Wanna Studio Apartments(Pointe aux Canonniers)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 22/07
Sous Le Badamier(Pointe aux Canonniers)(Mycket prisvärt!)
Priceline
  • Pool
Souriam Villa(Pointe aux Canonniers)(Mycket prisvärt!)
Agoda.com
Esprit-Libre Restaurant & Guest-House(Pointe aux Canonniers)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Le Mandala Moris(Pointe aux Canonniers)(Mycket prisvärt!)
  • Fri parkering
Les Lauriers(Pointe aux Canonniers)
  • Pool
La Pointe Villas(Pointe aux Canonniers)
  • Fri parkering
Hibiscus Villas(Pointe aux Canonniers)
TripAdvisor
Location Saisonniere(Pointe aux Canonniers)
Omdömet skrevs 7 januari 2017

Efter 10 dagar i en lägenhet på annan ort avslutade vi vår semester med en vecka här med all inclusive.
Vi bodde en familj i ett familjerum med loft. Rummet var bra, ok storlek. Bra med förvaring, både nere och på loftet. Städningen bra med känslan att det var rent och fräscht varje dag. Stranden är trevlig och man kan söka sig lite vid sidan av om man vill ha det lite lugnare. Det är fin snorkling från stranden med revfiskar m.m. Fin miljö runt poolen och trädgård. Strandhanddukar ingår. Många vattensporter ingår i AIC, såsom vattenskidor, wakeboard, trampbåt, kajak. Man kan även prova på att dyka, mot kostnad.
Personalen höjer jag till skyarna.Fantastisk och proffsig personal rakt igenom, i serveringen, i köket, i baren, i receptionen. Maten var fantastisk. Buffén var variationsrik varje dag, både lunch och middag. Firade nyår här, otroligt fin mat, dukning, underhållning och ett fint fyrverkeri som avslutning.

• Bodde här: januari 2017, reste med familjen
1  Tack Mia S
Canonnier B, General Manager på Canonnier Beachcomber Golf Resort & Spa, svarade på det här omdömetSvarade 9 januari 2017

Good Morning. It is good to hear from you since you left and to learn that we made your holiday a success. We were so happy to host you during the New Year period and are pleased that you enjoyed the New Year Eve’s dinner and show. It is true that our All Inclusive Package offers a wide array of services and products. We always want to improve it and we see that are efforts are giving the good results, that is the guests’ satisfaction. The Canonnier Beachcomber is a resort that suits well to families as you mentioned but also to honeymooners because the hotels has different settings with each one hiding a particular cachet. I thank you for your kind words expressed to my fellow colleagues and I can assure you that the team is always geared towards excellence in their service. We hope to see you back soon and we send you our warm wishes for 2017. Kervyn. General Manager. gm.ca@beachcomber.com

Omdömet skrevs 4 augusti 2016 från mobil enhet

Det var rena rama drömmen att vara här!
Precis som i katalogen!
Finns inget att klaga på.
Rummen var fräscha och städades varje dag, stl var mycket generös för oss 4.
Personalen var mycket tillmötesgående och hjälpte till med våra önskemål.

Mysiga restauranger med varierande mat, ingen buffé var den andra lik. Mycket god mat för alla, framförallt för barnen!
Glöm inte långbyxor till kvällen, gällde alla restauranger, och ta på tröjan och skorna på lunchen.

Fanns en helt underbar barnpassning som vi tyvärr inte kunde utnyttja pga språket. De gjorde så roliga saker som tex leta krabbor på med ficklampa på kvällen.

Fanns mycket att göra på hotellområdet för den rastlösa som vattenskidor/trampbåt/ dykning osv.
Utflykterna var något vi bokade utanför hotellet pga prisskillnaden.

Vår ena son fick vattenkoppor precis innan vi skulle åka hem så jag och han fick stanna kvar 1 vecka extra.
Personalen gjorde allt i din makt att hjälpa oss!
Fick byta rum så vi såg havet, bytte lakan minst 2 gånger om dagen, kom med mat till rummet, pratade med en uttråkad mamma, gav tips och råd hur kopporna skulle behandlas och kom med bröd så vi kunde smita ner och mata fiskarna på kvällen!
Världsklass säger jag bara.

Ska fira 10 årsdagen här är tanken ❤️

Bodde här: oktober 2015, reste med familjen
Tack Therese C
Omdömet skrevs 1 april 2016

Hotellet har bra läge och nära till en fantastisk strand, Mon Choisy. Mysig och välskött trädgråd med fin pool. Hotellet har bra utbud av vattensporter som ingick i all inclusive och personalen vid "boat house" var hjälpsamma och trevliga. Med all inclusive fick man tillgång till alla faciliteter på hotellet le Mauricia som ligger i Grand Baie som ligger 5 km ifrån hotellet. I stället för att hyra bil så bokade vi taxi via hotellet och vår favoritchaufför Khaleel Sookoomia skjutsade oss till många fina platser på ön, bland annat Ile aux cerfs, den botaniska trädgården, Tamrin Bay (delfinutflykt) och Flic n flac.

Rum:
Vi hade rum 323, family duplex mot trädgården och poolen. Rummet är i behov av renovering och modernisering men har i övrigt bra läge och planlösning.

Strand:
Kristallklart turkost och varmt vatten. Det är långgrunt men det finns bra platser där det är tillräckligt djupt för att bada. Väldigt fin snorkling precis nedanför Navigator, en strandrestaurang. Strandmadrasserna bör bytas ut då de är ofräscha.

Mat:
Fantastisk god och fräsch mat på buffen. Buffen har bra utbud med fisk, kött, pizza, pasta etc. Bra service från den trevliga personalen. Navigator ligger fint vid havet och varje eftermiddag serveras goda pannkakor. Serenata, en a la carte restaurang, serverar god italiensk mat.

Vi rekommenderar verkligen Mauritius och skulle gärna åka tillbaka till detta hotell.

Tips för att välja rum: Bäst utsikt mot söder (bakom boathouse)
  • Bodde här: februari 2016, reste med familjen
1  Tack CerviniaZermatt
Omdömet skrevs 10 mars 2016 från mobil enhet

Lite slitna rum. Fint område. Dyr mat och dryck! Super dålig frukost! Stranden annorlunda och egentligen fin, men dåligt bad. Poolen var bra. 5 minuters promenad till byn där man kan handla på supermycket, äta god mat på restaurang Selfish och shoppa.

Bodde här: februari 2016, reste med familjen
Tack Alexandra M
Omdömet skrevs 5 mars 2016 från mobil enhet

Fantastisk miljö, bra mat med oändlig variation. Trevlig service inriktad personal, vi hade turen att få Tazeem som skötte om vårt rum och höll reda på allt vi behövde under vår vistelse. Att inte förglömma väldigt bra underhållning av både dans och musik uppträdande. Vi kommer Att åka tillbaka.

Bodde här: mars 2016, reste som ett par
Tack Gerth G