Igår åt vår familj på restaurangen på Hotel Geiranger. När maten kom in saknades potatis till mig och mannen samt sås till mig, dottern hade fått fel sås. Vi sade till om detta. Det visade sig att potatisen var slut. Vi fick stripes till slut istället och det ordnade sig med våra såser. Vi blev erbjudna efterrätt ”on the house” som kompensation. När vi sade till om det visade det sig att en del av efterrätterna också var slut. Dottern som är glutenintolerant blev erbjuden glass. Glassen kommer in, med kaksmulor på (=gluten!). Säger till om detta. Oj då, glassen ska bytas ut. Servitrisen glömmer det och vi fick säga till en annan servitris om det. Ny glass kommer in. Även denna innehåller något som troligtvis innehåller gluten. När vi sedan betalar ser vi att efterrätterna inte alls var ”on the house” utan med på notan. Påtalar detta till en servitris som då hänvisar till den servitris som lovat oss detta. ”Be henne komma hit då”, säger vi. Vi väntar med hon kommer inte. Till slut orkar vi inte vänta längre, betalar ändå och går därifrån.
Maten, när vi väl fick den, var god (därför är betyget inte 0 el 1). Servicen dock usel. Mkt var slut, hörde andra gäster fråga om div drycker där det mesta också verkade vara slut. Ingen upplysning om vad som fanns och inte fanns när menyerna kom ut. Rörigt och ingen ordning med tanke på allt som ”glömdes”. Samt noll koll på glutenintolerans.