Omdömet skrevs 14 oktober 2014

Bodde på Europa under en vecka i oktober, bargatan hade stängt vilket var tur eftersom den ligger precis intill!
Hotellet var ett helt ok boende för det priset vi betalade. Bra frukost, rent på rummen och ett utmärkt läge! Ett stort + till ALLA i personalen som var hur trevliga och tillmötesgående som helst !

• Bodde här: oktober 2014
3  Tack marie g
Omdömet skrevs 18 juni 2014

Var här med ett gäng killar och det vart ett sjukt bra hotel mycket ungdomar och mycket fest ligger precis vid bargatan slutar ända minuset var att dem vart ganska trötta på ungdomar men det vart bara och ta en öl till och köra på rummen är helt okej maten i poolbaren funkade och poolen vart helt okej

Bodde här: augusti 2013, reste med vänner
1  Tack Billy N
Omdömet skrevs 18 maj 2014

Har varit på Rhodos några gånger och bott på Europa och varit mycket nöjd!
Bra läge intill stranden, perfekt för ungdomar då det ligger precis vid bargatan!
Lite äldre hotell men bemötts med väldigt bra service av personalen, speciellt killen i supermarketen som även visade oss runt på ön..
Rekommenderas då det är är ett helt okej boende för bra pris.

• Bodde här: september 2013, reste med vänner
1  Tack Sofie N
Omdömet skrevs 15 mars 2014

- första gången vi skulle använda vår aircondition så trillade det ut sex stycken kackerlackor och de fortsatte att komma kackerlackor från aircondition hela veckan...

+ ligger precis vid stranden

- frukosten var jätteäcklig och basic, inte alls fräsch

+ hotellet ligger precis vid bargatan så på vinglande ben kommer man ändå hem

- stod att det skulle vara ett ungdomshotell men vakten hotade alla som lät efter 23.00 och var otrevlig och väldigt våldsam

+ bortsett från kackerlackorna var det bra rum, det fanns ett minikök i alla rum(kokplatta, diskho och kylskåp)

- otrevlig personal då vårt fäste i dörren gick sönder så sa dem att vi inte behövde låsa/stänga vår dörr men vi lyckades med stark övertalning få ett annat rum

Som sagt över lag, ÅK INTE TILL DETTA HOTELL

• Bodde här: juni 2013, reste med vänner
1  Tack ericarosander
EuropaMngmnt, Ιδιοκτήτης på Europa Hotel Rooms and Studios, svarade på det här omdömetSvarade 7 april 2014

Dear Erica,
We are extremely disappointed that this incident left a negative impact on your overall perception of vacation. We would like to reassure you that disinfestation takes place at the hotel twice a year, before opening and after closing and that all a/c units are being maintained and cleaned by specialized technicians at the beginning of the season. However, the hot and humid climate of the island, favors the emergence of such insects, despite the extreme attention our housekeeping department pays to cleanliness.
Οur location, near the bar street, attracts many young guests from June to August, but in any and no way is Europa hotel a youth hotel. Having already established a guest policy, tο avoid public nuisance and to preserve quiescence to elder guests, a security was additionally set to duty.
It is to our surprise, to come along to negative comments regarding our staff, as all comments our team receives, express gratification.
Thank you for accepting our apologies!

Omdömet skrevs 4 november 2013

Hotell Europa är ett utmärkt alternativ vid en resa under senare delen av säsongen, var där 10-17 Oktober. Bargatan var stängd o det var lugnt o skönt på hotellet och i omgivningarna. Mest äldre sällskap som bodde där då. Städning av rummet varje dag. Hade beställt ett dubbelrum där frukost ingick, men fick ett rum med litet kök istället. Sängen var i hårdaste laget (o då behöver jag en hård säng pga. dålig rygg) Frukosten som ingick var bra, några olika sorters bröd, ost o skinka till pålägg. Yoghurt och flingor eller musli. Ägg el. omelett, och korv o bacon varje dag. Jos o kaffe/kaka och färska apelsiner. Tjejerna i receptionen var trevliga o hjälpsamma.
- för den lilla toaletten
På det stora hela vill jag rekommendera detta hotell, lite så här i efter-säsong.

• Bodde här: oktober 2013, reste ensam
Tack IRSA65