Omdömet skrevs 2 oktober 2017

Vi hade en skön semester på Doryssa. Tyckte dock att hotellet var lite för stort. Blev lite opersonligt tyckte vi. Däremot perfekt för barnfamiljer där väldigt många trängdes vid poolen. Den lilla byn mitt på hotellområdet var väldigt mysig. Frukosten var väldigt god. Vi åt däremot inte middag eller lunch på hotellet utan promenerade varje kväll in till Pythagorion. Satt vid ett av hamnens många restauranger och barer och såg solnedgången med en drink. Andra ggn vi var på Samos blir nästa år också. Härlig plats att ta timeoff ifrån stress i Sverige.

Bodde här: september 2017
1  Tack UlfC71
Anastasia N, Guest Relations Manager på Doryssa Seaside Resort, svarade på det här omdömetSvarade 9 oktober 2017

Thank you very much for your nice post! It is a pleasure for us to be informed that you had a wonderful time in Samos and in Doryssa Seaside Resort. It is of a great importance to us that your stay here met your expectations and, therefore, you enjoyed once more your vacation in Greece. We wish you all the best, and we are looking forward to seeing you again.

Omdömet skrevs 29 september 2017

Kan verkligen rekommendera detta hotell. Vi valde att inte ha All inclusive, och det var ett rätt val. Stan ligger bara med ca 10 minuters promenads avstånd, så vi tyckte det var mysigt att gå dit och äta på kvällarna. Väldigt trevligt hamnområde kantat med massor av Restauranger. En huvudrätt kostar plus minus 10 €. Tyckte det var bra att hotellet hade olika barer och restauranger för de som hade All inclusive och de som inte hade det. Det fanns dessutom en lite mer avskild fin strand dit inga barnfamiljer letade sig, utan där var det lugn och ro med skön Launge-musik och bra service. Där fanns också en av de 3 restaurangerna som inte var för de som hade All inclusive. Vi bodde i Village-delen av hotellet, vilket var mycket mysigt och väl ordndat, men jag saknade havsutsikten..Mycket sköna sängar med bäddmadrass. Fanns även duntäcken. Minus för vårt isfack i kylen som inte fungarade eller åtgärdades, trots att vi sa till, men det var just det enda.
negativa. Taxi från flygplatsen tog 5 minuter och kostade 8€. Frukostbuffén var helt OK. Gott kaffe!

• Bodde här: september 2017, reste med vänner
Tack Resenar66

Dear Resenar66,
Thank you for your lovely review and comments you have provided us with. We are delighted to hear that you had a great time at Doryssa Seaside Resort. We are looking forward to seeing you at Doryssa Seaside Resort and welcome you back.

Omdömet skrevs 3 september 2017

Trevligt hotell med all inclusive. Hade två dubbelrum för fem personer. Rent och trevlig hotellpersonal Bra service av Tui som vi åkte med, dock lite röriga ibland. Dåligt att vi inte kunde checka in vid ankomst, väntade fyra timmar, men fick tillgång till omklädningsrummet på gymmet.
Maten god och varierande med trevlig personal
Bamseklubben OK
Underhållningen trevlig på kvällarna, men tråkigt att den var så ensligt. Ingen bar nära, utan man fick hämta och be om take away. Men det fungerade..

• Bodde här: augusti 2017, reste med familjen
Tack IngegerdL
Doryssa, Guest Relations Manager på Doryssa Seaside Resort, svarade på det här omdömetSvarade 11 september 2017

Dear Guest,

Greetings from Doryssa Seaside Resort. We would like to thank you for staying with us and w are glad to see you that you had a nice summer holiday at our hotel.

In connection with your point, we would like to highlight that our team is doing its best to always give the rooms to our guests as fast as possible. Upon arrival , every guest is checked in and then eventually the room is given to them. The check in and check out time depends on the agency the guest has booked with. We are always trying to do our best to let guests in the room the soonest possible.

We would like to thank you once again for your time and consideration to write this review. We hope to see you back next season.

Kind regards ,
Guest Relations Department

Omdömet skrevs 2 september 2017 från mobil enhet

Vi bodde i villige-delen av hotellet. Gillar konceptet att man behåller husen i den lilla byn och gör om dem till hotell rum istället för att bygga ett högt hus med hotellrum. Vi bodde ovanför tavernan. Urmysigt. En kväll satt vi på balkongen och bevittnade ett bröllop som hölls i det lilla kapellet bredvid tavernan.
Hotellet anordnade en grekisk afton på torget en kväll i veckan, det skall ni gå på. Så vackert som en Scen ur musikalen mamma mia, fast med Grekisk musik och dans då.
Maten på hotellet var all inklusive buffé av ok kvalitet, men buffé och all inklusive är vad det är och då var detta ändå i den bättre ändan av all inklusive måltider. Sitt ute om du kan, det är mer mysigt och mindre buller.
Hotellet anordnade diverse sport aktiviteter för barnen (11 & 14 år) som de tyckte om. På kvällen var det underhållning den var också helt ok.
Stranden var fin, välskött och även lokal befolkningen kom dit och använde stranden. (Betalade solstol etc) Gillar att det inte bara är turister utan uppblandat med lokalbefolkningen. Man kunde beställa mat genom att trycka på en knapp på parasollet (ingick ej i all inklusive), men pizzan och Cesar salladen var väl värt pengarna.
Mina barn älskar att dyka och göra volter, till deras glädje kunde man dyka ifrån en brygga som gick ifrån stranden och ut i vattnet.
Personalen var trevlig. Vi hyrde bil på hotellet och det var hur smidigt som helst.
Vi gjorde även en utflykt genom hotellet, med en båt och det rekommenderar jag verkligen. Helt underbara stränder en bit utanför och inte lika kallt i vattnet som på hotellet.
Boka ingen transfer, hotellet ligger 5min ifrån flygplatsen, nästan gångavstånd. Flygen flög lågt över orten, men bara ett par avgångar per dag och inga på natten. Bara coolt tyckte vi.

Bodde här: oktober 2016, reste med familjen
Tack maraccas

Dear Guest,

Greetings from Doryssa Seaside Resort. Thank you so much for your review and comments.

We are delighted to hear that you had a wonderful time while staying with us and you lived the unique and Greek experience we wish to offer as a hotel and a team.

We are looking forward to welcoming you back next season. We wish you all the best !

Kind regards,
Guest Relations Manager

Omdömet skrevs 21 augusti 2017

Mycket trevligt komplex. Bra och rymliga rum som är välstädade.
Restaurangen får nästan Toppbetyg, fräsch samt varierande buffe.
Salladen är superfräsch, den varma maten överlag väldigt bra och man ser ofta att de kommer med nya fat innan de gamla är slut.
Enda nackdelen med restaurangen är att borden för stora sällskap (10+) ligger längst in i ett hörn på terassen och där fläktar det inte alls, blir väldigt varmt.
Stranden är väldigt trevlig, trots kullersten. Det finns en gräsremsa där man kan ligga bland träden och det finns gratis solstolar att låna. Solsängar på stranden kostar däremot en slant (hyr dem för en hel vecka, det blir billigare)
Otroligt skönt i vattnet bara man kommer ut 30m där det grundar upp igen, dock inte småbarnsvänligt då det snabbt blir djupt.
Flygplatsen kan förståss upplevas som störande, men det är samtidigt riktigt coolt att se planen starta och landa.
Saknar en riktig strandpromenad även om man självklart kan promenera längs strandkanten.
Pythagorion är en liten trevlig stad ca 15min bort till fots.
Vattenfallen/ravinen i Karlovassi är en liten trevlig utflykt, helst med egen bil.

Bodde här: augusti 2017
2  Tack Klp65
Doryssa, Guest Relations Manager på Doryssa Seaside Resort, svarade på det här omdömetSvarade 22 augusti 2017

Dear Guest,

Greetings from Doryssa Seaside Resort. We would like to thank you for your time and consideration regarding the reviews and feedback you have provided us with.

We hope to see you back to our resort very soon !

Kind regards ,

Guest Relations Manager