Omdömet skrevs 21 oktober 2016 från mobil enhet

Bodde på detta underbara hotell i mitten av september. God mat och super trevlig personal. Det enda som är nåt att klaga på är sängarna som var jätte hårda. Nära till strand och buss så att man kan ta sig till Rhodos stad eller vart man nu vill åka. Skulle utan problem åka hit igen. Frukosten va verkligen riktigt bra, längta till den varje dagen

Datum för vistelsen: september 2016
Tack Connector664491
Omdömet skrevs 9 augusti 2016

Vi bodde en vecka på hotellet i skiftet juli till augusti. Rummet låg på markplan med liten uteplats. Detta var perfekt för oss då vi har små barn, dessutom fanns det ett litet kök med kyl/frys vilket var toppen!
När man ser bilder på hotellpooler så brukar de vara tagna enligt mäklarbildes-formeln - allt ser stort ut men är egentligen litet. Så är inte fallet här. Poolen är jättelik och är större än vad den ser ut att vara på bild. Vattnet verkar vara avsaltat/behandlat havsvatten. Frukosten är nice med mycket att välja på. Restaurangerna inom hotellet är ok men maten är sådär.

Hotellet har alla möligheter i världen att vara ett superhotell för barnfamiljer, det finns ramper överallt, hissar, barnpool samt andra möjligheter till aktiviteter. Dock skjuter det sig självt i foten pga den småtråkiga personalen. Som exempel kan nämnas att vår son råkade ha sönder ett askfat i en av hotellets restauranger, servitören muttrade då nåt ohörbart och såg om möjligt ännu surare ut än innan. Sista kvällen var det "dj-kväll" och vi såg en möjlighet att låta barnen springa av sig lite på dansgolvet medan vi tog en drink. Detta gick inte för sig och vi blev genast tillsagda att barnen inte fick springa på dansgolvet utan endast dansa (dansgolvet var tomt och barnen störde inga personer i närheten). Såna här små händelser gjorde oss oerhört stressade och den totala avsaknaden av förståelse för att vi hade små barn drar tyvärr ner helhetsupplevelsen.

Då hotellet ligger en bit bort från Rhodos stad så måste man åka taxi eller buss dit. Bokar man taxin i hotellreceptionen så får man betala 2,5 euro extra, vilket är bedrövligt ur servicesynpunkt. I skrivande stund ska taxin (om man haffar den själv) kosta 8 euro från Ixia in till stan. Buss finns men den går endast var 30:e minut och är alltid knökfull. Rekommenderas alltså inte om man har barnvagn.

Vi är dock nöjda med det mesta och poolen är som sagt nästintill magisk.

Rumstips: De större rummen på markplan (finns bara några få av dessa) är toppen för barnfamiljer då de har litet kök och kyl/frys.
Datum för vistelsen: juli 2016
4  Tack Carl E
Omdömet skrevs 3 juli 2016 från mobil enhet

Över förväntan! Så fint poolområde och gemensamma utrymmen så som restauranger barer mm. Stort rent rum med litet pentry fick vi. Vi reste med spädbarn så vi var mkt på rummet och vid poolen och njöt av värmen och den fina anläggningen. Ett litet minus för de höga balkongräckena som gör att man inte får alls så fin utsikt som man skulle kunnat ha. Det ligger inte så bra til, stranden närmast är inte så fin eller väl omhändertagen. Det finns ett 20 tal restauranger ca 800m bort så man måste inte är på hotellet (men de hade riktigt bra och billig mat!) men i övrigt är området trist med bara stora hotellkomplex. Dock är Rhodos stad 10 min bort med bil så dit åkte vi med ta i två kvällar (10€ enkel väg).

Jättetrevlig personal och fantastiskt fin frukostbuffé!

Datum för vistelsen: juli 2016
Tack Kulturkakan
Omdömet skrevs 30 juni 2016

Perfekt boende, personalen fantastisk, bra mat, gudomligt pol område, nära till allt LUNGT! Gratis aktiviteter Tennis,fotboll,pingis,mm Rent o fräscht.Har besökt Rhodos tre gånger o bott två gånger på Dionysos

Datum för vistelsen: maj 2016
2  Tack crister s
Omdömet skrevs 29 juni 2016

Hotellet är minst sagt vackert, en pool som är byggt dylikt en flod med broar och oaser runtomkring den. Receptionen även den är fullspeckad och det finns ett stort utbud av restauranger samt creperi och souvlakistånd. Rummet har något lägre standard och hotellets placering är kanske inte det allra bästa. Ca 4 km från staden innebär en hel del taxiresor och bussresor för den som vill annat se än restauranger och havet.
Servicen på hotellet är nog dess akilles häl, det gäller allra främst serveringspersonalen. Vakterna på hotellet var dock otroligt trevliga och hjälpsamma.
Hotellet passar den som reser med familj eller partner.

Datum för vistelsen: juni 2016
Tack Krystian K