Höjdpunkter från omdömen
Lugn strand

Omdömet skrevs 9 april 2018
Osteraker
Vasa, Finland
Bästa stranden för barnfamiljer på Samet

Omdömet skrevs 23 februari 2018
jimmy1977s
Stockholm, Sverige
från mobil enhet
Läs alla 432 omdömen

Omdömet skrevs 9 april 2018

Ao Prao beach är en lugnare strand, inga höga vågor. Långgrunt och perfekt för barn. På stranden finns inga stolar att hyra, dom tillhör dom tre resorterna som finns vid stranden. Vi var och åt på resorten i mitten och priserna var nog högre än på andra ställen på Ko Samet.

Datum för upplevelsen: april 2018
Tack Osteraker
Omdömet skrevs 23 februari 2018 från mobil enhet

Lugn och långgrund strand vilket gör den barnvänlig. Vi var runt till de flesta stränder på Koh Samet och detta är den absolut finaste! Däremot ligger den lite off.
Det finns 3 st resorts av lite högre standard med tillhörande restauranger. Ingen mini-mart eller liknande finns i närheten. Prisbilden på mat (och boende) ligger en bit över övriga ön.

Datum för upplevelsen: februari 2018
2  Tack jimmy1977s
Omdömet skrevs 15 februari 2018 från mobil enhet

Fint badvatten. Inga vågor. Idealiskt för småbarnsfamiljer. Tyvärr går inte solstolarna att hyra, de tillhör hotellen. Dyrare på restaurangerna jämfört med andra ställen på ön. Sanden är inte lika fin som på andra sidan ön.

Datum för upplevelsen: februari 2018
Tack HelenaW99
Omdömet skrevs 13 februari 2018

Ko Samed Bästa strand av vara på
Lugn och ro med fantastisk vatten. Inte så stort men lugnast med ett par trevliga restauranger i olika prisklasser. billigast i mitten som har även billig massage och annat (vattensports aktiviteter)

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack Cmskalman
Omdömet skrevs 2 februari 2018 från mobil enhet

Fin strand i en liten bukt vilket gjorde att det inte var några stora vågor och fantastiskt klart och fint vatten. Större delen av stranden tillhör hotellen men det finns en liten del där man kan hänga och inte behöver hyra solstolar.
Negativt var att det till och från kom en fullastad speedboat och backade intill och ett 20-tal personer kom dit och bröt friden. Den stannade dock bara en dryg timme och drog sedan vidare till nästa strand.

Datum för upplevelsen: januari 2018
Tack F7607CLemmaf