?
Adriano Di Maio, OwnerGrand Hotel Due Golfi, svarade på det här omdömet
Svarade 27 aug. 2021
Dear Mr_SEB

Thank you very much for your value feedback, as we really appreciate you took some time to share your opinion.
It is a pleasure to learn that you enjoyed your stay.
About lunch we are sorry that you don't appreciated our meals, but the restautant is one of our strengths.
We sincerely apologize that the comfort of your bed was not up to your expectations and for the caused inconveniences.
Your feedback has been discussed with our team to make sure we revisit our beds and mattresses.

Thank you for your comment.

Best Regards Adriano Grand Hotel Due Golfi
  • Agoda.com
0.8 km från Grand Hotel Due Golfi
Visa fler hotell i Sant'Agata sui Due Golfi
Omdömet skrevs 14 juli 2016 från mobil enhet

Ett fantastiskt hotell i liten bergsort, allt är fräscht!! En helt bedårande utsikt, poolen som vätter ut mot havsutsikten. Poolkanten möter horisonten eller om man vill, havslinjen.
Bra frukostbuffé. Bra lunchmeny. Kan starkt rekommenderas!!!!

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack Ann-Britt F
Omdömet skrevs 31 augusti 2015

Underbart läge! Min kille och jag bodde med fantastisk utsikt över Neapelbukten och Vesuvius. Hotellet ligger i en by som heter San't Agata och det var verkligen en fullträff att bo en bit bort från Sorrento. Det var lugnare, godare mat och mycket trevligare! Att ta sig upp och ner till Sorrento var inga som helst problem då hotellet hade en buss som körde alla hotellgäster från tidig kväll till midnatt. Rummet var stort, rent och fräscht, TV (för den som nu vill se på den på semestern), stor dubbelsäng, bra med förvaring och ett stort helkaklat badrum med badkar samt stort handfat. Det enda som egentligen saknades var någonstans att ställa de tomma resväskorna - det är verkligen en petitess. Hotellet hade en superbra frukost med färskpressad apelsinjuice och det bästa kaffet du kan dricka! Det bästa med hotellet måste jag ändå säga är personalen! En extra stor guldstjärna till ALLA som arbetar på hotellet - utan er hade utsikten, poolen eller rummet inte spelat någon som helst roll. Trevliga, professionella och oerhört hjälpsamma. Inget problem var för litet för dem och det är sannerligen inte en självklarhet. TACK! :-)

Datum för vistelsen: juli 2015
Tack Malin K
Omdömet skrevs 20 maj 2015

Härlig utsikt från alla gemensamma utrymmen.Satt bara å vänta på att Vesuvius skulle bullra till…Toppen med hotell buss som hämtade en från turer i Sorrento centrum Stor frukost med allt som krävs, det lilla xtra var nypressat apelsinjuice hela tiden

Datum för vistelsen: maj 2015
  • Restyp: Reste ensam
Tack gutt50
Omdömet skrevs 22 augusti 2014

Hotellet ligger en bit utanför Sorrento med en fantastisk utsikt över Neapelbukten och Vesuvio. Rummen är bekväma och har utsikt antingen mot havet eller trädgården. Hotellet har skyttelservice till Sorrento och dessutom stannar lokalbussen precis utanför hotellet. Hotellet har pool i trädgården och det finns en restaurang på hotellet om man vill äta där.

Rumstips: Rummen mot havet ligger på den lugna sidan.
Datum för vistelsen: juli 2014
  • Restyp: Reste ensam
Tack Thomas T
Omdömet skrevs 24 juli 2012

Det här är ett mycket trevligt och välskött hotell där vi upplevde att all personal alltid är mån om att ge bästa möjliga service.
Hotellet har ett fantastiskt läge ovanför Sorrento med utsikt över Neapelbukten och Vesuvius. Vi valde rum med havsutsikt och det var helt klart värt pengarna. Rummen med havsutsikt ligger dessutom på hotellets baksida och där är lugnt och tyst utan att man störs av vägen.
Vi valde att ha halvpension, frukost och middag, vilket gjorde att det verkligen blev semester. Inget jagande efter en restaurang varje kväll. Man kan välja mellan att äta lunch eller middag. Varje kväll erbjöds en 3-rätters middag med tre alternativ på förrätt och varmrätt och två alternativ på dessert förutom färsk frukt. Maten var god och vällagad och servicen i matsalen utmärkt. Dryck ingår inte halvpensionen och beställs och betalas separat.
Hotellet ligger 8 km från Sorrento och i utkanten av Sant' Agata, med vägen ner till Sorrento precis utanför. Vi hyrde bil på Neapels flygplats vilket gjorde att vi kunde ta oss runt på Sorrentohalvön för egen maskin. Vill man inte köra bil här, det har sina utmaningar, smala och krokiga vägar, vespor, moppar och motorcyklar tätt intill, alltid på omkörning, har hotellet en egen buss som går flera gånger per dag fram och tillbaka till Sorrento. Man måste bara komma ihåg att boka plats på bussen då den har begränsat med platser. Det går även kommunala lokalbussar som stannar precis utanför hotellet och man säljer biljetter i receptionen.
Varje torsdag byts 3-rätters menyn ut mot en 4-rätters galamiddag. Vi anlände på en torsdag, utsvultna efter en lång dag på olika flyg och kastade oss över brödkorgen, vilket var ett misstag, vi var proppmätta redan efter pastarätten, och då återstod varmrätt och dessert.
En annan fördel med hotellets läge förutom utsikten är att luften är lite svalare och torrare uppe på berget än nere i Sorrento. När vi var där var det cirka 30 grader varmt och väldigt fuktig luft nere i Sorrento medan det uppe vid hotellet var ett par grader svalare och ofta blåste en skön, torr vind.
Hotellets poolområde är inte stort men trevligt och välskött. Vill man bara sola finns det även solsängar, stolar med parasoll och paviljonger på hotellets gräsmatta.
Vårt totala omdöme om hotellet är att dess stora fördel är dess trevliga personal och den service de ger, och den fantastiska utsikten. Det är värt pengarna att boka ett rum med havsutsikt, framför allt för den vackra utsikten men de andra rummen kan störas av vägen. Det kan vara en fördel att hyra bil då man annars blir låst av att åka buss, att gå till fots längs vägen in till Sant' Agata är riskfyllt på grund av trafiken.

Datum för vistelsen: juli 2012
Tack JoakimM