Agoda.com
Boka nu, betala på plats
Priceline54 US$
ZenHotels.com
Omdömet skrevs 1 augusti 2021 från mobil enhet

Jag har valt att recencera både de som var bra och dålig med detta hotell.
Negativt:
Väljer du att boka detta hotell mellan juni-augusti så kommer du bo 50m från bargatan, mellan 21:00-23:00 kan du förvänta dig oväsen pga förfestande ungdomar. Runt 4-5 på morgonen kommer dem tillbaka till hotellet och eftersom de ej är renoverat sen typ 90 -talet så kommer du höra varje skratt,stolsflyttning och t.o.m texten i musiken, från ett annat rum kanske 4-5 rum bort. EXTREMT dåligt ljudisolerade hotell. Hotellet mitt emot spelade folk musik på balkongerna sent in på natten och även glasdörrarna ut till balkongen släpper in de mesta ljuden. Vi har på riktigt inte fått sova en hel natt utan att vakna 5-6 gånger.
Bokade t.o.m en Airbnb lägenhet för en natt bara så vi kunde få sova gott minst 1 natt innan vi reste hem.

Positivt: Rent och snyggt, helt okej frukost, lagom stor pool, nära till allt.

Slutord: Skulle aldrig vilja rekommendera detta hotell till någon jag känner förrän en fullskalig renovering gjorts. Samt höjt åldern till minst 20 för att slippa springer på nätterna.

Rumstips: Ja, boka INTE detta hotellet mellan juli och hela augusti. Ni kommer inte få sova en hel natt utan störningar.
Datum för vistelsen: juli 2021
Tack henket2015
Omdömet skrevs 1 augusti 2021

Fruktansvärt lyhört hotell, respektlösa gäster som smäller i dörrar och håller en vakna till 5-6 på morgonen. Står att hotellet passar vuxna på Vings hemsida men det är både barn och ungdomar som bor här. Inte en natt under denna veckan fick man en god natt sömn. Det slutade med att vi bokade en lägenhet för en natt för att komma igen med sömnen. Alldeles för nära bargatan (skulle kollat upp det tidigare). Hotellet bredvid hade balkongen mot vår balkong så att det dunkade musik hela dagarna. Helt ok hotell, nära till restauranger, dock borde alla rum renoveras inte bara några.. Dörrarna kunde lika gärna vara gjort av papper, så lyhört är det. Kommer aldrig mer att åka tillbaka hit och skulle inte rekommendera någon annan att göra det heller.

Datum för vistelsen: juli 2021
Tack Alexandraaak
Omdömet skrevs 2 juli 2021 från mobil enhet

Jag och mannen åkte ned för en veckas avslappning. Detta var inte det hotell vi bokat från början, men vi blev ombokade pga sviktande kundunderlag när pandemi ännu gör sitt avtryck.
Hotellet ligger bra till och det tar nog inte mer än 15 min att promenera till Mandrakihamnen.
Nyrenoverat och fräscht överallt. Mindre fräscht är alla rökare som bosätter sig på balkongerna dygnet runt.
Detta gjorde att vi inte kunde vistas där. Jag har astma. Efter halva tiden kunde vi dock byta rum och våning, så det blev mycket bättre. Ett förslag vore att samla alla rökare längst upp, så kunde även vi som inte röker få njuta! Detta är också anledningen till att betyget inte blev full pott.
Frukosten helt ok med färskt bröd, youghurt, frukt samt kortvarig, äggröra och ugnsstekta grönsaker. Juice och kaffe fanns i automat.

Under pandemin skulle vi alla ha munskydd inne i frukostmatsalen. Handsprit och handskar innan vi tog i tänger och slevar. Det fanns också möjlighet att personalen plockade till dig det du ville ha.
Personalen var supertrevlig, hälsade alltid och frågade hur vår dag varit när vi kom tillbaka till hotellet efter långa dagar ute. Vi passade på att besöka en massa ställen när det inte var nån trängsel på ön! Lugnt och skönt för oss, men vi såg en befolkning som livnärde sig på turism och som kämpade.

Hotellet ligger väldigt nära den beryktade bargatan och vi hade vår balkong ditåt. Vi var glada att det inte var nån aktivitet där just då. Juli och augusti som är högsäsong för partysugna ungdomar ... då är nog detta hotell inte att rekommendera om man vill ha lugn och ro. Men innan dess är det en riktig oas!
Vi är mycket nöjda med vår vistelse på Athena och återkommer gärna, tidigare på våren!

Datum för vistelsen: juni 2021
Tack Dreamer254635
Κωνσταντινος Πάχος, Γενικός Διευθυντής på Hotel Athena, svarade på det här omdömetSvarade 3 juli 2021

Thank you for your kind words and review. We just have 2 things to point out. Firstly we are a well known relaxing and quite hotel with many repeaters and we have a 0 tolerance policy for any guests who do no follow our rules and make noise after hours. Secondly we are sorry that other guests smoked but hey did that outside and we can not ask all smokers to be allocated on the top floors. We are NOT allowed to ask anyone at arrival if they smoke or not and them allocated them because of this characteristic. We are happy to see that you had a great time with us and we hope to welcome you back to our hotel very soon even during July and August to see for your self how quite and relaxing our hotel is.
See you again soon.

Omdömet skrevs 4 december 2019 från mobil enhet

Bodde samma vecka ifjol på systerhotellet Athineon som vi var jättenöjda med, men i år var det redan fullbokat så vi valde då Athena! Det var inget dumt val, ett lugnt och fräscht hotell med bra frukost, fina välstädade rum, mycket trevlig personal och en enkel men mycket bra lunchmeny!
Det finns tre inte dåliga men mindre bra saker, det är trevliga balkonger men absolut ingen utsikt, du ser bara rakt in i nästa hotell som inte ligger många meter bort. Toaletten är så liten och trång att dörren går inte att öppna fullt då den stöter emot toastolen. Poolområdet är vääääldigt litet och man får jaga runt om man vill ligga i solen... Men vad gör väl det, man sitter sällan på balkongen på dagen och det är nära till stranden ca 100m och det är dessutom otroligt nära till city. Ett mycket prisvärt alternativ!

Datum för vistelsen: september 2019
Tack monan902
Omdömet skrevs 12 oktober 2019

Nyrenoverat, trevliga rum, vi hade ett med havsutsikt, härligt att njuta av utsikten. Förvånansvärt tyst och lugnt, en härlig frukost mycket att välja mellan. Trevlig personal , en härlig vistelse mitt i stan.

Rumstips: Försök att få ett av de få rummen med havsutsikt.
Datum för vistelsen: september 2019
Tack PA49G