Omdömet skrevs 5 juli 2016 från mobil enhet

Kanon bra för barnfamiljer..bra mat. Jättetrevlig personal enda nackdelen är att det inte fanns svensk talande personal. Jättefin strand. Den lilla accessoar affären med alla märkes varor...älskade mina döttrar☉

Bodde här: september 2015, reste med familjen
Tack Jennie N
Invisa-Hot, Gerente på Invisa Hotel Club Cala Blanca, svarade på det här omdömetSvarade 6 juli 2016

Dear Jennie,

We want to thank you for your stay with us during your holidays in Ibiza. It is a pleasure to know that you found here great food, friendly staff and everything you needed for a great holiday. We are happy to know that you enjoyed the beach.

We are looking forward to welcome you again in your next visit to the island.

Omdömet skrevs 11 augusti 2015

åk dit om du har barn! Perfekt!
Inga festprissar gillar detta hotellet! jäätte svårt att ta sig in till ibiza stad. 700kr med taxi,.
ALLT MED HOTELLET ÄR HELT PERFEKT! förutom just det.Inga klubbar i närheten. Det ska vara tyst kl 11.

Bodde här: september 2014
Tack Isabella R
Invisa-Hot, Gerente på Invisa Hotel Club Cala Blanca, svarade på det här omdömetSvarade 17 augusti 2015

Dear Madam,

Thank you for your review. We are happy to know that you had a great stay at our hotel and hope that you will visit us again in your next holiday to Ibiza.

Omdömet skrevs 24 juni 2015

Råka hitta denna hotell då Spanien var ganska full bokade, och kan bara säga.... underbart!!!! Allt ifrån läget, rum, vänliga personal,letade efter rummet, nån som jobbade i trädgården frågade oss efter rumsnumret, hjälpte oss direkt hitta. Det som är bra med hotellet, är att det finns flera polar som är delade på olika sätt..... en pool där det är lugnt hela dagen, en pool med aktiviteter, en pool bara för vuxna, och sedan pirat ön för barn, även en extra pool för barn, var aldrig just vid denna pool..... Maten var över förväntan, tog aldrig slut, fräst, och personalen var alltid vänliga och proffsiga! Mattiderna spelade en stor roll i det hela! Det var längre och flexibla mattider som gör att det får en avslappnad tillvaro då man inte behöver stressa över mattider som på andra ställen... Vi känner att stället gav en avkopplande erfarehet och ångra att vi inte stannade 2 veckor! Allt var så bra att vi åker tillbaka 2 veckor nästa sommar! All personal var så vänliga och proffsiga så allt bara flyter på!!!

Tips för att välja rum: Allt var jätte bra!
  • Bodde här: juni 2015, reste med familjen
Tack cornell n
Invisa-Hot, Gerente på Invisa Hotel Club Cala Blanca, svarade på det här omdömetSvarade 25 juni 2015

Dear Sir/ Madam,

Thank you for your kind opinion and for choosing us. We are pleased to know that you have spent a great time at our hotel and hope that we will see you again in your next holiday to Ibiza.

Omdömet skrevs 15 oktober 2014

Den bästa personalen någonsin, Lollo och Bernie hotellets personal. Alltid glada och tillmötesgående. Aldrig nått tjatande att man skulle vara med på alla de aktiviteter de erbjöd ett stort +++++. Poolerna och områdena runt poolerna fräscha kanske lite kalla.Vi fick byta hotell från Cala Verde till Blanca för att beläggningen inte var så stor där och blev då istället uppgraderade på Blanca och det är vi glada för då det hade varit jätte mycket att gå i trappor och vägar speciellt när man har barn så rekommenderar jag Blanca. Ett stort minus var att när vi kom var det mycket mat att välja på både frukost,lunch och middag men efter som vi var där strax före hotellet stängde så minskade utbudet och det kändes inte okej, vi har ju betalat lika mycket som andra innan.Annars var maten ok. Våra barn älskade hotellet och Mattias från Ving.

• Bodde här: oktober 2014, reste med familjen
Tack Helena B
Invisa-Hot, Gerente på Invisa Hotel Club Cala Blanca, svarade på det här omdömetSvarade 18 oktober 2014

Dear Helena,

Thank you for booking with us. We are happy to know that you have enjoyed your stay at our hotel with you family. We would be glad to welcome you again in the next season.

We invite you to follow us on our Facebook page: Invisa Hoteles.

Omdömet skrevs 24 juni 2014

Reste till Invisa Cala Blanca 12-20juni tillsammans med min pojkvän. Aldrig varit på en all inklusive semester och visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig. Läst många recensioner om just detta hotell innan jag bestämde mig för att boka. Och jag kan verkligen inte hålla med om det dåliga folk skriver.

Läget var lite avlägset, men hotellet var så stort att det kändes som en liten by i sig. Dessutom finns det lite cirka 3 affärer i själva Es Figueral, 2 av dem är Super Markets med livsmedel och den tredje är en souveniraffär som också säljer skor, kläder, parfymer etc. Dessutom finns det några få restauranger och en bar FEEL Ibiza (mycket trevlig för ungdomar). Så att den enda underhållningen skulle finnas på hotellet är ej sant.
Det gick gratis bussar flera gånger om dagen till Santa Eulalia och San Carlos. Vi åkte till Santa Eulalia 2 gånger, MYCKET fin stad!!!

Hotellets underhållning var helt ok. Animationsteamet gjorde allt de kunde för att få med folk på olika aktiviteter. Verkligen toppklass! Själva underhållningsakterna på kvällen var lite småtråkiga, men helt ok för barn kan jag tänka mig!Vi spenderade de mesta tiden vid poolen närmast restaurangen/stranden då stämningen var på topp, dock ingenting för dem som vill ha lugn och ro. Under våran tid spelade vi tennis på hotellet, och det var mycket roligt. Gratis.

Rummen på hotellet är väldigt fräscha och välstädade. Man får också reda på vad städerskan som skall ta hand om ens rum heter. (Bra om saker skulle försvinna kan jag tänka mig) Vårat kort som skulle ge el i rummet var borta ett x antal gånger men det var lätt fixat i receptionen. Det enda jag kan anmärka på i rummen var att sängarna var lite väl hårda och dubbelsängen var ej ihopsatt och åkte isär. Vi bodde på ett superrior rum inte långt ifrån receptionen. Inga kackerlackor till min stora glädje!

Maten var väldigt bra. Vi åt både på Marina restaurangen samt den vanliga bufférestaurangen. Marina hade lite mindre val av maträtter etc, därav tyckte jag mer om den vanliga restaurangen där utbudet var sjukt stor. Man hittade alltid något man tyckte om, gick inte hungrig en enda dag.

Drycken som ingick i all inclusive var väldigt bra. Har tidigare hört att de skulle snålas och luras med alkohol på all inkl, men så var inte fallet här. Här snålades det verkligen inte. Cocktailen på dagen var lite sisådär då dom redan var färdigblandade. På kvällen jobbade dom dock mer med cocktailen och då smakade dom utmärkt. Personalen i barerna var till störst del mycket trevliga, förutom några få surpuppor som verkade trötta på sitt jobb. Stort eloge till José (stavning?) Som var extremt glad och trevlig hela tiden och lyste upp ens bar. Hälsningar från oss!

Stranden nedanför hotellet var mycket bra. 2 solstolar och en parasoll för 14euro (10 utan parasoll). Gick runt föräljare med färskt frukt för 5euro, det gillades starkt. Fint klart vatten. Åskan kom på besök under våran resa så vi fick mycket skoj med alla vågor som den förde med sig. Fint för snorkling!

Vädret var fint, lite kyligt på kväll och morgon men när det väl kom igång då var det helt galet varmt. Underbart medelhavsklimat!!!

Personalen på hotellet var mycket trevlig och hjälpsam under hela resan. Vi är mycket nöjda! :-)
Hotellet passar allt från barnfamiljer till äldre och par!

Tips för att välja rum: Superrior vid den vuxna poolen, vi var sjukt nöjda!!
  • Bodde här: juni 2014, reste som ett par
1  Tack Bianka K