Omdömet skrevs 28 januari 2018

Mycket trevlig och fin service från personalen. Receptionisten, tror hon heter "Nieve", var mycket trevlig och tillmötesgående och ordnade att vi fick byta lägenhet till byggnaden mot berget, istället ovanför Sparbutiken och gatutrafiken. Hon var helt fantastisk. Lägenheten vi fick var stor och välstädad, bra med köksutrustning t o m en osthyvel fanns och egna solstolar på den enorma terrassen. Städpersonalen höll rent och snyggt, de var glada och trevliga, liksom Mr Bong i baren. Det rådde en familjär stämning på hotellet. Det enda negativa var duschen, munstycke som satt i väggen högt upp och med ett tryck som ur en vattenslang. Hotellet skulle nog spara mycket vattenkostnader på att byta ut till ett funktionellt munstycke med bättre spridning. Vi kommer gärna tillbaka till detta hotell.

Bodde här: januari 2018
2  Tack Carina J
Omdömet skrevs 10 januari 2018 från mobil enhet

Tredje gången i Amadores området, två ggr tidigare på RIU hotellet på toppen av Amadores, mkt bra hotel. Nu denna gång bokade vi på Terazza Amadores, och vi gjorde misstaget att inte läsa omdömen om hotellet. Hela veckan luktade det avföring från brunnar och avlopp. Frukosten var katastrof, kackerlackor vid frukostbordet som var det sämsta vi ätit.
Någon måste varit blind när dom satte fyra FFFF från TUI.
Boka aldrig detta lgh hotell.

Bodde här: december 2017, reste med vänner
1  Tack MathsHellerg
Omdömet skrevs 7 januari 2018

Frukosten är mkt. enkel. Bröd, 2 sorter, för brödrosten. Ost, skinka och små yougurtar.
Det som spetsar frukosten är att du får dina ägg och bacon lagade som du vill ha dem när du kommer till poolbaren som är matsal på detta ställe.Precis nystekta! Här kan du även fylla på med dricka och mat under dagen av Bong som driver poolbaren.Han är mycket vänlig och även övrig personal som hjälper honom. Poolen var uppvärmd till behaglig temperatur och barnpoolen var ännu varmare. Rent och fräscht även i poolen.
De tar ej kort. Wifi får du betala för men var helt ok kvalite. 20 euro för en vecka. Vi såg film på c more med mobilerna och netflix.
Det negativa var att få rum tex. 201-206 och våningen över, 301-306, borde det då vara, störs mycket av trafiken. Då tycker jag det är bättre att skippa den delvisa/ havsutsikten och ta en lägenhet inåt gården. Det fanns lägenheter efter berget och de hade säkert havsutsikt utan störande trafik. Så det negativa för oss på denna resa var att vi betalade extra för delvis havsutsikt och fick mkt störande och för mycket insyn på vår balkong. Booking.com har satt två stjärnor och resebolaget Tui fyra stjärnor. 3 stjärnor hade varit helt ok. Amadores är helt underbar som semesterställe. Andra gången jag var här. Litet, lugnt, mysigt med de små restaurangerna vid stranden och Blue Beach åt vi på de två sista kvällarna och hade gärna gjort det hela veckan om vi upptäckt den tidigare. Stor meny och trevlig personal, maten var förstås god. Kuddarna var knöliga och ganska hemska. Rena förstås.Något hård säng om man är känslig.

Tips för att välja rum: In mot gården eller efter berget
  • Bodde här: december 2017, reste med familjen
1  Tack Sandra N
Omdömet skrevs 18 december 2017 från mobil enhet

Efter att ha läst diverse negativa omdömen, var jag lite orolig, men...
Jättefint och mysigt hotell. Sköna sängar, väldigt bra städning. Fullt utrustat kök. Bong i baren är fantastisk. En fantastisk man. Bra läge.
Negativt är att det är väldigt lyhört. Dyrt wi-fi och dyrt värdeskåp.
Vi kommer tillbaka!

Bodde här: december 2017, reste som ett par
Tack Anette K
Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

Ett litet trivsamt hotell . Nära till stranden, trevlig personal, enkel liten pool bar/restaurang . Finare restauranger var det ju nära till nere vid playan.Vi föredrog poolen ist för playan pga all trängsel där nere. Trivdes fantastisk bra i poolen, rent och fräscht! Gott om solsängar, inga handuks upptagna solsängar, som ofta är ett problem bland de flesta hotell !! Vi är glada över att vi hade balkongen mot pool området och inte mot gatan. Stor och fin balkong. Vi kan tänka oss att bo på detta hotell igen. Behaglig miljö. Supermarket precis intill ,och de hade absolut det mesta man kan tänka sig, även en del svenska livsmedel. Kort och gott, kan rekommendera detta hotell till familjer av alla kategorier. Vi hade frukost i priset, helt ok men blev lite trötta på den engelska frukosten. Varvade med egen frukost i lägenheten. Var väl det enda som man kunde sakna, lite nyttigare frukost , typ flingor o fil, frukt etc. Som skrivet tidigare, ett helt ok ställe att bo på enligt oss.

Bodde här: oktober 2017, reste som ett par
Tack jeanettehansson